Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Vi har hatt en veldig glad gutt som bare har blitt borte... Han ble syk for to uker siden (feber i fem dager, tett og stygg hoste). Nå virker han ganske frisk selv om han har litt surklete hoste enda og blankt snørr som renner bittelitt.

MEN! Han er så sykt grinete! Han skal bare bære hele tiden og alt er feil.. Han virker ikke dårlig lenger i det hele tatt og nettene er blitt normale igjen etter sykdom..

Kan det være tenner? Han har åtte tenner nå, så jeg vet ikke om det er andre tenner som presser seg frem?

Hvordan var deres barn når tennene presser seg frem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei tessas,

Har høres ganske ut som min gutt på 13 måneder for tiden, og her er det tydlig tenner som plager. Han har vært syk og hatt bronkitt for noen uker siden og etter det har det vært tenner (og muligens noe mer fordi han hadde høy feber i helgen i tillegg, men det har roet seg).

Mini her er normalt en rimelig selvstendig liten kar som klarer å leke litt for seg selv en stund så lenge vi er i samme rom, men de siste ukene har vært ekstreme med tanke på bæring etc. Kan ikke huske han har vært så sutrete og klengete på lenge. Tror det var rett før han begynte og krype at det var så galt sist.

Så kan nok gjerne tro det er tenner som kommer, og dersom det er jekslene, så har de vært grusomme hos mini her kontra andre tenner. Han har nå fått de 4 første jekslene. Den 4. brøt gjennom i går/forgårs. Så han har vært noe mer fornøyd igjen i dag. Så han har nå et sted mellom 12 og 16 tenner. Jeg får ikke lov til å kjenne etter for tiden, men har sett at jekslene har kommet før de rett foran på flere av dem ihvertfall, så litt usikker på hvor mange som har brutt igjennom av disse.

Som du kan se i min tråd fra i går, så måtte mannen ty til paracet for å stoppe gråtingen i går, da var han helt ekstrem. Selv har jeg brukt litt dentinox på ham innimellom. Det har hjulpet i perioder. Paraceten i går hjalp veldig i følge mannen min.

Lykke til og håper det roer seg snart for dere også. :-)

Skrevet

Godt å høre at dette er normalt. Idag hadde han 40 i feber igjen etter å ha vært feberfri i 4-5 dager.. Håper ikke han blir sykere igjen!

Håper det er tenner i alle fall og at de bryter igjennom snart. Jeg syntes jeg kjenner det buler både ved jeksler og hjørnetenner...

Skrevet

Vil bare nevne at mine har de få (bank i bordet..) gangene de har vært syke vært ganske så sutrete i noen dager etterpå, selv om de har virket friske, jeg har delvis knyttet dette til at de under sykdommen får noen "dårlige vaner"- holdes mere, bæres mere, fått mere oppmerksomhet, kanskje hatt dårlig matlyst og fått kjeks osv. osv... gikk i alle fall over etter noen dager:) Men kan selvsagt også være tenner, dårligere søvn og/eller andre ting som plager din lille, hender jo tenner kommer i forbindelse med sykdom, er uansett bare å holde ut, så kanskje dere ser i ettertid hva årsaken til sutringen var :) Høres i alle fall ikke unormalt ut! God bedring til den lille:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...