Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Mulig det har gått noe lignende på BIM før, men foreslår vi skriver litt om vår "prøvehistorikk", kan være kjekt for gamle og nye se at det ikke er en dans på roser alltid m.m..kan bli en lang tråd :D

Meg, 38, mamma til jente 4,5 år, single, i gang med søskenforsøk siden fjor, hatt 3 inseminasjoner på Cfc uten klaff, hadde ivf-innsett i går, er nå en ruger.. fikk ut 13 egg, 11 befrukta, på onsdag får jeg vite hvor mange som er "frysbare"/nok delte! :)

Hvordan er din historie?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143918024-min-din-historie/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ung inni her, men føler jeg blir tatt veldig godt vare på av de som har vært gjennom litt mer enn meg! Nesten så jeg har BIM-mamma'er ^^ hihi.

Anyways... Jeg er 23 år, gift med min mann som er 26. Jeg har pcos, mannen har perfekte svømmere. Hadde mitt første uttak i desember 2011, satte da inn et egg som ble negativt. Satte inn frys 27. februar, testet igår, også negativt. Venter nå på tanta slik at jeg kan få begynne på progyova å få inn et fryse-egg før påske! :)

meg 28 mannen 29 aar.

Prøvere siden september 2008. ble gravid naturlig i mars 2009,, endte paa sykehuset med graviditet utenfor livmora, og de fjernet høyre eggleder.

startet Ivf januar 2011 paa riksen. Pga jeg mest sannsynlig har tett eggleder pga div tidligere operasjoner i buken.

1.Ferskforsøk januar 2011 negativ

1. frys: april 2011 avbrutt (egg døde)

2. fersk:August 2011 negativt

2.frys:Oktober 2011 Positivt, men mistet i uke 5 pluss4 :(

ellers saa er jeg mamma til en vakker liten svart labrador som er 2 aar!

Jobber som førskolelaerer.

Oi,oi,oi. Min historie her er laaaang.

Prøvere siden mars 2003.Da 25 og 28 år (høres bedre ut enn alderen vår nå, hehe) Utredning etter vel et år viste ingen ting galt. Hadde tre runder kontrollert stimulering uten resultat. Hadde så tre runder ivf her i Tromsø (fra januar 2006). Alle negative. Mange egg, bra befruktning, innsett på alle, men aldri noe som har vært bra nok til frys. Hadde så tre runder ivf i Uppsala (etter anbefaling). Samme resultat som her. De gjorde stort sett de samme tingene også.

Bestemte oss for å prøve en gang eller to ved cfc før vi gav oss med ivf og gikk for adopsjon. Fikk prøve et litt annet opplegg med medisiner. Full klaff på første forsøk der (sept 2009). Har nå en fantastisk gutt på 21 mnd:-)

Er nå i gang med første søskenforsøk. Ruger på to egg.

Dette var altså kortversjonen;-P

Hei.

Jeg er tilbake her etter et langt opphold. Er 35 år , bor i Bærum og har en gutt på 2,5 år etter 4 icsi og 2 frys på Aleris og riksen.

Vi prøvde i totalt 7 år før vi fikk han. 5 år på egen hånd og 2 år med prøverør.

Har nå planer om å sette inn fryseegg fra Aleris i løpet av april. Har 5 egg i fryseboksen der + 1 egg på frys på riksen.

Det er ingenting i veien med meg, men mannen er nesten steril.

Funker ikke dette, så er det mulig vi søker om søskenforsøk på riksen.

Er litt usikker på hvor mye tid og krefter vi skal legge i dette denne gangen. Vi klarer oss fint med han vi har selv om vi har lyst på en til. Den som lever får se :-)

Annonse

Mange spennende historier, må si det er mange tøffe damer(og menn) som jobber for få barn!

Overrasker meg også at det er flere ganske unge! som 38 år føler jeg meg ung, men er jo ikke det i denne sammenheng, men håper det går i boks denne gang! slitsomt dra frem tilbake alene og motivere seg uten spesiell støtte fra andre, iallfall uten partner!

