Gå til innhold

Gjør pergo at man blir raskere gravid selv om man har el?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det vanligste er at kroppen kun slipper 1 egg. Den gjør at eggløsningen er optimal, men er fremdeles ikke mer enn 25-30% sjanse for å bli gravid (ifølge min gynekolog). Så dersom du har normal eggløsning hver måned er det lite sannsynlig at pergo vil gjøre noen forskjell. Det er ingen vidunderkur, desverre :\

Annonse

Jeg var kvalm, svimmel og hadde verk i kroppen. Alt var i ubalanse så turde ikke flere kurer. Eggstokkene kan bli overstimulert og sjansen for livmorhalskreft øker. Har du regelmessig menstruasjon og eggløsning ville jeg holdt meg unna. Har du ikke ville jeg prøvd, men da vet du hva du går til. Fikk min første på pergo siden mensen aldri kom igang etter at jeg sluttet på pillen. Den gangen ble jeg gravid på første forsøk...

Man har 5-30 % sjans med pergo, alt er selvsagt i aller høyeste grad individuelt. ''Normale'' og friske par har ikke mer enn 20 % sjans hver måned (uten pergo). Så pergo kan dermed i noen tilfeller øke sjansen med ca. ti prosent.

Skulle virkelig ønske jeg slapp å prøve pergo selv, men det måtte prøves før andre tiltak. Jeg har uutholdelig vondt i eggstokkene, får heavy menstruasjonsblødning, hetetokter, nær ved å besvime en gang i ei trapp, og blir ikke gravid. Rødme og opphovning av eggstokker er vanlig hos flere enn 1 av 10.

Mange tror pergo er en lett og uproblematisk kur. Men det er virkelig noe svineri av noen tabletter, selv om det ikke kjennes hos alle :( De som slipper unna smertene er heldige!

Og mange leger er dessverre dårlige til å informere om bivirkninger og konsekvenser... Men uansett, veldig viktig at det gjøres under oppfølging av lege eller gynekolog!! Lest om flere som har fått left overs fra venninner, ikke bra.

Endret av Julibarn igjen <3

Ja. Mange bestiller fra nett også og selvmedisinerer seg. Man skal ha full sjekk hos gyn med innvendig ul før man får pergo egentlig. Jeg tar btw. dobbel og er i min tredje pergosyklus. Har bare en kur igjen før jeg må inn på ny time og få annen hjelp. Skulle gitt alt for å ikke være sliter med endo!

• 5 uker senere...

Annonse

• 2 år senere...

Pergotime stimulerer til eggløsning, og øker på ingen måte sjansen for unnfangelse eller befruktning! Vi stiller på lik linje som andre prøvere med egne eggløsninger. Det er en liten økt risiko for å miste etter pergobruk. Pergotime er hard for slimhinna.

Pergotime stimulerer til eggløsning, og øker på ingen måte sjansen for unnfangelse eller befruktning! Vi stiller på lik linje som andre prøvere med egne eggløsninger. Det er en liten økt risiko for å miste etter pergobruk. Pergotime er hard for slimhinna.

ok. var hos en veldig erfaren gyn hos noen dager siden, han mente på at jeg kunne få pergo til å forsterke el. slimhinnen min er veldig tykk (dette så han like før el).

Anonymous poster hash: 5d610...282

Ja pergotime vil hjelpe deg dersom du har "dårlig eller ingen eggløsning av deg selv". Det kan også hjelpe de som har egne eggløsninger men litt late eggstokker som mange kaller det. Det kan også være at man slipper to egg.

Jeg slapp 2 egg på siste dobble pergokur og ble tvillinggravid.

men pergotime har ingenting å si på hvorvidt vi blir gravide eller ikke :) Den stimulerer kun som sagt til å modne og slippe egg, så er resten opp til moder jord! :)

For meg har det vært løsningen for å kunne bli mor.

Jeg sliter med ingen eller ihvertfall sjelden eggløsning, har aldri begynt rett på en dobbelkur men prøvd enkel først da det er stor fare for å overstimulere eggstokkene og få smerter.

Eneste jeg har opplevd som ubehagelig er vonde eggstokker når jeg har eggløsning, men ikke så dumt det heller for da vet jeg i det minste når vi skal virkelig satse :)

Jeg har to sunne og friske barn begge unnfanget ved hjelp av pergo, er også gravid nå og gjett hva jeg brukte for å oppnå det ;)

Lykke til

Anonymous poster hash: c24fb...e65

For meg har det vært løsningen for å kunne bli mor.

Jeg sliter med ingen eller ihvertfall sjelden eggløsning, har aldri begynt rett på en dobbelkur men prøvd enkel først da det er stor fare for å overstimulere eggstokkene og få smerter.

Eneste jeg har opplevd som ubehagelig er vonde eggstokker når jeg har eggløsning, men ikke så dumt det heller for da vet jeg i det minste når vi skal virkelig satse :)

Jeg har to sunne og friske barn begge unnfanget ved hjelp av pergo, er også gravid nå og gjett hva jeg brukte for å oppnå det ;)

Lykke til

Anonymous poster hash: c24fb...e65

så bra :) har vært prøver i et år, og fra neste syklus skal pergo prøves.. blir spennende! har to fra før som har blitt unnfanget relativt kjapt (1 og 6 mnd.)

Anonymous poster hash: 5d610...282

• 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...