Gå til innhold

Clearblue digital test med uke-angivelse - trenger hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Er det noen som har erfaring med clearblues digitaltest med ukeangivelse. Jeg har tatt den opp til flere ganger (ja, jeg vet det blir dyrt....sukk), og den viser at jeg er 4-5 uker på vei(res 2-3). Det har den vist de to siste ukene. Nå begynner jeg å bli skikkelig engstelig....jeg skal være 5+5 dager på vei. Og det er jeg rimelig sikker på. Er det noen som har opplevd at testen er feil eller betyr det at det er en abort på gang??? Er veldig engstelig nå. Hadde en abort (blindt egg) mellom barn nr. 2 og 3, og da startet blødningene først i uke 9.

Hva hadde dere gjort? Jeg har forøvrig ingen blødninger pr i dag. Håper på mange gode råd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den viser ikke lengre enn 4-5 uansett hvor langt du er:-)

Skrevet

Skrevet

Betyr det at man ikke kan få resultat 3+ (som betyr at man er 5+)???

Gjest AnnaMathea
Skrevet

Alternativene når du får opp gravid er 1-2, 2-3 eller 3+

Du kan lese på hjemmesiden til CB eller i bruksanvisningen om du fortsatt har denne hva de ulike ukene betyr. Ukene som kommer opp er hvor mange uker siden du ble befruktet. Dvs. at 2-3 uker betyr at du er 4-5 uker gravid. 3+ er mer enn 5 uker.

Selv om du mener du burde fått opp 3+ innen nå betyr ikke det at det er noe galt. Men dersom du er veldig urolig er det bedre å ringe lege enn å sitte å bekymre deg!

Skrevet

Det er meningen at du skal få 3+ etterhvert, så jeg forstår at du er engstelig. Men alle har forskjellige nivåer av hcg, så det trenger absolutt ikke være noe galt. Du kan jo snakke med legen, hvis du er heldig får du kanskje en tidlig ul. Hvis ikke kan han hvertfall måle hcg nivået. Hvis du ikke får tidlig ul, noe du sikkert ikke får siden du ikke har hatt blødninger, så ville jeg bestilt en privat dersom det er mulig der du bor.

Skrevet

I følge leger,så er de testene bortkasta penger. Det går ikke an å måle korrekt hcg nivå i urinen. Det må man ta blodprøve for å få sjekka.

Skal sies at den viste 3-4 uker på vei helt til jeg var 5 uker på vei. Nå er jeg 32 uker på vei ^^,

Skrevet

Takker for trivelig svar:):)

I følge leger,så er de testene bortkasta penger. Det går ikke an å måle korrekt hcg nivå i urinen. Det må man ta blodprøve for å få sjekka.

Skal sies at den viste 3-4 uker på vei helt til jeg var 5 uker på vei. Nå er jeg 32 uker på vei ^^,

Gjest AnnaMathea
Skrevet

Tror du bare kan ta det med ro og kose deg!!!

• 8 måneder senere...
Skrevet

Den viser 1-2 når hcg-nivå er fra 25-199, 2-3 når hcg-nivå er fra 200-1999 og 3+ når hcg-nivå er fra 2000 og oppover.

Gjest ________
Skrevet

Med meg viste den i 2010 1-2 og da skulle jeg ifølge siste mens være 3+ fulgte jo siste mens terminen helt til jeg var på ul i uke "18" men var da bare 15 uker så når den viste 1-2 var jeg i uke 3 og ikke uke 6 som i følge siste mens

Denne gangen viste den 3+ og da var det 5 uker siden min siste mens, har vært på ultralyd og jeg trodde når jeg tok testen med 3+ at jeg var sikkert 5+2, men ultralyden tre uker senere viste ikke 8+2 men 9+1 så clear blue stemte for meg igjen :)

Skrevet

med meg fikk jeg 2-3 på mandag, men målte hcg hos lege onsdag på 22000, så er nok litt varierende kvalitet ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...