Er 29 år og mannen 32 år. Har prøvd naturmetoden siden jan 2009. Fikk i oktober 2010 påvist at mannen har dårlige svømmere. Hat hatt 1 gang med pergotime i okt 2010. Hadde første forsøk i september 2011, ble avbrutt da ingen egg overlevde etter befruktning. Hadde andre forsøk i desember 2011, var ett egg som var 8 delt og i perfekt stand, men festa seg ikke. Ingen egg på frys noen gang. Har idag hatt uttak, fikk 10 egg som er ny rekord, og sammen slutta å snuse ved nyttår, og fikk beskjed at svømmerene var blitt vesentlig bedre. Så denne gang blir det ivf i tillegg til icsi som de andre forsøkene. Så har yroa på spire og egg i frys denne gang :D

Hei! Vestlandet her, 29 år, mann 32, som dessverre har dårlige svømmere pga tette sædledere... Ellers alt tilsynelatende ok med meg. Skal begynne med aller første forsøk snart, ICSI på Maigaard, og setter første Gonalsprøyta ikveld med mindre hendene mine faller av av nervøsitet!

Er 30 år og mannen det samme. Prøvde i 4 år med pergotime++ før vi ble sendt videre. Ble gravide på 1. ivf i 2010 og har ei jente på 1,5 år. Fryseforsøk i november 2011 som endte i SA i 6.uke, nå ruger jeg på nytt etter ny runde med ivf der jeg fikk ut 28 egg, men bare 1 delte seg nok til innsetting.

Vi er begge 31. Prøvt m naturmetodn i 2,5 år. Han har dårlige svømmere og nedsatt kvalitet. Leste lenger oppe at noen hadde droppet snusn og dette hadde virket positivt på sædkvalitetn så kanskje vi også skulle prøve d?:-) var på forsamtale i haugesund for 2 uker sidn og begynte på nesespray uken etter. Går alt etter planen blir eg ruger i midtn av april.

Hei jeg er 35 år, har tre barn med tidligere mann. De er 12, 8 og 5. Før disse tre mistet jeg ei lita jente i uke 24. Hun levde bare i 20 min. Alle de tre andre er premature, født 8, 6 og 5 uker for tidlig.

Nå har vi prøvd i 2 og et halv år før vi fant ut at mannen min har få om noen svømmere. Hadde et icsi i danmark i oktober hvor de satt inn 2 egg. Ingen festet seg. Dette var langt regime.

Nå er vi på første offentlige forsøket på riksen, kort regime. Fikk kun ut et egg, dette er heldigvis befruktet og jeg skal ringe i morgen for å høre at det har delt seg som det skal. Om det har det blir det innsett i morgen kl 1415.

Om det blir innsett i morgen så skal jeg teste. mars....

Annonse

Lillestrøm her! Jeg er snart 29, gift med dame på 33 :) vi hadde 3 ivf pluss 1 avbrutt på CFC i københavn før det klaffet ! Har tette eggledere. Når det først klaffet var det med assisted hatching. Gutten vår er 2 år og 3 mnd:)Jeg er nå gravid i 5. Uke med nr 2, her også med assisted hatching :) gikk på første forsøk denne gangen og er evig takknemlig :)

Riley, ja vist problemet deres er nedsatte svømmere, og mannen snuser, så vil eg absolutt anbefale at mannen sluttet. Min mann har hatt samme resultat på prøvene, og først nå når han har vært uten o nesten 3 mnd var det mye bedre resultat. Ikke noe skade i å prøve iallefall ;-)

Jeg blir helt fascinert av alle skjebnene, jammen har vi opplevd en del forskjellig selvom vi gjennomgår mye det samme og....det som er kjekt er å se at en del har klart få barn, det gir håp til alle! min jente kom på naturlig vis(glemte jeg si) :)

Hva er assisted hatching? :)

Jeg er 29 og Vi har vært prøvere siden juni 2010 og vært gravid en gang som endte i MA. Okt 2011 begynte vi på klinikk Hausken der vi har hatt 2 AIH og et frys som alt har vert negativt.

Mannen har gode svømmere mens jeg har Ræva eggløsning som legen sa så fint. Jeg reagere bra på medisiner og fikk jo 4 egg ved inseminasjonen som gjorde at de ville gjøre det om til ivf men to av dem løsnet mens vi tok avgjørelsen men de to minste ble befruktet og fryst ned. Dette var gode egg.. Jeg antar derfor at hovedproblemet ligger i festningen men det er jo spekuleringer. De syklusene jeg ikke går på medisiner spotter jeg opptil 10 dager før mens :( derfor tok vi kontakt før det hadde gått ett år !!

Nå har jeg hormonfri syklus og er på dag 15 :)

Blir ferskforsøk neste

Vært prøver siden 2004. Prøvde to år på egenhånd før jeg i 2006 ble gravid på første Ivf. (!) (Hadde da fått konstatert endometriose og forhøyet FSH.) Fikk ei skjønn jente i 2007. Hadde et neg fersk-forsøk i 2009 for så å bli gravid på første frys. Fikk en flott gutt i 2009!

Nå prøver vi på barn nr tre. Har hatt to negative frys og fryseren er nå tom for egg. Søkt om nytt søskenforsøk på St Olav (med betaling av full egenandel.) Er i tenkeboksen om vi vil gjøre det privat.

Jeg er snart 35 og mannen min blir 40.

[quote name=Metti ;)' timestamp='1331668834' post='144076686]

Jeg er 29 og Vi har vært prøvere siden juni 2010 og vært gravid en gang som endte i MA. Okt 2011 begynte vi på klinikk Hausken der vi har hatt 2 AIH og et frys som alt har vert negativt.

Mannen har gode svømmere mens jeg har Ræva eggløsning som legen sa så fint. Jeg reagere bra på medisiner og fikk jo 4 egg ved inseminasjonen som gjorde at de ville gjøre det om til ivf men to av dem løsnet mens vi tok avgjørelsen men de to minste ble befruktet og fryst ned. Dette var gode egg.. Jeg antar derfor at hovedproblemet ligger i festningen men det er jo spekuleringer. De syklusene jeg ikke går på medisiner spotter jeg opptil 10 dager før mens :( derfor tok vi kontakt før det hadde gått ett år !!

Blir ferskforsøk neste

Lo av den ræva eggløsningen! :D lykke til på ferden!

Hei jenter! Har ikke vært så aktiv på forum til nå, men noen ganger har man behov for å spørre og grave litt så fant jeg dere! Jeg er 26 år og har vært prøver med min forlovede i 2 år nå i april. Utredningsmessig er alt i orden med mannen, og meg så langt. Er henvist til lap, men på denne timen ble det funnet celleforandringer. Derfor var jeg til konisering forrige uke, og dermed er prøvingen noe utsatt. Pga mye psykisk press ville vi vente med å sette oss på venteliste til ivf. Nå er neste steg å settes på denne ventelisten så raskt alt er i orden på nye celleprøver.

Vært prøver siden 2004. Prøvde to år på egenhånd før jeg i 2006 ble gravid på første Ivf. (!) (Hadde da fått konstatert endometriose og forhøyet FSH.) Fikk ei skjønn jente i 2007. Hadde et neg fersk-forsøk i 2009 for så å bli gravid på første frys. Fikk en flott gutt i 2009!

Nå prøver vi på barn nr tre. Har hatt to negative frys og fryseren er nå tom for egg. Søkt om nytt søskenforsøk på St Olav (med betaling av full egenandel.) Er i tenkeboksen om vi vil gjøre det privat.

Jeg er snart 35 og mannen min blir 40.

Heldig og nurse77 som har fått to flotte barn på ved hjelp! du vet jo det hjelper! alle gode ting er tre :) lykke til!

[quote name=Metti ;)' timestamp='1331668834' post='144076686]

Blir ferskforsøk neste

Lo av den ræva eggløsningen! :D lykke til på ferden!

Haugesunder vet du :)

Og her kommer vår historie :)

Jeg er 25 år, samboeren 28. Vært prøvere siden okt 2009. Jeg har tett eggleder og Pco. Samboeren har veldig svingene dårlige/bra nok svømmere. Hadde noen kjemiske graviditeter før jeg ble satt på Pergo. Ble gravid på runde nr.2 med Pergo, men mistet i uke 5 :(... Så fostersekk på ultralyd men ingen foster :(

Startet opp med IVF/ICSI på Klinikk Hausken Mai/Juni 2011. Hadde først 2 negative forsøk. Mange egg ut på disse, men dårlig kvalitet på eggene og midt på treet sædkvalitet. 3. Forsøk fikk vi ut 20 egg, 2 flotte satt inn. Dette endte med kjemisk graviditet igjen. Er nå under forsøk 4, som holdt på å bli avbrutt. Dårlig befruktning (3 av 16 egg) og dårlig kvalitet på eggene, det ble satt inn 1 ok 2-delt egg på dag 2 etter uttak.

Lykke til videre jenter :)

Jeg og mannen er 26år... Vi har vært prøvere sidenn 2009. Har vært igjennom utredning og de finner ikke noe gale.. Mannen har lite volum på spremtesten, men de som er der er bra... ( I følge gyn skal ikke det ha noe særlig innvirkning.....)

Vi skal til forsamtale på Haukeland i mai, håper vi kommer raskt i gang med behandling..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...