Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal til Spania i sommer (Las Palmas) og jeg lurer på litt forskjellig.

Må spørre nå mens jeg husker det selv om det er lenge til :P

Hvordan er det å ha med småtroll (18 mnd) på fly i 6 timer?

Får han eget sete?

Hvilken mat er greit for de å spise?

Bilsete? Til busstur/taxitur fra flyplassen?

Hva med leiebil i forhold til bilsete?

Selger butikkene badebleier?

Bør vi unngå vannet? Noe annet vi bør unngå?

Osv osv osv :P

Vi har leilighet der så har alt tilgjengelig der, men har aldri hatt med småtroll til syden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må betale for et eget sete til han. Hvis ikke får du bare en ekstra sele å ta utenpå din egen.

Vi hadde 2 åring med i buss til leilighets kompleks og hadde henne bare på fanget. Orket bare ikke ta med bilsetet for den ene buss turen.

Unngå å drikke vannet alle sammen. Drikk heller vann fra butikken. Husker ikke om butikkene solgte badebleier for vi tok med. Men jeg går nå utifra det.

Forbered dere på en sutrete unge. Det gikk greit på 5 timers flytur, men det var tungt til tider. Hun var trøtt men fikk ikke sove og det var trangt og hun ville gå, men det gikk jo ikke an å gå i midtgangen hele tiden.

Ta med noe spennende og nytt som han aldri har sett før.

Og ta med kjeks/rosiner/chips og/eller frukt, Så er du sikker på at han får i seg noe næring for maten du får på flyet er ikke særlig god.

Skrevet

Barn under 2år får ikke mat på flyet, så ta med mat til han. Det er mulig dere kan bestille det, men da må dere gjøre det ekstra. På mange fly er det ikke mulig å bestille egne seter til barn under 2år og man må ofte betale full pris for dem der det er mulig, uansett må du sjekke opp med flyselskapet/reiseselskapet dere skal bruke om hvordan reglene er der.

Jeg ville tatt med alt av badebleier, evt en badebukse. Jeg har aldri vært i Spania med barn, men flere andre land og har ikke funnet badebukser i noen butikker i turistområdene.

Når det gjelder mat gjelder de samme reglene som til oss voksne. Vann fra flaske, kun frukt som kan skrelles osv osv. Husk på at det kan være lurt å unngå isbiter også fordi de sjeldent lages av flaskevann. Iskald drikke kan også være med på at magen kan slå seg vrang, så det er lurt å unngå det. Anbefaler dere å ta med GEM (fås på apoteket), det er lurt å gi barn hvis de blir veldig dårlige i magen. Hvis dere fortsatt gir babygrøt, så ville jeg tatt med det fra Norge, regelene for hva de har i babymat er ikke de samme i Spania og Norge.

Hvis babyen er kresen, så kan det være lurt å ta med noe kjent pålegg fra Norge også, feks leverpostei eller makrell i tomat eller andre favoritter som tåler å være en stund utenfor kjøleskap.

Skrevet

Takk for tips :)

Og kom gjerne med mer og dere kommer på mer:)

Skrevet

Jeg lurer på hvor mange badebleier man trenger til uke...

Skrevet

Nå vet ikke jeg med las palmas akkurat, men på costa del sol og resten av fastlands spania får man bleier, mat osv.

Jeg brukte dodot sine bleier som blir produsert av pampers, så da er de akkurat som pampers bare med andre motiver på.

Badebleier fantes overalt.

Siden dere har leilighet, så regner jeg med at dere skal spise en del hjemme der? da er det jo bare å lage samme mat som du lager hjemme, spagetti bolognese feks.

Kjøp vann fra flasker.

Og kos dere masse :)

Og lurer du på mere, så spør i vei :)

Skrevet

Costamummy: Takk for svar :)

Ja, det blir endel matlaging der så vi "slipper" å spise ute hver kveld.

Hvordan er det med frukt? Og hva med is? Fløteis eller saft is?

Skrevet

vel vi spiste alt og tenkte ikke på noe :)

kanskje var vi herdet etter mange år der nede, hadde hvertfall aldri mageproblemer.

Men vask frukten og skrell den og bruk antibac på hendene eller sånne servietter.

Synes isen i spania er kjempegod jeg og de har et stort utvalg. Min lille på snart 17 mnd får ikke is enda, han har fått smake, men liker det ikke. Så det er jo ikke sikkert du trenger bekymre deg for det. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...