5august2012 Skrevet 10. mars 2012 #1 Skrevet 10. mars 2012 Noen andre med foreldre med hoftedysplasi? Min mor har alvorlig hd og jeg venter nå jente. Har fått beskjed om at det er stor fare for at min lille jente også får.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2012 #2 Skrevet 10. mars 2012 Jeg ble selv født med HD, og mine søsken ble det. Men mine nieser fikk ikke hd, selv om min bror hadde det. Jeg er også spent på om vår lille baby får det. De sjekker nøye på sykehuset når barnet er født, og hvis de ikke finner "feil" ved hoftene da, så blir man innkalt til ny undersøkelse siden det er i slekten. Behandlingen av dette er så bra, og man blir nøye fulgt opp så jeg har ikke hatt noen som helst plager i løpet av livet, og jeg går som normalt Det er bare upraktisk på grunn av puten/skinnen som barnet må ligge i, men ellers er det jo ikke noe farlig
førskolelæreren Skrevet 10. mars 2012 #3 Skrevet 10. mars 2012 Jeg har ei vennine som arvet HD etter sin far. Hun fikk en jente ifjor og hun har arvet det samme som sin mor. Hun måtte ha puter i 3 mnd..
prøver1991 Skrevet 10. mars 2012 #4 Skrevet 10. mars 2012 Jeg hadde dette da jeg var baby og måtte bruke slik pute, så jeg er spent på om barnet mitt arver det
Stolt mamma og englemamma Skrevet 10. mars 2012 #5 Skrevet 10. mars 2012 eg hadde det når eg var baby og.. så når gutten min ble født, så var han på ultralyd dagen etter han ble født og fikk en skjekk.. han hadde det ikke :) Er spent på om jenta som ventes arver det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå