Gå til innhold

Hvordan uttale Madeleine?!?

Anbefalte innlegg

Har bestemt oss for at den lille jenta vår skal hete Madeleien, men har et lite dilemma, vet ikke hvordan det uttales. Har hele tiden trodd at det uttales madelen, men når folk begynner å spørre, begynner jeg å lure. Hvis det uttales slik at man hører i'en, vil jeg bytte skrivemåte. Noen som vet??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143917688-hvordan-uttale-madeleine/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Jeg har hørt både Madde-len og Madde-leein. Dog vil jeg tro det er mest vanlig å uttale det Madelen selv om man skriver det Madeleine sel vom det ikke er helt korrekt ift stavemåte :) Jeg tror ikke jeg ville ha tuklet med ordinære skrivemåten.

Uansett så er det dere som bestemmer hvordan navnet skal uttales - ift dette navnet så er det ingen sak å skrive det Madeleine og uttale det Madde-len :)

Er lærer og har to med det navnet i klassen. Hun ene skriver navnet sitt Madelen, og uttaler det på samme måte. Hun andre skriver Madeleine, og uttaler det akkurat slik, til og med med e på slutten. Synes du skal skrive det slik du vil uttale det, skjønner ikke poenget med en "i" om du ikke skal uttale den...?

Annonse

Jeg har ei jente som heter Madeleine, vi sier Madelen, men syns Madeleine var penere, altså skrivemåten. Oldemora hennes sier Madelein. Etter hun lærte seg å skrive og lese lurer hun ofte på hvorfor det skrives Madeleine, når hun heter Madelen... :P

Er dere virkelig seriøse?

Madeleine uttales Maddelæin.

Madelen uttales Madelen.

To forskjellige navn..

Synes det er bra komisk å velge et navn uten å ane hvordan det uttales.

Hehe... Synes det er bra komisk å uttale seg så bastant om noe man ikke har greie på jeg ;)

Madeleine og Madelen uttales likt.

Endret av Nikamo

Madelen uttales Madelen.

To forskjellige navn..

Hehe... Synes det er bra komisk å uttale seg så bastant om noe man ikke har greie på jeg ;)

Ettersom jeg kjenner tre Madeleine, og to Madelen, så vil jeg si at det gir meg et godt ståsted for å ytre min mening.

Søsteren min heter Madeleine, og uttaler det Maddelæin. I mine øyne er det helt unaturlig å si Madelen :P Madelene er et annet navn for meg.

Madelene er penere skrivemåte enn Madelen, synes jeg. Men det er selvfølgelig opp til dere :)

Madelen uttales Madelen.

To forskjellige navn..

Ettersom jeg kjenner tre Madeleine, og to Madelen, så vil jeg si at det gir meg et godt ståsted for å ytre min mening.

Madeleine er et fransk navn og uttales mad len.

http://snl.no/Madeleine_Th%C3%A9r%C3%A8se_Amelie_Josephine

Når noen da uttaler det maddelæin, så tyder det mer på uvitenhet. (Altså uvitenhet hos de som ga navnet.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...