Gå til innhold

Hva har jeg i vente som tvillinggravid?

For_mye

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har nettopp fått den store nyheten om at vi skal ha tvillinger til høsten. Er 11 uker nå, og føler meg i bra form, er selvfølgelig kvalm og sliten, men ikke mer enn det jeg har vært ved de tidligere graviditetene.

Men hva har jeg i vente?

Lurer på feks når det er vanlig at man blir sykemeldt?

Hvor stor kommer jeg egentlig til å bli?

Hva har jeg i vente når det gjelder oppfølging/undersøkelser ol?

Og hva med fødselen?

Ï tillegg lurer jeg på om det er forsvarlig for en tvillingravid å reise til USA en uke i graviditetsuke 19? Vi har nemlig planlagt tur da...

Er takknemlig for svar fra dere som har litt lenger fartstid som tvillinggravide.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer med tvillinger;)

Er selv 23 uker, og formen miN er fin. Begynner jo å bli tungt, men fortsetter som vanlig.

Jeg er vikar, så kan styre det litt selv, men jobber fremdeles. Vet det er mange som blir sykemeldt i alt fra uke 20-30, kommer vel Ann på.

Ellers av oppfølging så kommer det vel også ann på om du venter toeggede eller eneggede. Jeg har eneggede som deler morkake,og går til ul annen hver uke fra uke 18 til uke 26,etter det blir det hver uke.

Du vil nok tettere oppfølging også om du venter toeggede.

Håper du fikk svar på noe.

Ellers er det bare å ta det med ro når du trenger det ;)

Skrevet

Gratulerer :) jeg er snart 11 uker selv.

Jeg fikk beskjed av legen om at vi måtte avlyse sydenturen vår i mai ( da er jeg 19/20 uker). Dette fordi tvillinggraviditet var risikograviditet og hun anbefalte meg ikke å fly så langt. Så her blir det danmarkstur istedenfor, hehe. Men hør med legen din :)

Skrevet

Når du venter tvillinger skal du sykemeldes fra uke 20. Tvillinger er risikosvangerskap. Det bør alle leger fortelles hvis de ikke vet det fra før.

Skrevet

Er formen din fin, og du har en jobb som ikke er så tung, så tror jeg nok at legen din vil la deg gå lenger før sykemelding.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...