Gå til innhold

aprilbabyer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere alt klart til aprilbabyene? er noen med på en liste?

Skal ha min nr 2 (samme kjønn), og har ikke ordnet en eneste ting.. Det meste har jeg vel jo, men alt må jo vaskes opp og finnes frem..

Jeg trenger dette nytt:

- madrass til sprinkelsengen

- vogndyne

(+ vurderer å kjøpe en vippestol eller lekegrind - eller begge deler.. Hadde ikke behov for lekegrind med første, men kanskje praktisk når en har en 2/3åring som løper rundt i stua?)

- nye smokker og noen flasker

- ammeinnlegg (satser på å få til amming denne gangen...)

- en kosebamse til å ha med fra første stund

- noen nye gulpekluter

- søppelbøtte til bleiene

- bleier

- noen nye boder og strømpebukser (mener jeg kastet mye utgulpete bodyer og strømpebukse etter førstemann)

- et par sett med klær

dette må vaskes/ordnes:

- sengekant, sengehimmel, osv.

- lage plass i klesskapet

- vaske opp alle babyklær, tepper osv - sjekke om det er noe nytt jeg trenger

- vaske og montere babydel på vognen

- finne frem bilsetet

hm.. dette er det jeg kommer på hittil.. hva med dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, har ikke gjort noe. Men takk for lista :D

Skrevet

Er ferdig med alt... Dvs, mangler babycall og sengehimmelstativ, men det er ikke så veldig stress med det ennå..

Bilstolen er også funnet frem, men ikke montert ennå da jeg sliter litt med å finne en patent på å ha 3 bilstoler i baksetet - så må kanskje kjøpe nye til de to største..

Ellers kjenner jeg at jeg stresser litt med er sykehusbagen :-O

Skrevet

Hehe, husker forrige gang jeg var gravid, da skulle jeg ha slik og sånn av det og det merket. Denne gangen er det mye mer avslappet for å si det slik :P Skal vaske senga og sprinkelbeskytteren, har kjøpt nye lammeskinn (Ikke Nøstebarns til 800,- stk. denne gangen, hehe :P) Søskenvogn, stellebord og lekegrind er kjøpt brukt, madrassene er støvsugd og luftet og smådynene og klærne er vasket. Bilstolen er ikke funnet frem, men vet hvor den er. Bagen ble pakket i går. Må ha et kamera til til babycallen, dette er vel det eneste som er mannens ansvar, men tipper det blir "glemt".

Tar det mer som det kommer denne gangen, det meste har jeg fra før og jeg kommer ikke til å savne Zinksalven fra Medela og alle de andre dyre kremene og remediene jeg skulle ha sist gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...