Gå til innhold

Cubus, fattigmannsbutikk????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste i det nyeste foreldre og barn om ei jente som ble mobbet for at hun gikk i Cubus klær. Hun var 6 år og de andre barna gikk i merkeklær...

Er det en fattigmannsbutikk??? Isåfall har jeg et problem for jeg handler en god del av mine klær og snuppa sien klær på cubus.

Aldri hørt om det før. Sambo mente det måtte være sørpå. (ikke negativt ment). Vi bor i nord.

Blir nok å handle på cubus fremover også.

Skrevet

Leste i det nyeste foreldre og barn om ei jente som ble mobbet for at hun gikk i Cubus klær. Hun var 6 år og de andre barna gikk i merkeklær...

Er det en fattigmannsbutikk??? Isåfall har jeg et problem for jeg handler en god del av mine klær og snuppa sien klær på cubus.

Aldri hørt om det før. Sambo mente det måtte være sørpå. (ikke negativt ment). Vi bor i nord.

blir ikke ansett som fattigmannsbutikk her jeg bor, og jeg bor i sør (på sørlandet)

Skrevet

Nå har vi ikke cubus akkurat her vi bor, men handler uansett aldri på den butikken. Ikke for at jeg ser på det som en fattigmannsbutikk, men fordi klærne der er grusomt stygge.

Skrevet

Jeg handler på Cubus, Kappahl og div andre "fattigmannsbutikker". Syns klærne er helt greie jeg, og handler gjerne når det er salg. Så bruker jeg heller litt ekstra penger på god mat, kinotur og lekeland. Ungene vokser så fort, og syns det er tull å bruke ei formue på klær de vokser fra. Og jeg ser ikke på cubus som fattigmannsbutikk ;)

Skrevet

Der er vel ikke akkurat så mye fint. Ikke alt har like god passform og størrelsene er det ikke alltid til å bli klok på.

Men det er hvertfall supre barnehageklær. Det aller meste har grei kvalitet og tåler hvertfall en skikkelig vask om det skulle være behov.

Skrevet

Teiteste jeg har hørt.

Har jo masse fint på Cubus og masse fint til barn. De vokser jo så fort at jeg ser ikke vitsen med å kun kjøpe dyre klær.

Skrevet

Eg personleg synes det er tøv å kjøpe merkekle til små barn! Heilt på jordet faktisk! Har ein tenåring i hus som har lyst på både ditt og datt av merkekle, men då får han fint kjøpe merkeklea sjølv. Han veks jo minst ti cm i mnd!!! Cubus har heilt "ålreite" kle! :D

Skrevet

Cubus har utruleg mykje fint til både barn og vaksne.At eit barn på 6 år skal verte mobba for å gå med klede frå Cubus er heilt på jordet.Eg kjem til å handle klede til mi jente der i mange år framover.Ser ikkje noko vits med å berre kjøpe dyre klede når dei veks så fort ut av dei.Eg har nettopp kjøpt to tights til jenta mi på Cubus for 9 kr stk,og det syns eg var eit veldig godt kjøp:)

Skrevet

Det der tror jeg er veldig "lokalt" om du skjønner... Men at de blir mobbet for å gå med klær fra cubus når de er 6 år er hårreisende!! Og ingen skal fortelle meg at det er barna selv som kommer på disse tingene. Her er det holdningene til foreldre og eldre søsken....

Her er det super popis å ha joggebukser fra sparkjøp av alle ting. :D

Har aldri sett på cubus som en "fattigmannsbutikk". Jeg handler der og i alle andre kjedebutikker.

Skrevet

Hvis spedbarn/småbarn skal bli en del av merkeklærindustrien..( noe som helt klart har skjedd) så begynner livet nokså skjevt spør du meg. Om man handler på Cubus, H&M, Lindex og andre kjedebutikker så trenger det slett ikke bety at man er fattig og ikke har råd til dyrere klær.

Jeg syntes man må tenke på verdiskapningen, hva man lærer ungene sine. I dag er det helt klart et viktig fokus, når man ser at 28 000 unge i Norge sitter med forfalte inkassoregninger, er det noe som er riv ruskende galt.

Vi som foreldre er med å sette standard for hva som er greit, vi er læremestere. Bruk fornuften..

Skrevet

Lurer på hvor disse barna hadde hørt at Cubus var fattigmannsbutikk, jeg...

Teite foreldre finner man visst overalt.

