bobbelfru Skrevet 11. mars 2012 #5 Skrevet 11. mars 2012 Jeg vurderte det som 3.navn på datteren min men det hadde blitt mye med tre fornavn. Som du da skjønner så synes jeg det er et flott navn.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2012 #6 Skrevet 11. mars 2012 Sol og Dag, de første småbarna i Sagaen om Isfolket Fint, men ikke noe jeg ville valgt selv
Gjest Mentha & Junior Skrevet 11. mars 2012 #7 Skrevet 11. mars 2012 Hadde det blitt ei jente så hadde hun fått det navnet (pluss et til - og nei det er IKKE Angelica ). Men det ble en gutt ...egentlig litt rart at Sol er et jentenavn, siden solguden var maskulin... Men men
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2012 #9 Skrevet 11. mars 2012 Nydelig! Elsker det navnet Heter ikke datteren din det?
Gjest Siklerotte Skrevet 11. mars 2012 #10 Skrevet 11. mars 2012 Ganske fint, men da må det stå med et til navn.
Gjest overlord Skrevet 11. mars 2012 #11 Skrevet 11. mars 2012 Nå skal jeg avdekke en fordom (som jeg ikke er stolt over).. Jeg forbinder navnene Sol og Solveig med psykisk utviklingshemmede. Og så tenker jeg på Sol som bodde på Emma Hjorth og ble slått med en stol. I tillegg vet jeg at navnet er brukt i Isfolket, som er litteratur som jeg gremmes ved tanken på. Så nei, jeg ville ikke valgt det.
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2012 #15 Skrevet 11. mars 2012 For meg er det et navn blodfan av Margit Sandemo ville brukt, og jeg er ikke blodfan av "litteraturen" hennes
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2012 #16 Skrevet 11. mars 2012 Ikke noe fint alene syns jeg, men kanskje det kan funke sammen med et annet navn?
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2012 #18 Skrevet 11. mars 2012 Tre ord: Sagaen om Isfolket! Fint navn, egentlig, men litt ødelagt av fru Sandemo . Synd.
Gjest Tutt1-2-3! Skrevet 11. mars 2012 #19 Skrevet 11. mars 2012 det blir litt som å synge en skala, uten de par siste tonene... -noe mangler!
fått nr 2 <3 Skrevet 11. mars 2012 #20 Skrevet 11. mars 2012 Jeg elsker det! Har selv lyst på ei lita sol hehe. Men jeg digger Sol Angelica jeg da. å sikkert pga sagen om isfolket. Er heftig cæsar fan også men navnet har ikke blitt ødlagt av den grunn føler jeg Kan vi få vite det andre navnet også? Jeg har bare gutter jeg da men kaller de ofte lille sola (som sola på himmelen da) mi <3 Men det har ikke noe med navnet å gjøre
Anonym bruker Skrevet 11. mars 2012 #21 Skrevet 11. mars 2012 Kjenner dessverre en Sol Angelica som nå er ca 17-18 år. Sur, lat, vrang, uhøflig og ganske overvektig. Så selv om mamman og pappan hennes syntes hun var en sol og en engel da hun ble født, så... nei. Ikke stile riktig så høyt, kanskje? Fallhøyden blir så stor!
Sol Skippertaksdronning Skrevet 12. mars 2012 #22 Skrevet 12. mars 2012 Tja, det er mitt navn, og jeg liker det. Trives godt med det, om det er direkte beskrivende for mitt vesen aner jeg ikke. Er iallfall stort sett blid og grei å ha med å gjøre. Men jeg har møtt på de som mener at det kan jeg bare ikke hete HEhe, og det er greit, man kan jo ikke være enig om alt heller. Jeg elsker navnene mine unger har, andre hater dem. Men så lenge man klarer å skille navn og person er vel alt greit?
solrose1 Skrevet 12. mars 2012 #23 Skrevet 12. mars 2012 ? syns det er nydeligt jeg..gir varme og kjærlighet det navnet..ehh..nå heter jeg noe med sol selv så...ehh..... :-)
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2012 #24 Skrevet 12. mars 2012 Hadde det blitt ei jente så hadde hun fått det navnet (pluss et til - og nei det er IKKE Angelica ). Men det ble en gutt ...egentlig litt rart at Sol er et jentenavn, siden solguden var maskulin... Men men Det finnes mange kvinlige solguder.
Flate pupper Skrevet 12. mars 2012 #25 Skrevet 12. mars 2012 Tenker med en gang Sagaen om isfolket. Det er et fint navn i seg selv, men såpass spesielt at jeg hadde engstet meg for at alle skulle tro jeg var blodfan av Margit Sandemo...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå