Gå til innhold

Fødsel på 1-2-3 :-D

Anbefalte innlegg

Gjest <3gutt11&?2012+engler<3
Skrevet (endret)

Da er fødselen vel overstått her.. Natt til onsdag våknet jeg med 4-5 minutter mellom riene, enderlig var det noe i gjære! Ringte føden en time etter, da jeg følte meg sikker på at det enderlig var på gang. Fikk klarsignal om å komme inn til sjekk.

Klokka 4 ca var vi inne på innskrivingsstua, etter en biltur som gikk noe fortere enn fartsgrenser, og jeg som prøvde å klore sunt bilen for hver rie (smerter til tusen).. Var godt å komme inn i det kjente miljøet, bli tatt imot, og vite man var på trygg grunn. Klokka 05:01 sendte jeg melding til familie om at vi enderlig var på føden, nå skulle det skje (3 cm åpning når jeg kom inn). Etter sjekk av rier og fosterlyd skulle jeg "bare" en tur på do, så fort jeg satte meg ned, gikk vannet, og med det kom pressriene! For en smerte, og for en fart i svingene. Rakk så vidt karre meg inn på fødestuen og opp i senga, før jenta kronet. 2-3 press, og fødselen var overstått klokka 05:14.

Jenta kom til med navlesnoren rundt halsen, men ikke noe krise ved det, da den ikke lå stramt til (heldigvis).. I går reiste vi hjem til familien, mye bedre enn å ligge på barsel, er jo oppegående, og alt er gått knirkende, så fant ingen grunn for å bli der :)

Så, lille Elida kom til i full fart hun :) Veide 3240 gram og er 50 cm lang, hodeomkretsen var 32 cm :)

Kroppen min er mørbanket etter den raske fødselen, men utenom det skal man virkerlig ikke klage, riene var jo vonde, men jeg slapp nok billig unna ;)

Endret av <3gutt11&?2012+engler<3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så mye, håper på en sånn fødsel selv! Vondt er det nok uansett, men raskt overstått - ja, takk ;)

Kos dere!

Skrevet

Gratulerer så nye :)

Skrevet

Gratulerer så mye, jeg vil også ha en sånn rask fødsel :)

Skrevet

Gratulerer m lille Elida:)

Skrevet

Gratulerer med jenta! :)

Skrevet

Da er fødselen vel overstått her.. Natt til onsdag våknet jeg med 4-5 minutter mellom riene, enderlig var det noe i gjære! Ringte føden en time etter, da jeg følte meg sikker på at det enderlig var på gang. Fikk klarsignal om å komme inn til sjekk.

Klokka 4 ca var vi inne på innskrivingsstua, etter en biltur som gikk noe fortere enn fartsgrenser, og jeg som prøvde å klore sunt bilen for hver rie (smerter til tusen).. Var godt å komme inn i det kjente miljøet, bli tatt imot, og vite man var på trygg grunn. Klokka 05:01 sendte jeg melding til familie om at vi enderlig var på føden, nå skulle det skje (3 cm åpning når jeg kom inn). Etter sjekk av rier og fosterlyd skulle jeg "bare" en tur på do, så fort jeg satte meg ned, gikk vannet, og med det kom pressriene! For en smerte, og for en fart i svingene. Rakk så vidt karre meg inn på fødestuen og opp i senga, før jenta kronet. 2-3 press, og fødselen var overstått klokka 05:14.

Jenta kom til med navlesnoren rundt halsen, men ikke noe krise ved det, da den ikke lå stramt til (heldigvis).. I går reiste vi hjem til familien, mye bedre enn å ligge på barsel, er jo oppegående, og alt er gått knirkende, så fant ingen grunn for å bli der :)

Så, lille Elida kom til i full fart hun :) Veide 3240 gram og er 50 cm lang, hodeomkretsen var 32 cm :)

Kroppen min er mørbanket etter den raske fødselen, men utenom det skal man virkerlig ikke klage, riene var jo vonde, men jeg slapp nok billig unna ;)

Gratulere så mye! Vet alt om rask fødsel og hvor mørbanket man blir, men heller det enn i flere døgn.
Skrevet

Gratulerer så mye :). Sprakk du siden det gikk så fort, eller gikk d bra? Venter nr 2 nå og vet at fødselen vil gå fort, så bare lurer :).

Gjest <3gutt11&?2012+engler<3
Skrevet

Gratulerer så mye :). Sprakk du siden det gikk så fort, eller gikk d bra? Venter nr 2 nå og vet at fødselen vil gå fort, så bare lurer :).

Måtte sy et sting bare.. Men jordmor sa det kunne henge sammen med at det kun er et år siden jeg sist fødte, kroppen rakk aldri bli til normalen igjen, før den forberedte seg på neste fødsel..

• 1 måned senere...
Skrevet

Hvordan var den 1 fødselen din????

Lang eller kort? jævlig eller "grei nok"?

Så på profilen din at du mistet første gang :( leit. Hvor lenge etter du mistet le du gravid igjen?

Hilsen ei som har mistet og er urolig....

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Hvordan var den 1 fødselen din????

Lang eller kort? jævlig eller "grei nok"?

Så på profilen din at du mistet første gang :( leit. Hvor lenge etter du mistet le du gravid igjen?

Hilsen ei som har mistet og er urolig....

Hei :)

Første svangerskapet mitt var i 09, mistet i uke 21. Vi startet prøvingen 2 mnd etter at vi mistet, og i 4 pp ble jeg gravid igjen.

Fødselen til guttungen tok 7,5 time fra første anntydning til rie og til det hele var overstått. Det var en forholdsvis grei fødsel, men mistet over 1 liter blod, så var ikke helt i vater etterpå, jeg er da en bløder, og siden ingen av oss tenkte over den saken, så ble det en del blodtap (blør kraftig ved menstruasjon og når jeg får kuttskader ol også)

Denne gangen tok vi våre forhåndsregler på det med at jeg er bløder, fikk en sprøyte da jeg ble koblet til monitiren av rier/hjertefrekvens/spark og en ny en rett etter fødselen og blødde kun 2 dl under selve fødselen :)

Skrevet

gratulerer så mye .. dette fortjente du virkelig ;) kos deg masse med liten god baby :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...