Anonym bruker Skrevet 10. mars 2012 #1 Skrevet 10. mars 2012 Hei for ca 2 mnd kjøpte jeg en burberry kåpe. Den er av ull (kasjmir). Jeg har brukt den under 20 ganger. Ikke brukt den når det har regnet/snødd. Saken er det at den har begynt å nuppe. Jeg reagerer på at den allerede ser slik ut etter så kort tid. Var i butikken idag og klaget. De sa at de ikke kan ta imot kåpen. Det var i følge dem ikke ille nok til at de kunne ta den inn. De argumenterte med at det er slitasje og jeg må være forsiktig, ikke bruke veske, at det er slik som må forventes. Jeg er mildt sagt pissed på servicen. Når jeg betaler 7000 kroner så forventer jeg kvalitet!!! Og hvor ille må den se ut før de kan ta den imot til reklamasjon? Jeg er frustert, og oppgitt. Men har ikke tenkt å gi meg. For jeg mener at når man betaler såå mye for en kåpe så skal den holde seg! Har noen opplevd liknende. Noen tips å komme med? Tusen takk for svar
Gjest overlord Skrevet 10. mars 2012 #2 Skrevet 10. mars 2012 Fyll ut et klageskjema fra forbrukerrådet: http://forbrukerportalen.no/klageguide/klag_til_selger Det gjorde jeg en gang jeg ikke fikk tilbake pengene for et plagg som ble ødelagt, og da endret de raskt mening.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2012 #4 Skrevet 10. mars 2012 Har dessverre ikke noe tips å komme med men tenkte bare jeg skulle si at på noen mennesker nupper klær mye fortere enn på andre mennesker. Jeg er en "nuppe-person" og har sluttet å legge mye penger i klær som kan nuppe. De holder seg pene kun de første dagene jeg bruker de og etter det kommer nuppene, dessverre. Kjedelig når du har kjøpt en så dyr kåpe...
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2012 #5 Skrevet 10. mars 2012 Når du betaler 7000 for en ullkåpe får du ikke kvalitet, du får et moteplagg med et merke du kan skryte av. Tviler på at det er meningen den skal holde mer enn en sesong uansett.
ANGEL81 Skrevet 10. mars 2012 #6 Skrevet 10. mars 2012 Til nr 5! Men jeg har jo trodd at det er kvalitet. Jeg har ikke betalt for merket. Men kvalitet.. Da er det på sin plass å forvente at plagget skal holde lenge! Anonym nr 4: men nupper det på ytterplaggene dine også? dette er veldig spesielt syns jeg. Hva slagt stoff får du lett nupper på? Dette er et argument butikkene bruker mot kjøperen har jeg merket meg. Takk for tips nr 2. Jeg gir meg ikke så lett. : ) Kåpen nupper/lo langs ermene, På den ene skulderen ser det ikke ut. Innvendig ved kragen. OG dette kun når jeg ikke har brukt det mer enn 20 ganger?! Man kan ikke bare nøye seg med...ja ja det er min kropp som gjør plagget slikt?!
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2012 #7 Skrevet 10. mars 2012 Til nr 5! Men jeg har jo trodd at det er kvalitet. Jeg har ikke betalt for merket. Men kvalitet.. Da er det på sin plass å forvente at plagget skal holde lenge! Anonym nr 4: men nupper det på ytterplaggene dine også? dette er veldig spesielt syns jeg. Hva slagt stoff får du lett nupper på? Dette er et argument butikkene bruker mot kjøperen har jeg merket meg. Takk for tips nr 2. Jeg gir meg ikke så lett. : ) Kåpen nupper/lo langs ermene, På den ene skulderen ser det ikke ut. Innvendig ved kragen. OG dette kun når jeg ikke har brukt det mer enn 20 ganger?! Man kan ikke bare nøye seg med...ja ja det er min kropp som gjør plagget slikt?! Ja, på meg nupper ytterklær også. Utrolig irriterende men jeg prøver derfor å unngå klær som nupper. På meg er det spesielt akryl og ull som nupper.... Hilsen nr 4.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2012 #8 Skrevet 10. mars 2012 Men hvordan kan kroppen din gjøre at klærene nupper? Bare lurer...
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2012 #9 Skrevet 10. mars 2012 Når du betaler 7000 for en ullkåpe får du ikke kvalitet, du får et moteplagg med et merke du kan skryte av. Tviler på at det er meningen den skal holde mer enn en sesong uansett. Hmm...har alltid trodd at når man kjøper en dyr vare, så er det for både merket og kvaliteten jeg...
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2012 #10 Skrevet 10. mars 2012 Hvor mye et klesplagg nupper varierer fra person til person, og har ingenting med kvalitet å gjøre. Men acryl og ull bør man holde seg unna dersom man er en "nupper". Logisk at det er ekstra nuppete på de stedene du beskriver, for det er jo der det gnisser mest. Men skjønner frustrasjonen din, utrolig kjipt!
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2012 #11 Skrevet 10. mars 2012 Kjøp deg en nuppefjerner og bruk den hyppig.
Gjest Antarctica Skrevet 10. mars 2012 #12 Skrevet 10. mars 2012 Det er IKKE kroppen som gjør at det nupper! Nupper stoffet, betyr det at det er laget av blandingsfibre. Rein ull vil ikke nuppe, men ull blandet med syntetfibre nupper som fy. Kåpa er nok en fake...
Tidsbadekaret Skrevet 10. mars 2012 #13 Skrevet 10. mars 2012 Ang nupping på innerplagg. Jeg fikk en ulljakke til jul som jeg måtte bytte. Da gav de beskjed i butikken at for å unngå nupper skulle jeg bare bruke den 2-3 ganger før jeg vasket den med milo el. Etter den var vasket første gang kunne den brukes mye mer før neste vask. Så langt var metoden vellykket. Aner ikke om det vil fungere på andre plagg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå