Gå til innhold

Info til dere/oss som sliter!!

Anbefalte innlegg

Hei jenter!

Jeg tenkte å komme med en info til dere som sliter som vi har gjort og gjør.

Her har vi vært så heldige og har fått ett barn som vi er veldig veldig takknemlige for.

Vi ønsker så inderlig at barnet skal få søsken og vi et barn til, men det viser seg å være vanskelig også denne gangen (brukte 16 mnd forrige gang).

Anyways: Det jeg nå skal skrive, måtte jeg legge inn til dere, for kanskje å gi mer håp.

I fjor sommer sendte jeg mannen min til utredning pga at han var så utmattet hele tiden. På Volvat fikk vi et svar, og det var særdeles lavt testosteron hos han. Kom som et sjokk for oss da han ikke har tegn til dette på noen plan.

Ble henvist hit og dit, men vi orket ikke vente i kø, så vi kontaktet en spesialist på menn (i Oslo), og der skjønner dere jenter, fikk vi oss en aha opplevelse.

Vi hadde jo sjekket oss begge på Riksen og fått beskjed om god og normal sæd. Hos spesialisten fikk vi motsatt beskjed.

Grunnet lavt testosteronnivå hos min mann, ville våre sjanser for befruktning være små, han mente det var flaks at vi hadde klart det en gang. Han sa det var langt mer vanlig enn det som opplyses at menn kan ha enten dette, eller andre hormonubalanser som gjør befruktning vanskelig.

Min kropp godtar nemlig ikke mannen min sin sæd fordi den ikke har nok testo, ergo blir vi ikke gravide.

Her er det i alle fall mannen min som behandles :)

Først testo på blåresept for å få opp nivået hans til normalen, dette hemmet igjen sæden :(, deretter begynte han på sprøyter og Pergotime!!!

Der er vi nå, han er faktisk og leverer sædprøve nå, så vi er veldig spente.

Sorry detaljene her, men tenkte at det kanskje er flere slitere som skulle tatt dette til vurdering? Vi trodde i alle fall ikke våre ører da vi hørte dette, for jeg trodde Riksen sjekket alt liksom.......

Om noen er interesserte, si fra, så skal jeg sende navn til spesialisten :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143918026-info-til-dereoss-som-sliter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei jenter!

Jeg tenkte å komme med en info til dere som sliter som vi har gjort og gjØr.

Her har vi vært så heldige og har fått ett barn som vi er veldig veldig takknemlige for.

Vi Ønsker så inderlig at barnet skal få sØsken og vi et barn til, men det viser seg å være vanskelig også denne gangen (brukte 16 mnd forrige gang).

Anyways: Det jeg nå skal skrive, måtte jeg legge inn til dere, for kanskje å gi mer håp.

I fjor sommer sendte jeg mannen min til utredning pga at han var så utmattet hele tiden. På Volvat fikk vi et svar, og det var særdeles lavt testosteron hos han. Kom som et sjokk for oss da han ikke har tegn til dette på noen plan.

Ble henvist hit og dit, men vi orket ikke vente i kØ, så vi kontaktet en spesialist på menn (i Oslo), og der skjØnner dere jenter, fikk vi oss en aha opplevelse.

Vi hadde jo sjekket oss begge på Riksen og fått beskjed om god og normal sæd. Hos spesialisten fikk vi motsatt beskjed.

Grunnet lavt testosteronnivå hos min mann, ville våre sjanser for befruktning være små, han mente det var flaks at vi hadde klart det en gang. Han sa det var langt mer vanlig enn det som opplyses at menn kan ha enten dette, eller andre hormonubalanser som gjØr befruktning vanskelig.

Min kropp godtar nemlig ikke mannen min sin sæd fordi den ikke har nok testo, ergo blir vi ikke gravide.

Her er det i alle fall mannen min som behandles :)

FØrst testo på blåresept for å få opp nivået hans til normalen, dette hemmet igjen sæden :(, deretter begynte han på sprØyter og Pergotime!!!

Der er vi nå, han er faktisk og leverer sædprØve nå, så vi er veldig spente.

Sorry detaljene her, men tenkte at det kanskje er flere slitere som skulle tatt dette til vurdering? Vi trodde i alle fall ikke våre Ører da vi hØrte dette, for jeg trodde Riksen sjekket alt liksom.......

Om noen er interesserte, si fra, så skal jeg sende navn til spesialisten :)

Ja takk veldig gjerne vite hvor.... vi er på ivf ullevål å har sliti i over 2 år nå..... snart så jeg gir opp...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...