Gå til innhold

hvorfor er eg så stor??

Anbefalte innlegg

eg er 25 uker på vei og diger, har ikkje lagt på meg mer en 5 kilo men er enorm.. alle mener det er to inni der men har vert på to ultralyder og det er bare en.. kan det være noe alvorlig gale som gjere at eg er stor eller er det bare noen som er det.. dette er mitt 2 svangerskap og har vert stor med dei andre men dette slår kaka.. på måleskjema er eg over det grønne feltet og jordmor syns eg var for stor.. men ka skjer med det og hvorfor?? blir jo bekymra..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143917964-hvorfor-er-eg-s%C3%A5-stor/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kansje du har veldig mye fostervann? Sa ikke jordmor noe mere enn at du var for stor? skal dem ikke unnersøke hvorfor? Ta en tlf te hu igjen om du ikke fikk noe mere og vite.. ikke noe artig å gå rundt å bekymre seg!

har vert på ny kontroll med ei anne jordmor og ho bestilte ultalyd neste uke for å sjekke at alt er som det skal.. dette er ei jordmor som jobber på fødeavd og har mykje erfaring.. ho som eg har gått til har bare kontroller og har ikkje tatt i mot eller jobbet på sykehus på over 30 år... takk for svar

Det er mulig at det er mye fostervann. Spør neste gang du er på kontroll (hvis målene fortsatt er store) om dette er noe som bør sjekkes opp på ultralyd. Men det trenger ikke være dette.

Ut ifra hva jeg kan lese fra fagbøker, så er det verre hvis det er lite fostervann enn for mye, for mye kan være plagsomt for mor da dette i lengden kan gi økt spreng og press.

Og det ofte er forbundet med feil på baby. Vil jo ikke bekymre deg men ville fått sjekket det, jeg fødte en baby med sjeldent syndrom. Kunne ikke vært oppdaget på ul feks.

Hadde masssssssse fostervann og var rimelig enorm, fikk vite etter at h*n kom til av ekspertene at mye fostervann kan være et tegn på feil os barnet...

Håper og tror selvfølgelig ikke at det gjelder deg, men jeg ville sjekket det hvis jeg hadde fått for mye fostervann igjen...

Hei! Jeg kan fortelle om MIN opplevelse av altfor stort SF mål... Jeg sprengte kurvene i uke 27. Det viste seg at jeg hadde altfor mye fostervann, måtte inn til Riksen for å tappe ut et par liter, men dette fylte seg raskt opp igjen. Det ble tatt fostervannsprøve av det de tappet ut. Det viste et kromosom friskt barn. Men det ble antydet at barnet kunne ha en spiserørsfeil, øsofagusatresi, som gjorde at det ikke kunne svelge fostervann som normalt. Det endte med KS og det viste seg kjapt at barnet måtte opereres for stengt spiserør. Det ble noen uker på Rikshospitalet, men barnet er nå en frisk og flott 7-åring. Personlig hadde jeg aldri hørt om denne diagnosen, men det er jo ikke så rart siden det kun blir født 12-15 barn pr år på landsbasis med dette. Så sjansen for at dette skal gjelde deg er jo UHYRE liten;-). Men greit å vite om tenker jo jeg da. Lykke til til deg, og satser på at alt er bra med din lille i magen:-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...