Gå til innhold

Simo eller annet?

Anbefalte innlegg

Har god erfaring med Simo-vogner (kombi) fra trilling på småsøsken. Men nå når det er min egen tur til å skaffe vogn så må jeg innrømme at jeg blir litt lost.. =P

S vidt jeg har forstått kommer Simo-vognene nå ikke med aluminiumsunderstell og er derfor veldig tunge! =(

Har termin i November, så må ha en vogn med faste (ikke sånne snurrete handlevognhjul) luftdekk pga snøen. I tillegg bor vi på toppen av en fæl lang, bratt bakke, så er ikke så artig med en veldig tung vogn...

Vi har ikke bil så det har ikke noe å si om vognen er lett å få med i bilen, men jeg busser hver dag.

Liker bagene på Simo pga de er så store og tette, med god plass til vinterpose...

Noen som har samme behov som meg men mer erfaring?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143917520-simo-eller-annet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Utifra det du skriver så ville jeg tittet på disse:

Emmaljunga city cross

Brio happy duo

Simo duo

City cross er den desidert letteste av disse tre, en super god vogn som passer godt til det du beskriver. Brio og simo duo Er noen kg tyngre men også gode vogner som oppfyller dine kriterier. Og joda simo har alu. understell;)

Takk!

Men er det aluminiumsunderstell på Simo-vognene som veier 18kg?? For det er alt for tungt med alle bakkene her omkring, pluss trappene opp til inngangen vår =/ Synes i utgangspunktet Simo kombi virker bedre for oss enn duo pga det er så lett å ta ut bagen i kombi'en. Vi bor i toppetasjen og vil gjerne sette understellet igjen i gangen og bare bære bagen opp i leiligheten...

Funker plasdekkene til city cross på snø alltså? Kanskje det blir den da..

Dekkene til city cross funker bra på snø ja:)

Kombi og duo har samme understell, vekten blir forskjellig fordi med kombi har du både bag og sittedel på vognen samtidig, med duo har du bare en av delene. Er bærehåndtak på duo bagen å, den er bare litt større og tyngre. Du kan jo evt. Ha en liten mykbag/softbag oppi duobagen. Citybagen som hører til citycross har også bærehåndtak og er lett å ta med seg:)

Og ja det er super tungt med en tung vogn når man skal opp bakker, tenk deg 18kg vogn og en 10kg unge oppi:( Da er det litt bedre med en lett vogn ala city cross.

Men det finnes jo enda lettere vogner også som fint kan trilles på snø, titt på bugaboo cameleon med vinterhjul som ekstrautstyr, den veier 9kg!

Endret av EnBlå&ToRosa

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...