Anonym bruker Skrevet 11. mars 2012 #1 Skrevet 11. mars 2012 Datteren min er 9 mnd og har kommet så kort på den motoriske utviklingen... Jeg er litt lei meg og bekymret. Hun ruller begge veier og dytter seg bakover og runt egen akse. Thats it. I litteraturen står det at hun skal kunne sitte alene (hun kan sitte alene i noen sekunder bare), krabbe, stå med støtte. Mange på 9 mnd drar seg også opp selv. Dagene våre er fylt med mye sutring, forståelig nok kjeder hun seg fordi hun ikke kommer noen vei, og lekene forsvinner ut av rekkevidde uten at hun klarer å bevege seg bort til dem. Bør jeg være bekymret og få henne undersøkt?
lillelykkelig ♥ jenten min ♥ Skrevet 11. mars 2012 #2 Skrevet 11. mars 2012 (endret) Min jente kunne kun rulle fra rygg-mage før hun fylte 9 mnd. Noen dager etter skjønte hun plutselig hvordan man åler seg(fremover), og noen dager etter det rulte hun fra mage-rygg. Nå er hun 10,5 mnd, men hun setter seg ikke opp selv, kryper ikke (kryper litt med knærne, men skjønner ikke det med armene enda)og hun kan ikke gå med støtte. Hun klarer så vidt å reise seg i sofaen, men jeg regner med at det går fort når hun lærer seg teknikken Det var mye frustrasjon her også før hun klarte å åle seg, men jeg lot henne finne ut av det selv Jeg stresser i hvert fall ikke med det, men det er fordi hun er fornøyd og fordi jeg ser at hun prøver på forskjellige ting ila dagen. Endret 11. mars 2012 av lillelykkelig ♥ jenten min ♥
Kanelbulle Skrevet 11. mars 2012 #3 Skrevet 11. mars 2012 Jeg tror egentlig ikke du tenger å bekymre deg, alle barn utvikles så ulikt. Men, hvorfor tar du ikke opp det med helsesøster og får time hos fysio hvis hun også syns hun er litt treg motorisk? Min sønn på 9 måneder sitter ikke stødig, kan heller ikke krabbe - men åler som et lyn, kan dra seg opp samt stå stødig mens han kun holder seg fast med en hånd. Dette med å dra seg opp og stå har kommet de siste to ukene. Uuuuutrolig slitsomt å legge ham om dagen, han stiller seg opp i sengen - og jeg legger ham ned ca 30 ggr ved hver dupp....
jente_80 Skrevet 11. mars 2012 #4 Skrevet 11. mars 2012 Jeg har ei treg dame på 10 mnd Ruller kun fra rygg til mage, men snurrer rundt og rundt på gulvet og har akkurat knekt ålekoden. That's it Hun sitter når vi setter henne opp, men det er ikke ofte vi gjør. Vi har vært hos fysio en gang, og det er ingenting som er galt. Sikkert bare bedagelig anlagt Hun har massse å lære, men prøver heller å nyte at det fortsatt er rolige dager i permisjonen...
Honningmelon Skrevet 11. mars 2012 #5 Skrevet 11. mars 2012 Jeg syns ikke du trenger å bekymre deg. Mulig hun er litt tregere enn etter boka, men det som står i bøkene er jo gjennomsnittet. Og noen ligger før og noen ligger etter gjennomsnittet.
_FIVRELLA_ Skrevet 12. mars 2012 #6 Skrevet 12. mars 2012 Min på 8 mnder kan rulle fra mage/rygg og rygg/mage og åle seg bakover. Resten har han ikke skjønt ennå... Syntes d er slitsomt, for han blir jo så irritert! Dette resulterer igjen i at han vil raskt opp fra gulvet, men det utsetter krabbingen ennå mer. Vi får vente i spenning!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå