Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært i uggen form idag med feber, og nå kommer ikke melka! Jenta er skrubbsulten og ligger å raser! Hva skal jeg gjøre?? Denne hersens utdrivingsrefleksen kommer ikke! HAr ringt jordmor men hun er på kurs :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jordmor?

Hva med å kontakte helsestasjon/helsesøster, evt lege.

Skrevet

Jeg hadde det problemet noen dager jeg også. Gav litt nan på flaske de dagene, men la mini til ofte, også før jeg gav nan. Etter et par dager hadde jeg nok igjen. Det er slitsomt, men prøv å slappe av og få i deg nok næring selv..

Skrevet

Samme skjedde når jeg hadde omgangssyke. Vi ga da pumpa melk vi hadde i frysern. Kom seg bare jeg ble frisk

Gjest yrild
Skrevet

Da ville jeg ringt fastlegen og forklart situasjonen slik at du får en resept på... oj nå har jeg glemt hva det heter den sprayen som setter igang utdrivningsprosessen. Syntocinin???

Skrevet

Da ville jeg ringt fastlegen og forklart situasjonen slik at du får en resept på... oj nå har jeg glemt hva det heter den sprayen som setter igang utdrivningsprosessen. Syntocinin???

Syntocinon - ja, det kan nok hjelpe.

Skrevet

Jeg er ammehjelper / ammehjelpen.no

Det er ganske vanlig at produksjonen går ned når man er syk. Husk å spise og drikke nok, og stress ned! Syntocinon kan kanskje hjelpe, og du kan også forsøke å håndmelke (eller pumpe) så melka kommer i gang før du legger barnet til.

Skrevet

Jeg er ammehjelper / ammehjelpen.no

Det er ganske vanlig at produksjonen går ned når man er syk. Husk å spise og drikke nok, og stress ned! Syntocinon kan kanskje hjelpe, og du kan også forsøke å håndmelke (eller pumpe) så melka kommer i gang før du legger barnet til.

Jeg fikk oppkast og diare inatt, så omgangssyken tydeligvis. Klarte å amme 2 ganger iløpet av natta, utdrivnngsrefleksen kom merkelig nok når jeg ville spy, så da var det bare å legge henne til. Men det tar evigheter å drive ut melka. Håndmelker og stimulerer brystene og prøver å slappe av men ingenting skjer. Tilslutt blir jo lillemor rasende. Flaske vil hun heller ikke ta. Håper virkelig melka kommer fortere, og at det kommer mer melk-snart! :(

Skrevet

Hvil hvil og hvil, pappan eller noen må hjelpe så du får slappet av. Og du må få i deg drikke, litt og litt. Da jeg hadde spysyka måtte pappan ta frøkna, fikk henne kun levert inn på soverommet til amming og han ga pumpamelk på flaske i tillegg. Det hjalp veldig og det gikk som smurt igjen bare jeg ble frisk.

Du har min medfølelse, god bedring!

Skrevet

Hva gjør jeg når ikke hun tar flaske?? Begynner å bli fortvila, hun har ikke spist siden 11 :(

Skrevet

Kan du jo prøve en kopp, eller ei t-skje,sprøyte kanskje? må nesten bare prøve.

Skrevet

Stakkars lita, og stakkars mammaen :( Håper dere finner utav det!

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...