Gjest Antarctica Skrevet 10. mars 2012 #1 Skrevet 10. mars 2012 Rosiner er druer minus vannet. Altså er det også i besittelse av de stoffene som er gunstige i druene, som antioksidanter, vitaminer, jern osv. Unger på under 2 år som spiser 6x45 gram rosiner pr uke eller MER, bør spise mindre av det. I det hele tatt bør 1-åringer som spiser 210 gram i uka av noe som helst søtt, kutte ned. Uavhengig av om det da er snakk om rosiner eller haribo-poser. Men fram til det punktet: kos dere med rosinene. Men hold ungene unna motorveien... Den ER faktisk farlig!
khm Skrevet 11. mars 2012 #2 Skrevet 11. mars 2012 Hehe, du klarte ikke dy deg Hadde faktisk lyst til å skrive det samme selv, noen er virkelig for hysterisk og belærende om hva som er riktig for "alle". Den motorvei sammenligningen var genial den, uff!
2 hjertegull :) Skrevet 11. mars 2012 #3 Skrevet 11. mars 2012 Herlig!! Dersom man gidder å google det, så finner man den informasjon man trenger om muggsoppgiftene på nett.. Ser jo ut til at noen tror rosiner fremkaller kreft uansett mengde, punktum! Ser for meg tråder som: "ånei, barnet mitt fikk i seg en rosin, hva skal jeg gjøre? Får han kreft nå?"
LilleBamBam+EnTil Skrevet 11. mars 2012 #4 Skrevet 11. mars 2012 Tja, det kommer jo an på mengde og hva en sammenligner med. Men sammenlignet med haribogodt og i moderate mengder er det da vel mye bedre. Sammenlignet med gullerøtter er det mindre sunt. Men ser heller ikke grunnen til hysteri . Synes enkelte kan bli litt vel krakilske for småting.
Gråsonen Skrevet 11. mars 2012 #5 Skrevet 11. mars 2012 Litt så! Men husk at druer mest av alt består av fruktsukker. Personer med diabetes skal fks ikke spise for mye druer eller bananer. Dette er to frukter med MYE fruktsukker ifh til enheter. Fruktsukker oppfører seg på samme måte som vanlig rørsukker i kroppen vår. Selvfølgelig er det sunnere å spise rosiner en å spise vingummi, men direkte sunt er det ikke. Grønsaker er direkte sunt og inneholder langt mer næringstoffer pr enhet en frukt. Glukose er glukose! En tannlege sa til meg en gang at han ble så oppgitt over foreldre som kom med ungene sine, de hadde hull og kunne ikke forstå det. Ungene spiste jo masse frukt og var så sunne. Vel, frukt gir samme skade på tenner som sukker. Alt med måtehold sier nå jeg
bobbelfru Skrevet 11. mars 2012 #6 Skrevet 11. mars 2012 Stiller meg inn i rekken av dere andre her. Jeg skulle veldig gjerne vært flue på veggen i noen timer hos enkelte her inne.
myrsnupp Skrevet 11. mars 2012 #7 Skrevet 11. mars 2012 Sunt ja... men godteri er vel å ta litt hardt i?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå