Gå til innhold

Når gikk dere til legen for å få bekreftet svangerskapet?

Anbefalte innlegg

Er det lurt å ringe legen med en gang etter at man har testet positivt hjemme eller regnes dette som første kontroll og ikke nødvendig før i uke 8? hva gjorde dere?

Jeg vil jo gjerne få det bekreftet av lege fort......

Evt. Hva skjer hos legen?

Fortsetter under...

Det er ikke noe poeng å kontakte legen for å "bekrefte graviditeten". Den graviditetstesten du tar hjemme er akkurat lik den de evt. tar på legekontoret.. Legen gjør ikke noen ytterligere undersøkelser for å bekrefte at du er gravid, og det er vanlig å vente til uke 8 - 12 med første svangerskapskontroll. Noen bekreftelse på at "alt er bra" får man uansett ikke før vanlig ul i uke 17-21 om man ikke velger å selv bestille og betale for en privat tidlig ul..

Jeg fikk time med en gang, testa positivt forrige uke, skal til lege nå på fredag.

Det har jeg gjort med de to andre også.

Men denne gangen er det litt spes, jeg må følges opp hver mnd med blodprøver pga stoffskiftet. Men jeg ville ringt med en gang, så finner de ut når du kan komme :) er ikke værre enn det :)

Jeg er 4+5 nå (tror jeg, er ikke sikker på om kalender her inne regner med 29 dager i februar... ) eller 4+6... Jeg ringte legen akkurat nå, og skal inn i overimorgen. Jeg er mest interessert i om jeg er immun mot Toxoplasmose. Jeg bor i en liten leilighet, med verdens flotteste katt, og syns det er utrolig vanskelig å ikke kose.... Så det hadde vært fint om jeg var immun...

Derfor ringte jeg så tidlig. Tror legen kan ta en blodprøve for å sjekke om jeg er immun.

I tillegg så har jeg i perioder htt for lite av ulike vitaminer og mineraler, så håper jeg kan få tatt en sjekk, og sett om jeg behøver tilskudd, eller om jeg bare kan kontrollere det med mat. Spiser brokkoli for tiden kan man si ;)

Det er nok også litt spesielt med første. Jeg kjenner litt på uroligheten, og også usikkerheten. Jeg har tisset på pinnen 4 ganger nå, og tror det liksom ikke helt enda... kan hende at det at en lege sier at jeg er gravid får meg til å virkelig tro på det, og bli ordentlig glad.... Vi får se.

Har selv katt men er ikke så hyper redd for toxo, det er ikke mange som er immun for det. Men bare at man har god håndhygiene så skal det gå bra. Jeg driver med å skifter kattesand, og gjør den ren. Men har alltid en håndsprit ved siden av som jeg tar etter hver gang jeg er borti kattedoen.

Skal selv bli testet for det men haster ikke for det :)

jeg har ikke vært hos legen for bekreftelse, men bestilte jordmortime når jeg var 4 uker og fikk time når jeg kom i 8 uke.

Og hun sa, er testen positiv og du blør ikke så er du gravid :)

Dette er også min første og er usikker på det meste men er heldig å ha mange rundt meg som støtter meg og hjelper meg med faktaer og egne opplevelser :)

Har tatt tilsammen 3 tester på begynnelsen, vært på første kontroll og har enda ikke fått meg til å tro at jeg er gravid. Trur det ikke blir før jeg kommer til ul i uke 18 :)

Annonse

Legen har samme type graviditetstest som de har på apoteket, så skjønner ikke vitsen m å få det bekreftet av lege??? Første svangerskapskontroll er jo derimot nyttig. Har pleid å ta den mlm uke 8-12, men nå sist ønsket de å ta det etter uke 12 pga disse blodprøvene man skal ta(som ikke kan tas før etter uke 12).

Takk for svar folkens :) Jeg trodde jeg måtte sjekke det hos legen men hun sa også at jeg kunne vente og at testene var sikre. Jeg hadde tatt 3 tester av de billige så jeg dro på apoteket å kjøpte en test med ukesindikator og den ble positiv med 2-3 uker så nå er jeg 100 % sikker.

Jeg har så mange symtomer også.......den verste er egentlig hodepinen men jeg drikker mye vann for å bli kvitt den. Det resulterer jo i masse dobesøk men det er vel ikke så ille ;)

Har ikke blødd noe siden 6 februar så det har ikke vært noe bekymring heller. fikk legetime i uke 9 :)

Jippi ;)

Legen har samme type graviditetstest som de har på apoteket, så skjønner ikke vitsen m å få det bekreftet av lege??? Første svangerskapskontroll er jo derimot nyttig. Har pleid å ta den mlm uke 8-12, men nå sist ønsket de å ta det etter uke 12 pga disse blodprøvene man skal ta(som ikke kan tas før etter uke 12).

Nei men jeg trodde jeg måtte få bekreftet det av lege ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...