Jeg handler der jeg finner noe jeg liker til ungene.

Name-it og Cubus - greie barnehageklær og mye fint før høytider. God kvalitet på mye av Cubusklærne!

Handler også på Kapp-Ahl, HM, Lindex, Obs, Bennetton, spes barnebutikker - reflex, Joha osv...

Man kjøper vel det man synes er pent (hvilket selvsagt er en smakssak), uavhengig av hvor?

For min del er det ikke et poeng at barna mine ser ut som minivoksne i klærne...

Skrevet

Jeg bor sørpå, og her er cubus en helt vanlig butikk. De er jo ikke billigere enn HM, Lindex og Kapphal. Syns nesten de er dyrere noen ganger når man tenker på at kvalitetn er dårlig.

Handler aldri på cubus lengre. Opplved altfor mange ganger at topper osv utvider seg i vask, og blir fort stygge. Barneklærne har en passform som ikke passer min lange og slanke gutt. Bodyer osv har alltid vært for korte, men breie igjen, så de sitter jo skikkelig rart på han.

Skrevet

Jeg bor midt i Oslo, og her merker jeg helt klart tendensen til at merkeklær til til og med spedbarn er et "must". Dansk designtøy er toppers, og på helsestasjon eller barseltreff kan en få kommentarer som åååh, SÅ fin body/dress/bukse, til et helt enkelt plagg fra f.eks nøstebarn. Ull skal det være, helst ubehandlet og økologisk... Når det er sagt bunner det jo mye i at det er gode plagg, og hjemmestrikket er også høystatusklær. Men det er også BARNEmerkene som er stas/status, en bomullsgenser fra Gant eller fleecejakke fra HH er bare meningsløst...

Skrevet

Da er jeg litt glad jeg bor her jeg bor, klær har aldri vært et tema på helsestasjon/barseltreff. Bortsett fra hjemmestrikka, det får gjerne litt skryt. :)

Jeg handler der jeg finner det jeg trenger til en ok pris (om det ser greit ut selvsagt). Det blir oftere cubus enn andre steder.

Skrevet

Jiiz..helt sinnsykt at barn skal føle press når det kommer til klær. Jeg kjøper det jeg syns er fint til småen enten det er på cubus, hm, lindex, bare barn, name it osv. Men jeg bruker ikke flere hundre kroner på en body som kan brukes i 1 mnd, når den enkle bomullsbodyen til 99,- på cubus er like god :)

Kjøpte meg faktisk to jeans på cubus! Jeg sliter med å finne bukser som er liten, men her fant jeg jammen en butikk som har min str!! :)

Syns det er tullete å kaste vekk masse penger på klær! Bortsett fra yttertøy da, det er vel det eneste jeg kommer til å betale ekstra for.

Skrevet

Jeg kjøper barneklær for det meste på cubus, lindex og HM. De vokser jo så fort... ikke noen vits i å bruke masse penger på det. Så lenge klærne passer og sitter godt på kroppen. Jeg er opptatt av å ha ull innerst om vintern og da er det greit å slippe å kjøpe 7-8 sett fra nøstebarn...

Ytterklær om i sesong med vått og kladt vær bruker jeg litt mer penger på (HellyHansen og PolarnoPyret).

Pengene legger jeg heller i godt utstyr til ungene, opplevelser og mat :)

Til meg selv kjøper jeg mye basisklær i slike butikker, og om det er noen spes moteting som kanskje bare varer 1 sesong :) større ting som ytterjakker, kjoler, sko og sånn kjøper jeg kanskje litt dyrere

Tullete at det skal være sånn som HI sier!

Skrevet

Jeg er helt vill etter babytøy. Har skapene fulle. MEN jeg har lånt det meste (bytter med venninner osv), kjøpt mye brukt fra Danmark og også på salg. Kjøper nesten ingenting på full pris, det måtte være basic ting som bodyer og slikt. De vokser så fort. Cubus er ikke min favoritt, men syns fex Lindex og Name IT har mye fint. Jeg syns også det er gøy å kjøpe hjemmesydde ting og jeg har mange flinke strikkere i familien, supert. Jeg har ei velkledd lita snuppe, men for en billig penge :)

Skrevet

Jeg har litt av hvert jeg, noe rimelig som feks Cubus, HM og Lindex (Lindex har verdens beste velourdresser til baby :)) og så har jeg noe merkeklær som Mini-a-ture, Molo, Katvig, Moods etc Som regel er disse klærne kjøpt brukt, kanskje et par bodyer som er kjøpt nye på salg, hehe. Har ei svigermor som er avhengig av å strikke, så det blir mye fint hjemmestrikket både til baby og til mini. Mini har et par dyre finskjorter og bukser som han bruker til bursdager etc, og resten som da er til barnehagebruk er kjøpt i rimelige kjedebutikker.

Synes Cubus har masse pent til barn og baby, og de har verdens beste ull-pysjamaser!

Men jeg ser at klærne til feks dame er dårlig kvalitet på, dårligst av alle billigkjedene.

Skrevet

Ja, selvsagt er det dét ! Når buksene ikke koster over tusen, sokker for fem hundre...

(ironi!)

Jeg er så LEI av at alt skal dømmes etter butikk, klær osv...

Jeg handler på cubus fordi jeg er så fornøyd med dem!

Skrevet

Handler til barna som til meg selv, en god del basic på billigkjeder og så sper jeg på med dyre klær (handler da på salg som oftest), og til barna har jeg en del strikket tøy, arvet og noe spesielt tøy som er kjøpt utenlands f.eks.

En god blanding mao. og nei ser ikke på Cubus som "fattigmannsbutikk", teit å si...

Skrevet

Absolutt ingen fattigmannsbutikk, teit ord forresten! Så nedverdigende...! Jeg har handlet endel til meg selv der, men sluttet med det da det er utrolig dårlig kvalitet, og flere av toppene blir skjeve og rare etter vask :(

Til knerten handler jeg sjelden der, men har fått endel som er helt greit.

Vi bruker også ull innerst, cubus,joha,nøstebarn, og da kjøper jeg gjerne i stor størrelse slik at den varer lengre. Han tåler en brett på armen :)

Skrevet (endret)

Huff. Synes det er trist at så små barn er opptatt av at det skal være merkeklær. Men regner med at de ikke har kommet fram til disse holdningene på egenhånd, det er vel foreldrenes holdninger som skinner gjennom.

Jeg har aldri sett på Cubus som en "fattigmannsbutikk". Her handler jeg klær både til lillepia og meg selv der jeg finner noe jeg synes er fint, uavhengig av om det er merke eller ikke.

Endret av ♡ Lykkelita ♡
Skrevet

Det er foreldrene som er problemet her, det er rett og slett foreldrene som lager slike problemer når det anngår mobbing pga klær og det er rett og slett tragisk!

Det er IKKE barna som velger ut klær og plent skal gå på merkeklær butikker, det vet jo alle!!!!!!!

Jeg handler på kappahl,lindex etc

Er ikke nødvendig å kjøpe dyre ting,det kan de eventuelt ønske seg til bursdager!

"billigbutikkene" har jo kjemefine klær og mine barn er kjempefornødde.

Synes det rett og slett er TRAGISK!!!

Skrevet

La da folk få kjøpe det de vil. Cubus er vel okay det, men det er jo ikke klær det virkelig svinger av. Så ærlig må jeg være.

Men "fattigdomsbutikk"... den er bare tåpelig. Da er jo HM, Gina Tricot og alle de andre også det.

Finere klær finner jeg hos Norlie, Me Mini, Miniature, Lille Barn, Katvig, Alpakka, Hollys og Noa Noa.

Skrevet

Jeg er innflytter til Holmenkollen i Oslo og må dessverre si at jeg kjenner problematikken. :( Noen av foreldrene i min barselgruppe bruker dyre merkeklær til barna sine, men ikke alle er opptatt av dette. Personlig synes jeg det er tull å betale i dyre dommer for klær som barna kun kan bruke i kort tid. Jeg kjøper klær på Cubus, HM, men av og til på Benetton og Polarnopyret.

Men må si at jeg oppriktig gruer meg til at gutten min blir større. Jeg håper ikke at dette blir et problem. Vi har en gutt på 17 år og bodde på et lite sted utenfor Oslo og jeg merket da at han ikke ønsket å bruke klær fra billigkjeder når han ble ca. 12 år. Vi gjorde det da slik at han fikk det beløpet vi mente at en bukse burde koste og så brukte han selv av bursdsgspenger ol dersom han ønsket "merkeklær".

Som foreldre har vi ansvar for å ikke bidra til merkepress, men det er selvsagt vanskelig når de ettehvert

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...