Pix Skrevet 12. mars 2012 #1 Skrevet 12. mars 2012 Er det noen som har erfaring med at barnet deres ikke vil spise i perioder? Skriker når flasken nærmer seg, vil ikke ha grøt osv, men plutselig spiser masse! Bra i en uke, også ille opp til en måned. Får i mat om natten. Må ofte bysse nesten i søvn før man får i mat. Noen med erfaring? Har en venninne som sliter veldig og vil så gjerne hjelpe. Sykehuset har 3 måneders ventetid på utredning om det er refluks. Ingen vil gjøre noe når allmenntilstanden er ok.
Honningmelon Skrevet 12. mars 2012 #2 Skrevet 12. mars 2012 Oh, yes! Det har jeg masse erfaring med. Jenta mi er 10 mnd og vi har hatt det sånn siden fødselen ca. Og her går det fortsatt i perioder. Hun går på medisiner for refluks, men har ikke tatt ph-måling for å bekrefte det. Bare spør om det er noe du lurer på :-)
Pix Skrevet 12. mars 2012 Forfatter #3 Skrevet 12. mars 2012 Oh, yes! Det har jeg masse erfaring med. Jenta mi er 10 mnd og vi har hatt det sånn siden fødselen ca. Og her går det fortsatt i perioder. Hun går på medisiner for refluks, men har ikke tatt ph-måling for å bekrefte det. Bare spør om det er noe du lurer på :-) Ville legen gi medisiner selv om hun ikke har tatt ph-måling? Hvordan får dere i henne mat? Noen tips? Har så vondt av venninnen min som er helt rådvill og så sliten! Alt av tips og råd tas imot med stor takk! Hun har sagt hun gjerne vil ha medisiner selv om de ikke har tatt måling. Det er ingen bivirkninger? Hvordan har det hjulpet for dere?
Honningmelon Skrevet 12. mars 2012 #4 Skrevet 12. mars 2012 Vi ble innlagt da hun var 2 mnd pga matnekt. Det endte opp med sonde og innleggelse i 4 lange uker. Hun ble satt på Losec (medisin mot refluks) etter en del mas fra meg. De var ikke så hypp på ph-måling ettersom den var såpass usikker på så små. Men, det var ikke noe problem å få medisin fordet. Men, den ble tatt bort etter en liten stund pga liten effekt. Hun begynte også etterhvert på Enfamil mme som hjelper mot6 refluks. Etter sonde ble tatt bort har det vært mye opp og ned, mye bekymringer og mye slit med å få i henne mat. Flaskemating har det gått så som så med. Hun tok det hun tok, og ble lurt i litt i halvsøvne. Grøten ble jeg desperat etter å få i henne ettersom hin drakk så lite mme, at jeg lurte den i henne med mye fruktmos og tulling/avledning. Ikke anbefalt, men man blir desperat. Og som du sier så har de dårlige periodene vært mye lenger enn de gode... desverre. I dag får hun Zantac mot refluks. Men, vi har nettopp vært gjennom en månedslang periode med ekstremt dårlig matinntak. Hun er så stor nå at det er vanskelig å avlede. Men, gir henne mange spennende ting å holde på med mens hun spiser (igjen ikke helt anbefalt), da går det inn alt fra 3 skjer//biter til en halv skive/halv grøtposjon. Nå er hun inne i en god periode igjen, som har vart i 2 uker. Bare venter på en dårlig periode igjen. Hun har forresten ikke hatt bivirkninger av medisinen. Hvor gammelt er barnet til venninna di? Og hvordan er det med vektoppgang?
Pix Skrevet 12. mars 2012 Forfatter #5 Skrevet 12. mars 2012 Hun er 6 måneder. De har vel strevd de siste 3 månedene. 4 uker dårlig også 1 uke bra. Hun sier det virker som hun tar igjen all maten når hun har en god uke, for da spiser hun opp til 1000-1200 ml MME om dagen. Vekten har gått noe ned, men ikke så mye at leger er bekymret. De har vært på legevakten 2 ganger men ingen hjelp å få. Det hun gjør nå er å prøve alt og får i henne litt her og der. Det er vel da det eneste hun kan gjøre fremover? Kan si til henne at hun kan ta kontakt med lege og høre om de kan få medisin uten utredning. Har du fått noe som helst tips fra lege/helsestasjon? Må man bare ta en dag som kommer? Får så vondt av dere som går gjennom dette her!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå