Gå til innhold

Hvor ofte kjenner dere babyen sparker??:)

Anbefalte innlegg

Hei!

Nå er jeg 23 uker på vei:) morkaka ligger foran, så det tok litt tid før jeg kunne kjenne noe fra babyen. Kjente mye aktivitet da jeg først begynte å merke noe, men nå den siste uka kjenner jeg bare bittelitt:/

Jeg har doppler, så hørte hjertet slå senest i dag:) så vet jo at det er liv, men vil så gjerne kjenne de herlige bevegelsene<3

Hvor ofte kjenner dere aktivitet/spark??

Fortsetter under...

Jeg er også 23 uker men har morkaka på baksiden. Varierer også hvor mye jeg kjenner spark, føler ofte han er veldig aktiv annenhverdag. Men kjenner han jevnlig over hele døgnet, men kraft og hyppighet varierer litt. Tipper kanskje 50 spark i gjennomsnitt. Men dersom du har morkaken foran så er det jo naturlig at du kjenner litt mindre så tidlig;-) Du kan evt prøve å sette deg på huk på gulvet, det fremkaller alltid protester hos meg...

Godt å høre at det kan være litt forskjellig;) gleder meg til babyen kommer ut jeg:) blir sikkert mange bekymringer da og, men litt bedre når du ser hva som skjer tror jeg;)

Snakker om sola.. Hehe:) kanskje det hjalp å sitte på huk? Nå er det i hvertfall liv her;)

Annonse

21+1 og kjenner henne nesten hele tiden. Hun har noen soveperioder men de er ikke ofte eller lange enda merker jeg.

Kjenner henne uansett hva jeg gjør nå, tidligere bare når jeg var i ro eller satt fremoverlent. Mye spark her i gården, hun er skikkelig aktiv, men det var viss jeg også... :)

Er 21 uker på vei og kjenner bevegelser så fort jeg er rolig selv.. hehe, hele tiden. Har kjent det slik i noen uker, og bevegelsen blir kraftigere og hardere :)

Har selv kjent to spark på utsiden, men kjæresten min har ikke vært så heldig enda... men blir vel ikke lenge til han kan kjenne også :)

Er 22+5, 3. gangs. Har morkaka foran.

Kjenner masse liv hver dag, men merker at han nå tar seg noen solide lurer når jeg står på og har det travelt.

Merker mest på kvelden når jeg setter meg ned, men også når jeg sitter på jobb foran pc-en :-)

I går sparka han Så KRAFTIG rett nedover at jeg ble litt kvalm! Trodde nesten han skulle trø igjennom!!! Dette skjedde etter jeg satt meg ned foran TV med en slikkepinne :-)

Jeg er 24+6 og har kjent liv siden uke 19, men ikke skikkelige bevegelser siden uke 21 tror jeg. Nå er det helt villt inni magen, ser at den beveger seg fra side til side, plutselig spretter det ut, og det er utrolig moro :-) Har lagt merke til at den er "våken" på omtrent samme tidspunkt hver dag nå, så jeg vet når jeg kan forvente sparking for fullt :-) Kjenner mest når jeg sitter/ligger, kort stund etter jeg har spist eller drukket... Er så artig når den plutselig sparker hardt når jeg er på bussen etc, da må jeg smile litt for meg selv :-)

Hos meg har det også vært litt stille de siste 2 dagene, og jeg kjenner jeg blir fort bekymret dersom det er litt ekstra stille inni der. Er i uke 21 + 3 og har morkaka foran, fikk vite på ultralyden for en uke siden at da er det vanlig at man kjenner litt mindre. I perioder kjenner jeg litt liv nesten hver dag, det kan f.eks, gå 3 dager der jeg kjenner masse, flere ganger til dagen, og så kommer det 1 eller 2 veldig rolige dager der jeg enten er i tvil om det var en bevegelse jeg kjente, eller at jeg ikke kjenner noen ting. Er gravid for første gang så jeg ANER ikke hva som er normalt å kjenne! ;)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...