Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 27, mannen 35. Gift i snart 8 år!

Mannen har veldig dårlige svømmere, de få som er og vi var gjennom en hard utredning hvor vi først fikk beskjed om at mannen var steril før vi etter noen turer til dr.Purvis i Oslo fikk frem noen som var gode nok :-)

Jan 2006 hadde vi vårt første ICSI. Ut 16 egg, 1 inn og 6 på frys. Ble ikke gravid før mars 2007 på 3 frys i naturlig syklus (alle egga overlevde tining!) Fikk ei nydelig frisk jente i desember 2007.

Feb 2009 hadde vi vårt første søsken frys. Det ble negativt, det samme gjorde søskenfrys to, men søskenfrys tre i september 2009 ble jeg gravid igjen :-) Fikk en aktiv propell av en gutt i mai 2010.

I august 2011 ville vi igang med søskenforsøk igjen. Men da ble det oppdaget en stor polypp i livmora mi som først måtte fjernes. Når det endelig var gjort i desember ringte jeg inn mens slutten på januar 2012. Hadde uttak 8.februar. Trodde vi fikk ut 12 egg, men det var 7 tomme eggposer, så det ble "bare" 5 egg. Mannen måtte levere inn to prøver før de fant noe liv som kunne brukes. 4 egg ble befrukta, 1 ble satt inn og 2 kom på frys. Det fjerde egget delte seg ikke slik det skulle til dag 2..... Nå sitter jeg her gravid 6+6 :-) Skal på UL på torsdag og er veldig spent på om det er liv......

Vi hadde 1 ICSI med påføgende frys på St.Olavs, 2 ICSI på Hausken.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg er 31, sambo er 33.

har prøvd siden aug 2010.

mannen har supre svømmere, jeg har en ødelagt eggleder,pco, insuliresitent.

på uttaket fikk jeg ut 7 egg, 4 befrukta og kunne brukes,

1 fersforsøk, neg

1frys neg

2frys er vel neg den også.

så har 1 egg igjenn på frys, insett har vært i naturlig syklus og før uttak hadde jeg kort regime.

holder til på st.olavs.

Skrevet

Assisted hatching er at de ser på eggeskallet på egget. Det blir tykkere jo eldre man blir( nå er ikke jeg så gammel men hadde visst tykt eggeskall likevel. )De tar da laser på "skallet" og hjelper til at det utvikler seg. Er ikke tillatt i Norge ( danskene rister på hodet av Norge...) så hadde det ikke vært for assisted hatching hadde jeg nok ikke klart å fått barn tror jeg:)

Skrevet

[quote name=Metti ;)' timestamp='1331633735' post='144075028]

Hva gjorde de anderledes den gangen det funket?

De 6 første forsøkene hadde jeg langt regime. Det 7. forsøket, som jeg ble gravid på, hadde jeg kort regime. I tillegg ble det gjort hatching.

Jeg spurte om å få prøve kort regime i Uppsala, men de mente at det ikke gikk siden jeg bodde så langt unna... Tror ikke hatching er lov i Sverige heller.

Skrevet

Jeg er 28 og samboern er 31. har vært prøvere siden 05/06. Prøvde pergo i 6 mnd før IVF. Første IVF var mai/juni 09. Hadde langregime, men endte opp med en haug med tomme eggposer. ingen brukbare egg. hadde så kortregime sept, og fikk ut 22 egg.. 12 ble befrukta og 11 fryst. Ble gravd på første ferskforsøk. :)

Men desverre starta fødselen i uke 21/22. Vår lille englegutt levde i ca 10 min.

Hadde fryseforsøk april 2010. endte i en SA i uke 6. Nytt fryseforsøk august 2010 som ble vår perfekte frøken som kom i april 2011. :)

Skulle ha søskenforsøk okt 2011 men det fryseforsøket ble ikke noe av da slimhinna var for stor.

Hasse søskenforsøk desember 2011 men testen var negativ.

Hadde nytt søskenforsøk januar 2012 men det endte i SA i uke 5. Så nå er oss tomme for embryo for denne gangen. har levert søknad om nytt søskenforsøk. så håper på svar fra st.olav så raskt som mulig. :)

Skrevet

22 år, sambo 26.

Prøvere siden april 08

Jeg har pco men har eggløsninger hver mnd, og vært gravid 2 ganger før med annen partner,helt på egenhånd.. ikke tok det lang tid heller(dette var i 07)

Sambo har lavt anntall sædceller

1 avbrutt forsøk jan2012:Langt regime på 2 mnd med spray og hormonsprøyter, men ble avbrutt før egguthenting pga eggene ikke utviklet seg nok til at de kunne hentes ut.

Kunne begynt på kort regime i mars, men venter på operasjon i ryggen, så det blir ikke noe før til høsten antar jeg :-(

Skrevet (endret)

33 og 40, tilknytta porsgrunn. Fikk flott liten kar på naturmåten ved første dag uten prevensjon for 5 år siden. Har nå prøvd på søsken siste 2,5 årene. 2-3 runder m pergo i fjor vår, utredet uten at de fant noe galt, to runder aih på sommeren med neg resultat, første ivf i sept 2011 endte i kjemisk. Fryseforsøk november endte også i kjemisk. Fryseforsøk januar endte negativt. Begynner på spray snart, og forventer uttak i midten av april.

Endret av Puma
Skrevet

34 og 40. Prøvere i 1,5 år. Første ferskforsøk avsluttet nå å negativt. Mannen lite svømmere men god kvalitet, foreløpig ikke noe galt funnet ved meg. Nytt frys forsøk blir i slutten av april! Kort historie og håpet veeeeeldig at den ik blir så mye lenger!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...