Gå til innhold

Middagstips til baby 10 mnd!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei på dere :-)

Vi har en periode syntes det har vært veldig lettvint med ferdige middagsgl , litt fordi vi har vært mye på farta og litt fordi da har jeg følt meg helt trygg på at han ikke får i seg noe han ikke tåler.

Nå er derimot småen blitt veldig interessert i hva vi spiser og vil mye heller smake på det enn sitt eget ;) Så vi tenkte at nå skal jeg begynne å lage middager som vi alle kan spise!

Hva er en slager hos dere? Hva er godt uten at man trenger å salte noe særlig? (Har på en måte tenkt at f.eks kjøttboller lett blir litt "daffe" når man ikke salter, men jeg er jo heller ingen kokk)

Jeg har tenkt f.eks 1 stk lakse middag med tilbehør , fiksekaker (el. er det mye salt i de?) , kjøttdeig og pasta ........ også begynner det å bli blankt ;-)

Jeg liker å lage ukes el 14 dagers menyer, så tar gjerne imot tips fra dere flotte kokker :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har så vidt begynt å la lillemor spise det samme som oss (10,5 mnd). Om ikke alle ingrediensene påsser, så får hun deler av middagen.

Fisk er iallefall en stor slager her - både rød og hvit. Pasta med kjøttsaus. Lapskaus.

Men, ut over det så sliter vi litt vi og, med å se hva som vil fungeree. Vi spiser mye thai-inspirert mat til vanlig, og synes det er vanskelig å tilpasse (og ikke helt lyst å slutte med den type mat heller...).

Skrevet

fiskegretng, lasagne, hjemmelaget hamburger, pølsegrateng, grønnsaksgrateng, kylling kjøttboller, vanlige kjøttboller, potetmos, pasta, potetbåter, omlett, fiskeboller, fiskekaker, fiskepudding, går jo ann og lage 2 porsjoner også, en med litt salt og krydder og en uten, det er jo samme middagen som dere spiser selv om den ene er laget mer barnevenlig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...