Anonym bruker Skrevet 11. mars 2012 #1 Skrevet 11. mars 2012 vil dagpengene da være basert på det jeg får utbetalt som foreldrepenger altså mindre enn om jeg velger 100 prosent og 47 uker?? komplisert dette her :/
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2012 #2 Skrevet 11. mars 2012 Dagpenger baseres på et snitt (prosentandel) av de siste 3 års inntekt. Det vil derfor påvirke hva du får utbetalt, men ikke være avgjørende dersom du har hatt stabil inntekt de to foregående årene.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2012 #3 Skrevet 11. mars 2012 Tror kanskje det vil lønne seg for deg å ha 100% og så gå rett ut i dagpenger. Har du flaks får du ikke noen jobbtilbud med det første:D
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2012 #4 Skrevet 11. mars 2012 ja, det var det jeg tenkte også.. også er det dette med ferie som jeg ikke forstår. Om jeg skulle hatt ferie nå i juli og permisjonen starter i mai, hvordan gjør man med det? kan jeg legge på de 4 ukene etter permisjonen? også leste jeg noe om at man ikke vil få utbetalt foreldrepenger i de ukene jeg skulle hatt ferie? begynte å jobbe i september så jeg har kanskje ikke krav på betalt ferie? har snakket med nav 3 ganger og får forskjellig info hver gang, blir så frustrert! hi
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2012 #5 Skrevet 11. mars 2012 Kan opplyse om at vi er ekstra på vakt ovenfor dem som søker DP direkte fra fødselspermisjon. Da kjører vi på meg jobbklubber og informasjonsmøter, siden vi er klar over at mange av dere ikke er reelle arbeidssøkere og ikke har barnepass. Så bare vær klar for å møte på NAV iallefall hver uke. NAV-dama som ikke utstår snyltere
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2012 #6 Skrevet 11. mars 2012 Hi hi, ser du har fått svar direkte fra NAV her. Jeg gikk faktisk direkte fra permisjon til dagpenger/arbeidssøker. Tok ikke ut ferien min heller. Startet perm desember og sluttet rundt september, så mottok foreldrepenger hele sommeren. Og fikk utbetalt feriepenger samtidig. Kan ikke huske at dette var noe problem. Men, mulig det er blitt mer fokus på dette siden min tid.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2012 #7 Skrevet 12. mars 2012 Om du skal ha 80 eller 100% kommer jo an på hvor lenge du ønsker være hjemme med barnet. For å ha krav på dagpenger må du være reel arbeidssøker og ha barnepass. Har en bekjent som prøvde seg på dette, og tenkte hun kunne gå hjemme på dagpenger en periode. Hun fikk virkelig en iherdig dame fra nav på nakken altså Hun måtte på arbeidssøkerkurs, hun fikk stillingsannonser til seg på mail som hun kunne søke på, damen på nav ordnet til og med intervjuer til henne som hun pent måtte stille på. Fikk hun ikke jobben ringte navdamen til personen som hadde intervjuet og spurte hva denne søkeren manglet for å få jobben så de kanskje kunne jobbe med de tingene. De er veldig klar over denne problemstillingen på nav, at mange spekulerer i å gå på dagpenger etter endt permisjon. Så har de kapasitet på ditt lokale nav-kontor kommer du til å bli fotfulgt. Jeg lo godt jeg da min bekjent fant ut at dette orket hun ikke og takket nei til flere dagpenger og heller levde på mannen noen måneder før hun skaffet seg jobb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå