Gå til innhold

Fått strekkmerker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når fikk dere strekkmerker - hvis dere fikk det? Jeg er 31+5 nå, og ikke et eneste strekkmerke på meg enda.

Men vil jo ikke feire for tidlig heller. De kan vel komme om noen uker også?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

eg fekk sjokk etter fødsel når eg såg undersiden på magen.. der hadde di gjemt seg så godt at eg ikkje merka de før magen var normal igjenn :P men ikkje alle så får :) og de viser veldi lite etter ett års tid.. :)

Skrevet

jeg er 31 uker på vei og magen ser helt fin ut :) Men på hoftene har jeg litt strekkmerker...Og nylig oppdaget jeg noen få på lårene...uff håepr det ikke blir mye verre!!!! Er det noen som har fått åreknuter? Tror jeg ahr fått noen...

Skrevet

etter 1 fødte fikk jeg to små nesten usynlige strekkmerker, og hadde en tanke om at det ble noe ala samme denne gang og tenkte at det er jo egentlig bare en bagatell. men nå i uke 39 har jeg strekkmerker over heeele magen og på sidene og ser ikke ut! det er jo selvfølgelig bare en bagatell så lenge man får en frisk fin baby ut av det, men uansett kjenner jeg at jeg gruer meg litt til å gå i bikini igjen. er jo bare 25 år, men kroppen ser nå ut som min mammas.. huff :/

Skrevet

Så ikke noen av strekkmerkene før fødselen var over.. Troddejeg hadde sluppet unna, men da jeg kikket meg i spilet dagen etter fødsel hadde jeg MASSE strekkmerker på magen! To år etter synes de ikke lenger :)

Skrevet

Ingen nye, men en omfattende mengde fra tenåra. Har merker på hofter, innside lår, knehase, pupper og overarm (jepp, en sølvstripe i grevinnehenget...).

Kan ikke si jeg kommer til å ta det tungt om jeg får nye i samlingen..

Skrevet

Har bare venta på at de skulle dukke opp, og det gjorde de gitt. Kom for en ukes tid siden i uke 33. Begynte så smått og har nå to ti cm lange striper på ene siden av magen. Har sett at de har blitt lengre og mer røde for hver dag. Er veldig spent på hvordan det utvikler seg videre. Har så inderlig lyst til å slippe tigerstripene over hele magen! :(

Skrevet

Er i uke 38 og har ikke fått noen enda, fikk ikke strekkmerker i forrige svangerskap. Men det kan jo fremdeles plutselig komme :(

Skrevet

er i uke 37 og har bare fått noen bitte små på siden. *bank i bordet* men har jo en del på låra etter tenåra.

Skrevet

og har fått på puppene da, men det kunne jeg ikke brydd meg mindre om =P

Skrevet

I mitt forrigje sv skap tenkte jeg: hmm jeg har vært heldig å ikke fått så mye strekkmerker, men så kom babyen ut og magen gikk ned og jeg såg øvre del av tissen min... der var det blitt strekt godt i huden :S

Skrevet

Fikk ingen strekk merker sist, gikk opp 25 kg og alt. Denne gangen har jeg også gått opp 25 kg, og plutselig i uke 38 var det masse der... Huff, blir deppa... Slanke meg klarer jeg, men de blir man jo ikke kvitt! HAr en teroi om at denne gangen har jeg skikkelig guttmage som står langt ut og setter huden mer i spenn enn sist, med jente i magen, og bare stor og pløsete rundt hele...

Skrevet

Ingen sist gang og ingen så langt men jeg avskriver ikke muligheten før fødselen er over. Plutselig dukker de opp.... :-O

Skrevet

Første gang jeg gikk gravid fikk jeg noen få strekkmerker rundt navelen, ca en uke før fødsel :) Det var gøy det!

Dette er tredje svg, og det har blitt flere på samme plass....

Skrevet

Jeg venter nr 3, har termin om 11 dager. Fikk ingen i første svangerskap, endel nederst på magen i andre og denne gangen har jeg ikke fått noen.. var sikker på jeg kom til å få flere siden jeg fikk med nr 2, men ingen å se enda.. synes det er litt rart at jeg kun fikk i det 2.svangerskapet (kan jo enda dukke opp da men...)

Skrevet

Har ingen som jeg kan se, er 34+4. Fikk ikke sist gang, har derimot åreknuten fra helvete på tissen da :(

Skrevet

3.svangerskap og ingen strekkmerker denne gangen heller. (Dvs. ingen strekkmerker i noen av svangerskapene)

Skrevet

Små merker på hoftene fra 1.mann, og da fikk jeg maaaange på puppene også - gikk fra Acup til Dcup og full melkemaskin :)

Er i 39+4 nå, ingen merker på magen denne gangen heller.

Har en mor uten strekkmerker på magen, og historien forteller at min bestemor som fikk 5 barn, og fullbårne tvillinger på over 3 kg hver heller aldri hadde strekkmerker på magen. Satser på supergener ;)

Skrevet

Med første mann fikk eg på lårene,puppene og kjærlighetshåntakene over hoften..

Når riene satte inn fikk eg en festlig "sol" rundt navlen ;)

Ingen nye m nr 2 og så langt ingen m nr3. Er 39+4 i dag :)

Men de blekner og e no hvite/lyse og ikkje noe som plager meg!

Skrevet

40 uker og 3 dager.... Ikke et eneste strekkmerke :D:D Gått opp 20 kg :S hehe... men men... k roppen min bærer ikke preg av svangerskapet foruten vektoppgang :D så jeg er veldig fornøyd. Har sett flere eksempel på mager etter svangerskap, og har inntrykk at dette er noe de fleste kvinner får :( urettferdig :(

Men nå håper jeg å føde å ha sluppet unna :D

Skrevet

såg de første strekkmerkene da jeg så meg i gulv-til-tak speil på julaften, så det vil vel si i uke 29-30, nå ser magen min ut som et verdenskart, men de er ikke dype, bare veldig fargerike, så jeg tar de ikke så tungt...

Skrevet

Første svangerskap fikk jeg noen få strekkmerker på brystene dag to etter fødsel.. De forsvant dog veldig fort heldigvis. Ellers ingenting.

Skrevet

Dette er mitt tredje svangerskap. Jeg har noen få strekkmerker på sidene og innside lår, men di er nesten usynlige. Er 39+4 og håper at det ikke blir fler. Men det er jo stor forskjell på strekkmerker. Jeg er heldig som bare har noen få tynne som ikke er så dype. Har hørt og sett andre som har fått virkelig mange, dype og tykke merker.

Skrevet

Ikke sikkert du får en eneste en :-)

Jeg fikk mine de fire siste dagene på overtid med nr1. Var kjempevondt.

Med andremann fikk jeg ingen nye og kjente ingenting.

Nå med tredjemann sprakk de første merkene opp videre igjen sånn i uke 25.....men det har sluttet å sprekke nå i uke 32.... mulig det tar seg opp igjen mot fødselen.

De kommer gjerne i sånne perioder der barnet vokser voldsomt hos meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...