Gå til innhold

6mnd og måltider?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange måltider får ditt barn på 6mnd?? og hvordan fordeles det iløpet av ett døgn??

Her er det ca slik:

0730-MME

0930-grøt

1230-grøt+frukt

1530-middag+litt MME

18-Grøt

19-mme

og et måltid mme i løpet av natten...

Jeg blander grøten med MME....

Virker som han ikke er noe særlig glad i middag :/ men prøver vær dag...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her har vi vært trege med å innføre fast føde, lillemor får så magevondt av glutenholdig grøt så det går seeeent. Har holdt på med to ørsmå grøtporsjoner i en evighet. Denne uken har jeg kun gitt risgrøt og heller innført litt grønnsaker på ettermiddagen. Dagen ser omtrent slik ut:

07.00: pupp

08.00: grøt, ammer etterpå fordi hun spiser lite.

10.30 pupp

12.00: pupp

13.00: grønnsaksmos.

15.30:pupp

17.00:pupp

18.00:grøt, stell og så pupp igjen på sengekanten.

Sover hele natten fra 19 til 07. Om hun har spist lite gjennom dagen pleier hun å våkne i 5-tiden, ammer og sover videre til 7.

Blir fryktelig mye amming og skulle ønske hun snart mistet litt interressen. Om hun spiser godt med mat er hun fortsatt like puppegal så det kan jo bli morsomt å avvenne etterhvert:(

Skrevet

Jeg har begynt å jobbe igjen, så nå ammer jeg bare morgen og kveld. Vesla får fem måltider pr dag. Vi har ikke noe fast system på maten bortsett fra grøt om morgenen, og avokado og bananmos på kvelden. Ellers går det mest i grønnsaker som hun er veldig glad i, spiser alt hun får. Hun får også kyllinglever hver dag pga jerninnholdet. Hun spiser nesten bare finmoset mat foreløpig, men forsøker å blande i litt klumper av og til, selv om det ikke alltid er så populært.

Skrevet

Her elsker jenta mi fast føde, og dagen vår ser cirka slik ut;

600 pupp

700 grøt

1100 pupp

1200 grønnsaksmos 120 ml + 70 ml fruktmos

1530 grønnsaksmos 120 ml + 70 ml fruktmos

1730 grøt

1800 pupp

Ofte pupp en eller to ganger om natten.

Ønsker hun pupp mellom måltidene sine så får hun det.

Her liker hun best hjemmelaget mat, Så vi prøver å lage den litt mer klumpete etterhvert. Vi ønsker også å slutte med nattammingen snart. Hun drikker godt med vann gjennom dagen :)

Skrevet

Slik er matdagen vår:

06.30 pupp

08.00 1/3 glas sviskemos (pga treg mage) + 1/2 glas eller eit beger fruktmos/youghurt

11.00 mme

14.30 mme

17.30 graut

19.30 mme

Ingen mating på natta sidan ho søv heile natta.

Skrevet

Heldige dere med små som sover hele natta!!!

Skrevet

Her spiser snuppa på 6 mnd kun et måltid med fast føde (grøt), og litt frukt da. Ellers amming. Har sove hele natta fra ca 1 1/2 mnd :-)

Skrevet

Her er det:

8.00-8.30: grøt, så flakse med mme

11.30-12.00: fruktglass, halv av de store glassene+mme.

15-16.00: middagsglass/hjemmelaget mos+mme.

18.30: noen ganger mme hvis han er sutrete og sulten.

19.30: grøt, så på badet for å skifte og så flaske med mme.

Rett i loppekassa og sover stort sett natt gjennom.

Skrevet

Syns faktisk eg fortjener det no:) Jenta mi hadde kolikk i nesten 2 mnd.Då sovna ho ikkje før i 8-tida på morgonen,og sov ca.3 timar i døgeret utanom ein 5 minuttar her og der medan me bar rundt på ho.Og ho skreiv omtrent i eitt heile tida når ho var vaken.Sambuar arbeidar natt,så me sov berre 3 timar kvar i døgeret i heile den perioden..

Skrevet

Syns faktisk eg fortjener det no:) Jenta mi hadde kolikk i nesten 2 mnd.Då sovna ho ikkje før i 8-tida på morgonen,og sov ca.3 timar i døgeret utanom ein 5 minuttar her og der medan me bar rundt på ho.Og ho skreiv omtrent i eitt heile tida når ho var vaken.Sambuar arbeidar natt,så me sov berre 3 timar kvar i døgeret i heile den perioden..

* skreik

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...