lillalo Skrevet 9. mars 2012 #1 Skrevet 9. mars 2012 Er det ingen andre som har små babyer. har en liten en som er snart 9 mnd og ca. 6,6 kilo.?
Benni-min Skrevet 9. mars 2012 #2 Skrevet 9. mars 2012 oi da. Så liten og nett da. Er han/hun lang da? Min jente er snart 6mnd og 6.5kg Lille perfekte bolla mi Hun er forresten 61cm lang.
Gjest Kira med en av hver Skrevet 9. mars 2012 #3 Skrevet 9. mars 2012 Er det ingen andre som har små babyer. har en liten en som er snart 9 mnd og ca. 6,6 kilo.? Vår første har vært liten hele veien, og veide omkring det samme som din da hun var 9 mnd. Veide vel 8 kg på 1-års kontrollen og 12 kg på 2- års kontrollen, men frisk og rask Nr 2 er bare 3 uker gammel, men allerede stor i forhold til hva søsteren var de første ukene.
lillalo Skrevet 9. mars 2012 Forfatter #4 Skrevet 9. mars 2012 oi da. Så liten og nett da. Er han/hun lang da? Min jente er snart 6mnd og 6.5kg Lille perfekte bolla mi Hun er forresten 61cm lang. Lille snuppa nærmer seg vel 68 lang. Hu har bollekinn, men ganske slank ellers. Så blir ikke spesielt lagt merke til at hu er så nett. Ble tatt med keisersnitt ca to uker før tiden, men var stor da. sånn 3600.
lillalo Skrevet 9. mars 2012 Forfatter #5 Skrevet 9. mars 2012 Er det ingen andre som har små babyer. har en liten en som er snart 9 mnd og ca. 6,6 kilo.? Vår første har vært liten hele veien, og veide omkring det samme som din da hun var 9 mnd. Veide vel 8 kg på 1-års kontrollen og 12 kg på 2- års kontrollen, men frisk og rask Nr 2 er bare 3 uker gammel, men allerede stor i forhold til hva søsteren var de første ukene. Så bra. Hun virker jo helt perfekt for meg. men ser jo at hun er litt mindre enn de på sin egen alder. har en fra før og han veide ca 11 kilo når han var et år. snuppe ser ut til å bli under 8 kilo. Stresser sikke for mye, men tenker på det innimellom:)
Gjest Kira med en av hver Skrevet 9. mars 2012 #6 Skrevet 9. mars 2012 Er det ingen andre som har små babyer. har en liten en som er snart 9 mnd og ca. 6,6 kilo.? Vår første har vært liten hele veien, og veide omkring det samme som din da hun var 9 mnd. Veide vel 8 kg på 1-års kontrollen og 12 kg på 2- års kontrollen, men frisk og rask Nr 2 er bare 3 uker gammel, men allerede stor i forhold til hva søsteren var de første ukene. Så bra. Hun virker jo helt perfekt for meg. men ser jo at hun er litt mindre enn de på sin egen alder. har en fra før og han veide ca 11 kilo når han var et år. snuppe ser ut til å bli under 8 kilo. Stresser sikke for mye, men tenker på det innimellom:) Skjønner godt at du tenker på det innimellom, det gjorde jeg også. Spesielt da vesla gikk ned i vekt fra hun var 8 til 9 mnd (pga at hun startet å krabbe!). Ikke noe morsomt å alltid ha den "minste" ungen. Men så lenge de er friske og raske, så tror jeg ikke at vi skal bekymre oss så mye. Og når de blir litt eldre så tar de som regel igjen de andre på sin alder
lillalo Skrevet 9. mars 2012 Forfatter #7 Skrevet 9. mars 2012 Er det ingen andre som har små babyer. har en liten en som er snart 9 mnd og ca. 6,6 kilo.? Vår første har vært liten hele veien, og veide omkring det samme som din da hun var 9 mnd. Veide vel 8 kg på 1-års kontrollen og 12 kg på 2- års kontrollen, men frisk og rask Nr 2 er bare 3 uker gammel, men allerede stor i forhold til hva søsteren var de første ukene. Så bra. Hun virker jo helt perfekt for meg. men ser jo at hun er litt mindre enn de på sin egen alder. har en fra før og han veide ca 11 kilo når han var et år. snuppe ser ut til å bli under 8 kilo. Stresser sikke for mye, men tenker på det innimellom:) Skjønner godt at du tenker på det innimellom, det gjorde jeg også. Spesielt da vesla gikk ned i vekt fra hun var 8 til 9 mnd (pga at hun startet å krabbe!). Ikke noe morsomt å alltid ha den "minste" ungen. Men så lenge de er friske og raske, så tror jeg ikke at vi skal bekymre oss så mye. Og når de blir litt eldre så tar de som regel igjen de andre på sin alder Så deilig å høre:) Hu har synki på kurven i det siste. og skulle gjerne sett valker istedet for annet. Men er vel hva vi forventer å se. Så lenge humøret er på topp, så skal jeg være fornøyd:) Regner med at hun tar igjen de andre etterhvert:)
miepia30 Skrevet 9. mars 2012 #8 Skrevet 9. mars 2012 Jo jenta mi er lita. Veier under 6.5 kilo snart 6 mnd, 65 lang. Ligger på 10 percentilen, altså er 90 prosent av jenter på samme alder tyngre enn henne. Men hun har bollekinn så hun ser frisk og fin ut, noe hun jo er. Men hun blir nok aldri noen lubben baby for nå blir hun bare mer og mer aktiv og da blir det vel vanskeligere å legge på seg.
Ooops I did it AGAIN Skrevet 9. mars 2012 #9 Skrevet 9. mars 2012 Min lille var 6,2 ved 5,5 mnd og 61 cm. Nå på 7 mnd er hun 7 kg og 64 cm. Så hun er ikke så stor. Jeh synes det er helt perfekt! Følger sin egen kurve, men ligger helt på nederste streken på størrelsen ifht alder:) Det positive er jo at vi ikke ødelegger skuldre pga bæring og de passer jo alle de fine klærne veldig lenge:) Min eldste var 9,2 kg ved 4 mnd;)
lillelykkelig ♥ jenten min ♥ Skrevet 9. mars 2012 #10 Skrevet 9. mars 2012 Jeg har også en liten jente hun var 2950 ved fødsel og 8 kg 71,5cm sist vi var på kontroll (ca 9,5 mnd). Hun ligger under gjennomsnittet, men perfekt i forhold til høyden sin jeg er liten og nett jeg også, så jeg bekymrer meg ikke nå lengre
cheni Skrevet 10. mars 2012 #11 Skrevet 10. mars 2012 Lillegullet mitt blir straks 7 mnd, og er 6 kg. Hun er 61 cm, syns hun er heeelt perfekt! Men det er rart å se henne sammen med andre på samme alder, for det er kjempestor forskjell!!! Hun har enda ikke nådd nederste streken på percentilskjemaet
Bondejenta Skrevet 10. mars 2012 #12 Skrevet 10. mars 2012 Har ikkje verdens største eg heller. Lenge sidan ho har målt seg, men sist var ho 67 cm og 7,2 kg. No er ho seks mnd. Dette var vel for ca tre veker sidan el noko..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå