Gå til innhold

Til dere som har gitt barna topp 10 navn

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg heter Silje og er født i 79, rundt 79- 80 var Silje på topp. Jeg har aldri gått i klasse med noen som heter Silje, ikke har jeg noen nære venner med det navnet. Det er rundt 15000 som heter Silje i dag. I 2011 fikk jeg en datter, fra jeg var liten av har jeg alltid drømt om å ha en liten datter som heter Sofie, dessverre var/er det på topp 10 nå. Men fant ut av at jeg ikke kunne ta hensyn til det, fordi jeg er så glad i navnet. Så det ble en nydelig jente med navnet Sofie. Frem til nå er det bare 6000 som heter det med eneste fornavn og det kan godt hende vi møter på flere med det navnet, men jeg føler ikke det som noe problem. :) har gått i klasse med flere med samme navn og det værste som skjer er jo at man tar med forbokstaven i etternavnet. Venter nå en jente i 2012, denne gangen holder jeg meg litt unna topp 10- men det kan jo like godt hende at det blir flere med hennes navn også i Bhg eller skole. Tror man først og fremst skal velge det man har lyst på! Lykke til :)

Da min sønn ble født falt jeg pladask for navnet Lukas, så flott navn, nesten ingen som het det og passet fint siden jeg selv heter Ida :-). Også, da Lukas var 6 mnd ekspkoderte det, alle skulle plutselig hete Lukas. Nå heter han Lukas O. fordi det er så mange som heter det samme i b.hagen/skolen. Det synes jeg er dumt og ville ikke valgt det om jeg visste hvor populært det kom til å bli...

Minsten min heter Emil og det var på topp 10 da han ble født. Inntil for 2 mnd siden kjente vi faktisk ikke noen andre enn en gammel mann på over 90 år med samme navn. Nå har det kommet en liten Emil til i gata men med over 40 små barn i samme gata så gjør det ikke noe. Ingen i samme barnehage og foreløpig ingen som ska i samme klassen når den tid kommer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...