Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 11. mars 2012 #1 Skrevet 11. mars 2012 Vesla på 2,5 år ble plutselig litt baby igjen for ca 2 uker. Ikke nå i uken som har vært, for da har hun vært syk og ikke orket noe uansett, men uken før det. *Hun begynte å bable og peke her hjemme i stede for å snakke (hun snakker normalt i lange setninger og nesten helt flytende). *Hun begynte å tisse seg ut, og faktisk bæsje seg ut en gang også..! Hver eneste dag. Hun har vært tørr i over 7 måneder og selv ikke under avvenningen eller da hun var syk og hadde diare før jul bæsjet hun på seg. Tisset seg ut har hun gjort noen få ganger, men da mest "skvetting" slik at det holdt å bytte bare trusen. Mer at hun ikke har kommet seg fort nok på do og det har kommet noen dråper før hun har rukket å knipe igjen. Men da var det helt vått alt sammen. Nå ar vi brukt klistremerker, og hun er tørr igjen. *Hun forlangte å bli matet. Hun som har spist alene siden hun var 7-8 mnd gammel... *Ville at vi skulle kle på henne. Normalt blir hun sint når vi kler på henne fordi hun skal "klare det sjøl!" Hun har ikke yngre søsken (men tre eldre), og jeg er ikke gravid, og vi har eller ingen babyer i familien eller noe. Er dette normalt? Nå var hun som sagt syk denne uken, og så oppfører hun seg som vanlig igjen, dvs er tørr, snakker, spiser selv og kler på seg selv. Ingen av de andre barna mine har gjort dette, så jeg ble ganske satt ut. Hva kan jeg evt gjøre om det skjer igjen, for jeg syne ikke det var noe gøy akkurat... Spesielt ikke biten med at hun tisset seg ut i ett kjør.
Løvinna30 Skrevet 11. mars 2012 #2 Skrevet 11. mars 2012 Må jo bare prøve å backe opp henne når hun er "flink". Når du skal på do så si på en naturlig måte så hun hører det "Må på do jeg" .Da tenker hun kanskje åååja, mamma går på do, det kan jo jeg også! La henne bli med å lage middag og oppmuntre henne til at hun er så stor og flink. Nevn gjerne til noen andre slik at hun hører det at hun er så flink til å gå på do, men at det "egentlig " ikke er meningen at hun hører det, men hun skal jo høre det, så tenker hun kanskje "åh, jeg er virkelig flink". Jeg vet ikke jeg, men det går nok over :-) Litt oppmuntring og oppbacking gjør kanskje susen ;-) Lykke til!
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 13. mars 2012 Forfatter #3 Skrevet 13. mars 2012 Må jo bare prøve å backe opp henne når hun er "flink". Når du skal på do så si på en naturlig måte så hun hører det "Må på do jeg" .Da tenker hun kanskje åååja, mamma går på do, det kan jo jeg også! La henne bli med å lage middag og oppmuntre henne til at hun er så stor og flink. Nevn gjerne til noen andre slik at hun hører det at hun er så flink til å gå på do, men at det "egentlig " ikke er meningen at hun hører det, men hun skal jo høre det, så tenker hun kanskje "åh, jeg er virkelig flink". Jeg vet ikke jeg, men det går nok over :-) Litt oppmuntring og oppbacking gjør kanskje susen ;-) Lykke til! Tak for svar Vi gjør egentlig det som du foreslår ved å backe opp og skryte masse, masse når hun er flink, men det er ikke alltid det hjelper. I den uken hun styrte på slik gikk hun jo ikke på do en gang, bare tisset på seg hele tiden, så da fikk vi jo ikke skrytt over at hun var flink (siden hun ikke var på do). Nå går det heldigvis mye bedre igjen etter at hun var syk sist uke, men merker litt babytendenser igjen nå denne uken. Lurer på om det er fordi de har fått inn en liten en i bhg (en på 10-11 mnd). Kjenner jeg gleder meg til at hun skal over på stor avdeling. Hun er rett og slett litt overmoden til det nå merker jeg. Hun er jo vant til å omgås eldre barn hele tiden ellers, og de ansatte kommenterer at hun nok kjeder seg en del på småbarnsavdelingen nå.
Ikkesåallerværst Skrevet 31. mars 2012 #4 Skrevet 31. mars 2012 Kanskje hun er lei av å være stor og flink?
det er berre mordi Skrevet 31. mars 2012 #5 Skrevet 31. mars 2012 Har litt samme tendensen her:) Hun skal ligge i fanget og være baby og vil jeg skal mate henne og gi henne drikke:) Jeg tenker det bare er rollespill..
LillemorHeidi Skrevet 10. april 2012 #6 Skrevet 10. april 2012 Vår lillepia har også babytendenser, men hun har lillebror. Hun har også sagt at hun vil være baby. Jeg spiller litt med henne når hun gjør som broren, men har også begynt å fremheve hver gang hun kan gjøre noe som han ikke kan. Slik som å spise yoghurt eller annet godt. Det kan ikke en baby gjøre. Babyer kan heller ikke leke i snøen osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå