Anonym bruker Skrevet 9. mars 2012 #1 Skrevet 9. mars 2012 En venninne av meg linket til en artikkel i lokalavisen og der står det at det ikke finnes McDonalds i Nordland, Troms eller Finnmark. Stemmer det? Trodde McDonalds var overalt jeg
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2012 #2 Skrevet 9. mars 2012 Linken: http://www.fremover.no/lokale_nyheter/article5964021.ece
prøver1991 Skrevet 9. mars 2012 #3 Skrevet 9. mars 2012 Nei såvidt jeg vet er den nærmeste mcdonalds i trondheim
Bustehue Skrevet 9. mars 2012 #4 Skrevet 9. mars 2012 Joa, det er en mcdonalds rett ved den grønne lavvuen. Ta til høyre etter isbjørnhiet.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2012 #5 Skrevet 9. mars 2012 Bustehue: Hehe Jeg skal si det til henne HI
Gjest Miryks Skrevet 9. mars 2012 #6 Skrevet 9. mars 2012 Vi har verken Peppes Pizza, McDonalds, BurgerKing, Bigbite, Jafs eller noen slike fancy kjeder her jeg bor. McDonalds kunne nok kanskje overlevd her en liten periode, men ikke resten, tror jeg. Dessverre. Peppes Pizza gjør meg fuktig i trusarna, det er så godt!
2 hjertegull :) Skrevet 9. mars 2012 #7 Skrevet 9. mars 2012 Tror nærmeste burgerkjede er Burger King i Tromsø? Ellers er det peppes i Alta og Hammerfest, men det er stortsett IT
Bustehue Skrevet 9. mars 2012 #8 Skrevet 9. mars 2012 Husker fremdeles hvor stort det var å reise til o store hovedstad og gå på mcdonalds da jeg var liten. Det var en eventyr for en liten jente fra vidda det. *stjerneriøya* Det nærmeste vi hadde fastfood var pølse på bensinstasjonen. Reinpølse såklart.
3 er nok! Skrevet 9. mars 2012 #9 Skrevet 9. mars 2012 Vi har verken Peppes Pizza, McDonalds, BurgerKing, Bigbite, Jafs eller noen slike fancy kjeder her jeg bor. McDonalds kunne nok kanskje overlevd her en liten periode, men ikke resten, tror jeg. Dessverre. Peppes Pizza gjør meg fuktig i trusarna, det er så godt! Ville ikke akkurat kalt disse kjede"restaurantene" for fancy... Men Peppes pizza ville jeg savnet veldig, de andre du nevnte kan for min del mer enn gjerne pakke sammen og flytte nordpå!
Gjest Miryks Skrevet 9. mars 2012 #10 Skrevet 9. mars 2012 Ville ikke akkurat kalt disse kjede"restaurantene" for fancy... Men Peppes pizza ville jeg savnet veldig, de andre du nevnte kan for min del mer enn gjerne pakke sammen og flytte nordpå! Mente ikke fancy som i "Stort og lekkert interiør". Mente fancy som i "sånt ser vi sjeldent og synes det er morsomt når man først gjør det". Nesten litt artig at du vil at vi her nordpå skal få alt det du ikke liker
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 9. mars 2012 #11 Skrevet 9. mars 2012 Morsom tråd Og nei, her i nord har vi nærbutikken og en enkel Wiener (uten brøl) hos "Arilds Burger og Tippekiosk". Som Miryks sier så har vi ikke slikt fancy greier og det er ikke mange årene siden vi fikk med oss at Chili con carne var blitt byttet ut med taco på fredagskvelden. Er ikke så lett å følge med når man ikke har Ikea, McDonalds og slikt.
LilleBille:') Skrevet 10. mars 2012 #13 Skrevet 10. mars 2012 Jeg er sørfra og bor nå i nord. Jeg trodde jeg skulle DAUE når jeg var gravid og fikk lyst på mc.donalds mat For det var visst ikke her.. hehe.. Men egentlig ganske greit for min del. fordi ellers kunne jeg vært noen kilo tykkere
☆☆☆ Skrevet 10. mars 2012 #14 Skrevet 10. mars 2012 Det gjelder jo ikke bare i nord, det må befolkningsgrunnlag til for å drifte slike steder (evt lite sted med mange fastfoodspisere, f eks bygd med høgskole). Her jeg bor har vi kiosker i kysten rundt-kjeden, samt italiensk restaurant med kebabmeny i tillegg (drevet av tyrkere selvsagt, har aldri skjønt koblingen tyrkere og italiensk restaurant, men det er en annen sak). Skal vi få samlebåndsburger må vi til byen..
