Anonym bruker Skrevet 11. mars 2012 #1 Skrevet 11. mars 2012 Hun er 14 mnd og kan hyle helt voldsomt! Man får rett og slett vondt i ørene, og folk snur seg, skvetter, og hvisker/kommenterer hylingen. Det er ikke tull, det er helt ekstremt! Skjønner godt at folk reagerer. Spesielt er dette når vi er blandt mange folk på butikker osv. Hun gråter ikke, er ikke slik hyling, er mer det typiske "jentehylet" hvis dere skjønner hva jeg mener, av veldig lys og høylytt karakter Dette har hun gjort siden hun var ca 10 mnd gammel. Tror hun gjør det fordi hun kjeder seg, og/eller fordi det er så mange andre mennesker tilstede og hun ønsker oppmerksomhet (selv om det også gjøres hjemme, inne, men ikke like ofte). Denne hylingen er ganske slitsom, og det frister ikke mye å oppsøke steder hvor jeg vet hylingen kommer. Det skjer hver gang, sikkert omtrent en gang hver 3.-5. minutt i disse situasjonene, så vi prøver å gjøre oss fort ferdige... Noen med tips om hva vi kan gjøre?? Flere som har hylende småbarn? Slik det er nå så overser jeg hylingen hvis jeg føler jeg "kan" (hjemme, i store lokaler der vi ikke blir så godt lagt merke til osv), mens jeg hysjer på henne i mindre lokaler som bussen, bibliotek, små butikker osv så ikke folk skal tro jeg er helt "bak mål" og driter i oppdragelse
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2012 #2 Skrevet 12. mars 2012 Det ser ut som det bare er vi som sliter med dette... Selv om dere ikke opplever det sammen, har dere noen tips iallfall til hvordan jeg få henne til å slutte?
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2012 #3 Skrevet 12. mars 2012 Vi hører ikke til her helt enda, men nei, du er ikke alene! Her hyler hun sånn at jeg rødmer når vi er på butikken. Hun er 11 mnd og startet når hun var ca 9 mnd. I begynnelsen fikk hun jo oppmerksomhet når hun hylte, fordi vi ble forskrekket og lo gjerne litt. Nå overser vi den, snakker gjerne bare rolig til henne eller viser henne noe dersom vi feks er på butikken. Synes det har hjulpet litt. Jeg bryr meg ikke så mye lenger, jeg tenker at hun bare er "engasjert" hehe:) Folk får tro hva de vil!
Lessismore Skrevet 13. mars 2012 #4 Skrevet 13. mars 2012 Jada, vi har det sånn vi og. Vesla her hyler så høyt at jeg er redd for at glassene skal knuse i skapet. Det kommer riktignok ikke så ofte, men kan f.eks komme hvis hun sitter og holder på en vare vi skal betale i butikken. Skikkelig pinlig, men jeg regner med det bare er en fase. Håper på det hvertfall....
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2012 #5 Skrevet 13. mars 2012 Bra det ikke er bare vi da Selv om jeg hadde håpet på en oppskrift for å bli kvitt hylingen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå