Gå til innhold

ville dere hatt kantstein på gårdsplassen ute når man skal ha grus???

Anbefalte innlegg

Skrevet

grunnen til at jeg spør er at vi skal gjøre en del ute i sommer, og prøver og finne ut av litt.

vi har lyst på kant stein men ikke enda. da vi skal bygge opp garasje og må ha mer grus og lage det mer ordentelig da. men for nå så ikke kant stein.

hvordan høres det ut??

føler vi må gjøre noe ute, er gjørme under bilen og der vi går hvor det ikke er gress. og hadde hvert fint og få det vekk og fått litt mer og gå på ute.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva du enn gjør, legg duk under grusen, hvis ikke får du et koselig ugressproblem.... Vi missa på den for å si det slik og må flere ganger her sommer ta runden med Roundup (skrives det slik?...) Kantstein er pent og ikke spesielt dyrt eller vanskelig å legge, grav "renne" strø sand oppi og legg i kantsteinene i vater (rimelig kort fortalt). Om kantsteinene ikke går i stykker ved senere bygging av garasje, vile jeg lagt de nå. Det ser mye penere ut og overgangen mellom gårdsplassen og gress blir mer definert. Du slipper også at folk ved uhell kjører opp og ødelegger plenen da de merker at bilen kjører over kantsteinene først.

Skrevet

Hva du enn gjør, legg duk under grusen, hvis ikke får du et koselig ugressproblem.... Vi missa på den for å si det slik og må flere ganger her sommer ta runden med Roundup (skrives det slik?...) Kantstein er pent og ikke spesielt dyrt eller vanskelig å legge, grav "renne" strø sand oppi og legg i kantsteinene i vater (rimelig kort fortalt). Om kantsteinene ikke går i stykker ved senere bygging av garasje, vile jeg lagt de nå. Det ser mye penere ut og overgangen mellom gårdsplassen og gress blir mer definert. Du slipper også at folk ved uhell kjører opp og ødelegger plenen da de merker at bilen kjører over kantsteinene først.

takk for svar.

vi skal legge duk under. skal gjøre alt grunnarbeide nøye.

grunnen til at vi ikke vil legge kant stein nå er at vi skal ha garasje et annet sted og vi må da legge om all stein for og få det riktig med garasjen.

sant det med folk ikke kjører på plen,.

familien her nå kunne ha parkert under husksstativet og ikke trodd det var noe prob,. så vet ikke om kant stein hindrer dem. de parker der de vil virker det som.

skal nevne det for mannen.

Skrevet

Ja jeg ville absolutt hatt kantstein:) Skiller grus og gress fra hverandre, og lager rene linjer. Ser med en gang mer gjennomført ut og ordentlig, i mine øyne ihvertfall :)

Skrevet

Kantstein hjelper også med å holde grusen på plass, så slipper du å stå og rake grus fra plena hele tida.. :P

Skrevet

Ville aldri hatt grus!!!

Hehe....ikke det du spurte om, men vi fjernet all grus i fjor sommer og fikk stenbelagt gårdsplass...og NYTT liv om du skjønner. Aldri mer småstein i gangen, i lommene til ungene etc

Men, svar på spørsmål: Ja, ville hatt kantstein!

Skrevet

Ville aldri hatt grus!!!

Hehe....ikke det du spurte om, men vi fjernet all grus i fjor sommer og fikk stenbelagt gårdsplass...og NYTT liv om du skjønner. Aldri mer småstein i gangen, i lommene til ungene etc

Men, svar på spørsmål: Ja, ville hatt kantstein!

vil ikke ha steinbelagt, det fordi vi bor rett ved en elv som har lett for og bli høy, og da kan ødelegge ute arealet og vi må legge på nytt hver gang. det er kjipt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...