Musemorbr / Skrevet 10. mars 2012 #15 Skrevet 10. mars 2012 Det er utrolig mange italienske restauranter drevet av tyrkere ja. Er det typisk her i nord eller er det slik over alt? Egentlig dumt, siden tyrkisk mat er så godt. Skulle ønske det snart åpnet en tyrkisk restaurant. Vi skal snart på ferie til det store ytland. Skuffelsen var stor da jeg forsto at det ikke ligger mcdonalds på gardermoen. Så nå aner jeg ikke hva jeg skal spise der. Har jo gått i flere uker og gledet meg til den store kulinariske opplevelsen.
LilleBille:') Skrevet 10. mars 2012 #16 Skrevet 10. mars 2012 Er det ikke Mc.donalds på gardemoen? Sist jeg var der, var det Mc.donalds der.. Men, skal sies at det er et halvt år siden jeg var der ..
Musemorbr / Skrevet 10. mars 2012 #17 Skrevet 10. mars 2012 I følge mine resultater etter intens googling og leting på kartet, flyplassens sider og mcdonalds sider, ligger det en ekstern mcdonalds i gardermoen området, men ikke på eller like ved flyplassen. Altså en så nær men likevel så fjærnt situasjon.
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2012 #18 Skrevet 10. mars 2012 Jeg mener de har Dolly Dimpels i Alta eller tar jeg helt heil?
Sunnybeach4gull :) Skrevet 10. mars 2012 #19 Skrevet 10. mars 2012 Burger King i Tromsø og Dolly eller kanskje Peppes i Hammerfest? Ellers har vi ingen av de kjedene nei Men vi har kinarestaurant, italiensk pizzeria og flere slike kebabvogner Syntes forøvrig at den beste hamburgeren får vi fra Esso Men er jo selvsagt ikke like billig som på Mc.Donalds og co
Anonym bruker Skrevet 10. mars 2012 #20 Skrevet 10. mars 2012 Kan ikke huske å ha kommet over noe slikt i øst-Finnmark ihvertfall Vi har kebabvogner, storkiosker, pizza/pub, thai-takeaway m.m. da, så jeg kan ikke si jeg noen gang har følt noe savn etter McD eller andre 'hurtigmatkjeder' Den beste burgeren lager jeg hjemme uansett Jeg ønsker at vi kunne fått en ishall, det har vi tydeligvis heller ikke her
Gjest Miryks Skrevet 10. mars 2012 #21 Skrevet 10. mars 2012 Kan ikke huske å ha kommet over noe slikt i øst-Finnmark ihvertfall Vi har kebabvogner, storkiosker, pizza/pub, thai-takeaway m.m. da, så jeg kan ikke si jeg noen gang har følt noe savn etter McD eller andre 'hurtigmatkjeder' Den beste burgeren lager jeg hjemme uansett Jeg ønsker at vi kunne fått en ishall, det har vi tydeligvis heller ikke her Hm, er vi fra samme plass,tro...?
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 10. mars 2012 #22 Skrevet 10. mars 2012 Burger King fins i Bodø, Peppes, Dolly, Jafs og Big Bite er ikke uvanlige i Nordland i hvertfall. Jeg trodde jeg skulle spise mye mer «skitmat» etter å ha flyttet sørover, men burgern på Macern er jo tross alt ganske lett å bli lei av ;-)
♥Nemi♥ Skrevet 10. mars 2012 #23 Skrevet 10. mars 2012 Kan hvartfall bytte ut Burger King, med McDonalds i Bodø. Bodø har BigBite, Dolly D., SubWays og Peppes. Men har litt lyst på skikkelig junk^^
Tullsjura Skrevet 10. mars 2012 #24 Skrevet 10. mars 2012 Mo i Rana har så mye som Dolly og Big bite. Men vi har masse andre spiseplasser som er så fantastisk mye bedre!! Eneste jeg har savnet litt er vel Peppes, siden jeg ikke er så begeistret for Dolly. McDondalds og Burger King, kan egentlig bare holde seg unna
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 10. mars 2012 #25 Skrevet 10. mars 2012 Hehe ja, som Fregatten, Babettes, Mama Rosa og Abelone, som alle har samme menyen :-P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå