Gå til innhold

veldig stilt i magen i kveld!! bør eg bekymre meg?

Anbefalte innlegg

Fra eg var 15 uker på vei har eg kjent liv.. no er eg ca 26 uker og jenta i magen har vert veldig aktiv.. på kvelden ser det ut som ho prøver å hoppe ut av magen :) hver dag har det vert myyye liv.. mye mer en storebror..

Men i dag har det vert veldig stille.. altfor stille,.. i hele dag tror eg eg har kjent to små bevegelser.. eg har jo vert litt opptatt i dag da.. så kan hende det har vert mer..

men no har eg lagt på sofaen noen timer og slappet av.. og ingen jente som prøver å hoppe ut.. ikke noe ting..

bør eg bekymre meg??

kanskje eg er ekstra nervøs da en kollega mistet barnet sitt nettop, på termindagen.. :( ??

Fortsetter under...

Det kan godt hende at babyen din bare har en litt roligere dag, eller at den har snudd seg inn mot ryggen din (da du ikke kjenner sparkene like godt den veien). Da jeg var rundt der du er nå, hadde min baby også noen sånne dager, men dagen etter kviknet han/hun til igjen :) Babyene er nok litt som oss også, de har aktive dager og dager der de ikke er fullt så aktive :) Så lenge "stillheten" ikke varer, så er nok alt bra :) Det er ikke før etter uke 28, at du helst SKAL kjenne liv hver dag. Satser på at jenta di prøver å hoppe ut av magen din igjen i løpet av natta :) Ikke noe moro gå å bekymre seg sånn! Du kan prøve å drikke et glass iskald saft, da kan det hende hun kvikner til i løpet av en halvtimes tid ;)

er i uke 22, å mi har vært MEGET aktiv i flere dager nå.... Men i dag har hun vært roligere enn ellers... dytter litt på magen å det tar ikke lange tiden før hun "svarer". Spurte jordmor om dette å kjenne noe jevnlig å evt når man "skal" bli bekymret hvis det er stille over lengre tid. Etter uke 28 skal man kjenne opptill 10 bevegelser i løpet av 2 timer sier dem. Men man kan kjenne liv hverdag nå allerede, men skal ikke trenge å bekymre seg hvis dem tar seg en lengre hvile. Har god plass enda, å mi snur seg ofte å sparker inn mot ryggen å da kjenner jeg ingen ting ;-)

• 4 uker senere...

Tenkte å oppdatere denne. Etter eg skrev dette inlegget var ho fortsatt veldig rolig i 8dager (kjente liv hver dag, men lite). Så ble det plutselig helt stil. Det viste seg at jenta vår ikke levde lengre. Så om dere kjnner plutselig veldig forandring i magen, så ville eg tatt en sjekk. Sliter med det at eg aldri reiste inn, før det var for sent;( bedre å sjekke en gang for mye enn en gang for lite. Ikke meningen å skremme dere men syns ikke noe om at set skal være så tabubelagt at det faktisk går galt i blandt.

Annonse

Jeg ville ventet i et par dager..frøkene her har hele tiden vært veldig aktiv...men jeg har fått kvelder hvor hun har vært mer stille...da har det ofte vært fordi hun har snudd seg...gjør uansett som magefølelsen sier...lykke til!

Ufattelig trist at jenta deres døde. Mistet selv jenta mi i uke 22. Som deg kjente jeg mindre liv i halvannen uke før vi fikk vite at hjertet hadde stoppet, men tenkte at det sikkert var normalt og så lenge jeg kjente liv var alt ok. Så signerer deg, bedre å sjekke en gang for mye enn en gang for lite. Ta vare på hverandre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...