Gå til innhold

BMI utregning for barn, inspirert

Anbefalte innlegg

Leste et innlegg på småtroll 3-6 og ble inspirert i forholdt til høyde og vekt.

Noen der inne linket til denne som en indikator for fedme eller ikke

http://nhi.no/forsid...ndeks-3263.html

Jeg brukte mine barns alder, høyde og vekt og fikk beskjed om at begge var alvorlig undervektige.

Det er helt feil i mine øyne.

Andre som vil prøve å se om det stemmer med deres egen oppfattning av hvordan deres barn er?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143917056-bmi-utregning-for-barn-inspirert/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hm, interessant...

Gutten min på snart 9,5 år fikk BMI på 17,8, noe som er midt på normalvekt for hans alder.

Han på 7,5 år fikk BMI på 15,7, noe som også er normalvekt. Midt på faktisk han også ;)

Minstegutten på 4,5 år har BMI på 16,3, noe som også er normalvekt, bitte litt under midt på.

Vesla på 2,5 år har BMI på 17,3, noe som var i øvre del av normalvekt. Der slekter hun på brødrene med å være litt knubben som liten. Vil tro hun, som guttene, blir slankere i løpet av de neste 2 årene.

Så det stemte på mine barn i hvertfall :)

Jeg prøvde, og syns den stemmer sånn tålig om man kun går utifra tallene som igjen sikkert er tatt ut fra et gjennomsnitt.

Min gutt er 2år, 86cm og 9,3kg. Det ble alvorlig undervektig om man kun ser tallene. Tror han ligger 3kg under gjennomsnittet.

Men han er jo ikke alvorlig undervektig. Han spiser som en hest, er utrolig aktiv, og det har med gener å gjøre. Vi har hele tiden hatt ekstra kontroller på hs, for å følge med på vekten, men den er helt normal iforhold til gener aktivitetsnivå og sånt. Han er i tillegg sunn og frisk, så ikke undervektig.

Det er jo akkurat som bmi til voksne, den tar jo ikke høyde for muskler osv.

synnes bmi er feil og vurdere det på.. noen har tyngre beinbygning.. eg har meir fett på kropen en min sambo som har flat mage og har en normalt slank kropp.. der havner eg på normal vekt og han på overvekt på bmi.. det må testes med og måle fett prosent.. selv no når eg er gravid og bynner og legge på meg har er havne innefor normal bmi..bynner og bli litt rund :P

Nei, denne var helt feil.

Har en gutt på 4,5 år. Han er 107 og veier 20 kg. Han fikk overvektig. Både vi og legen er litt bekymret fordi han er veldig tynn. Han er rund i ansiktet, men mage, armer og ben er veldig, veldig tynne.

Han er absolutt ikke overvektig.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...