Gå til innhold

Er det mulig å få råmelk i dpo uken?

Anbefalte innlegg

Jeg ga minstemann sin siste tår i desember 2010 da hadde han bare hatt puppen som kos om mor ingen for å få ham til å sove lengre;)

Isted i dusjen prøvde jeg å klemme på dem å jaggu kom det melke dråper ut av begge brystene... Kan det være melken sitter så lenge i eller kan det være at jeg som er flergangsgravid ( tester i morg tidlig,men er nokså sikker) får melk med engang hormonene kommer?;) noen andre som har lignende erfaring eller vet?

Fortsetter under...

Hehe, tror nok ikke dette kommer av hormoner nei. Jeg ammet fra til april 2011, og har fortsatt endel melk, så det er ok restene. En venninne av meg sluttet å amme for 3 år siden, og har fortsatt "råmelk" hvis hun klemmer... Ekkelt , ja... Men slik er vi bare laget. :-) Men om du er gravid, så kommer de nok melk igjen snart. Nyt dem mens dem er "tomme" !

Jeg aner ikke altså, men jeg kostet håret uten klær i ste :P (på vei i dusjen) og da ble jeg våt på hånden når jeg kom ani puppen, men når jeg prøvde å klemme så kom det ingenting.. merkelig..

hvis man har for mye av hormonet prolaktin, så kan man få melk i puppene..

Man kan få forhøyet prolaktinnivå av for lavt stoffskifte,ved mye stimulering av brystvortene ved sex eller stress over lang periode..(samt flere ting)

hormonet blir produsert rett før fødsel.. og så lenge man ammer vil det forbli.det skal gå tilbake til normale nivåer etter en stund etter amming ved de fleste tilfeller..

Annonse

Jeg fikk litt råmelk i u3 og har det enda. Har lest om andre som har hatt det samme, men uvanlig så tidlig. For min del kan det kanskje også komme av en spontanabort i høst. Håper det går slik du ønsker ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...