Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal snart dra til NAV og søke engangsstønad.

Jeg er 29 uker på vei. Er det eneste jeg trenger og ta med helsekortet? Må det stå noe på helsekortet? Hvor lang tid tar det fra man søker til man har pengene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må ha med egen bekreftelse fra legen på termindato. Det tar alt fra få dager til 4 uker å få pengene på konto.

Skrevet

Holder det med den som står på helsekortet? Som jordmor skrev på etter ordinær ultralyd?

Skrevet

Må være bekreftelse på termin skrevet ut etter uke 26 fikk jeg beskjed om iallefall...

Skrevet

Hvis du har hatt svangerskapskontroll etter uke 26 og jordmor eller lege har skrevet det på helsekortet ditt så tar du bare kopi av helsekortet

Skrevet

Jeg måtte inn til jordmor og få henne til å skrive ut bekreftelse på termin. Var ikke godt nok med helsekortet..

Skrevet

Jeg måtte også ha bekreftelse fra legen, selv om helsekortet var fylt ut etter uke 26.

Skrevet

Må ha eige ark frå lege/jordmor med bekreftelse på svangerskap:) Noko anna er ikkje godkjendt.

Men utan om det, så er det ikkje noko ein treng sende med. Behandlinga går som regel veldig kjapt, når ein først har fått søknaden avgarde;) Det er i allefall mi erfaring:)

Trur det tok 1-2veker.

Skrevet

Jeg fikk godskjent helsekortet

Gjest Lykkes vi igjen? *Gravid*
Skrevet

Jeg spurte jordmora og hun sa til meg at det ikke holdt med helsekortet. Hun skrev en bekreftelse til meg.

Søknaden ble mottat mandag og jeg fikk pengene inn på kontoen onsdag eller torsdag samme uken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...