Gå til innhold

Noen som bruker afipran mot kvalme?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei:)

Prøv bånd man får kjøpt på apoteket. Det er kun tettsittende bånd med et trykkpunkt som man skal ha rundt håndleddene. Det er til bruk for sjøsyke, bilsyke og gravide. Fungerer glimrende! :) Ingen medisiner eller tilleggstoffer.

Jeg fikk Afipran av legen, men sluttet å ta de etter et par uker.. Jeg følte meg helt gåen i hele kroppen, og tror rett og slett jeg bli litt deprimert av dem..

Og da lever jeg heller med kvalmen.. Selv om jeg begynner å bli ganske desperat etter å slippe..

Kvalm 24 timer i døgnet siden uke 5.. Er nå 9+5, og regner med at det skal vare i hvert fall til påske :/ blæh..

Hei:)

Prøv bånd man får kjøpt på apoteket. Det er kun tettsittende bånd med et trykkpunkt som man skal ha rundt håndleddene. Det er til bruk for sjøsyke, bilsyke og gravide. Fungerer glimrende! :) Ingen medisiner eller tilleggstoffer.

TUUUSEN TAKK!! for dette tipset!! :)

Jeg fikk kjøpt disse båndene i går kveld, og bare minutter etter at jeg hadde fått dem på merket jeg betydelig bedring! :) Det var bare helt utrolig!

Nå klarer jeg mer enn å bare ligge på sofaen, og jeg kan til og med spise meg mett uten å bli dårlig :)

Igjen tusen takk! :)

:-) De er helt utrolig bra! Nå kommer jeg meg igjennom jobben og får også gjort litt hjemme på kvelden. Jeg synes det var så rart at jeg ikke leste om disse båndene noe annet sted på forumet. Men det står kanskje i noen litt eldre innlegg =)

Jeg er kvalm av og på. En dag veldig kvalm og må bruke båndene, mens dagen etter er jeg nesten helt fin. Litt rart synes jeg og litt skummelt. Men det er visst sånn for mange så jeg får håpe og tro at alt er bra :)

• 1 år senere...

de sier jo an en ikke anbefaler medikamenter og at man heller skal "holde" ut denne kvalmen, men eg orket ikke og jobbe enn og være oppegående med mann og barn, så da karret eg meg bort til legevakten og fikk afipran.

en tablet max tre ganger for dagen så lite som mulig kunn ved behov, så eg har kanskje tatt en om morgenen når eg kjenner kvalmen, så er eg ok ut dagen. den skal og kunn brukes i begynnelsen av svangerskapet og er ikke anbefalt i de tre siste mnd i svangerskapet. dette kan eg finne på felleskatalogen som ligger på nettet, der står det og at det ikkje er kjent nokon skadelige virkninger på foster. da ser eg det som trygt og bruke. dog. i små doser. men alltid forør deg med en lege om middelet. ikke ta en testtablett fra en venninde først....

:P

Annonse

Har hyperemesis og brukte afipran sist svangerskap. Fikk allergisk reaksjon så byttet til zofran. Ville ikke brukt piller mot vanlig kvalme - og har klart å holde meg så langt i dette svangerskapet (10+2). Men ingen tvil om at jeg starter om/ dersom jeg blir like dårlig som sist. Risikerer komplikasjoner om man går så nedkjørt over tid. Ville derimot ikke tatt piller for å kunne stable meg på jobb. Det er selvsagt bedre å slippe pillene. Synes det er en unødvendig risiko å ta for medisinering.

Jeg prøvde også all verdens råd.. seaband, ingefær ++ men den eneste som virkelig hjalp var medisiner, så fra uke 8-9 til uke 16-17 ca tok jeg phenergan. Legen sa at man selvfølgelig så langt det går bør unngå medisiner når man er gravid, men det er en avvegning og i mitt tilfelle var det viktigere at mor følte seg bedre og fikk i seg tilstrekkelig mat og særlig drikke. Men jeg følte veldig på det og likte ikke å ta dem, men det var rett og slett for vanskelig å la være..!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...