Gå til innhold

Den gule plast dingsen som er i postkassene da en har landpostbud.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan skal en bruke den? vi fikk en sand etter vi flyttet.

Har noen en san dings ?

Min mormor hadde og jeg mener at det var forkjell hva du skulle etter hvilken vei den sto ... lang eller kort ut ... postmann ta med seg det i postkassa eller komme inn .... Men hva er hva ?

Skulle ha sendt et brev i morgen ,men vis jeg skal dra til posten tar det fort hele dagen pga busstider.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har aldri hørt at det spiller noen rolle hvilken vei du setter den. Henger du den på postkassa kommer posten hjem til deg. Når jeg sender brev legger jeg det i en brødpose og henger litt av hjørnet på utsiden av postkassa. Da tar postdama det med seg. Har jeg ikke frimerke legger jeg bare penger til et i posen med brevet :)

Skrevet

ok, da prøver jeg det ... :-)

Skrevet

Det vi gjør er å henge pinnen utenpå postkassen (vår er ihvertfall en slags "klips" som kan festes på kanten). Da tar budet med seg det som ligger oppi.

Gjest Filifjonka
Skrevet

Hvis du henger den slik at den største delen er inni kassa og den korte delen er utenpå kassa betyr det at postbudet skal ta med seg det som ligger i kassa. Et brev du skal sende for eksempel.

Hvis du henger den sånn at den lengste delen er utenpå kassa betyr det at postbudet skal komme innom huset.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...