Anonym bruker Skrevet 9. mars 2012 #1 Skrevet 9. mars 2012 På kvelden har vi rutine med bad/stell, pysj, puss, sang, pupp på senga og så sove. Men på dagen har vi ingen rutine. Kanskje derfor det er vanskelig å få mini til å sove da? Han må trilles i søvn eller puppes, men det siste begynner å bli vanskelig nå siden han får endel fast føde og ikke er så sulten. Han tar ikke smokk. Har dere noen dagsovingsrutine, slik at de skjønner at nå skal de sove? Eller bare legges de? Tar imot tips med stor takk!!
Anastasia ♂11 ♀13 ♂16 ♀19 Skrevet 9. mars 2012 #2 Skrevet 9. mars 2012 Jeg tar gutten min på fanget med tutten og kosekluten, så koser vi en liten stund før jeg legger ham:)
Anastasia ♂11 ♀13 ♂16 ♀19 Skrevet 9. mars 2012 #3 Skrevet 9. mars 2012 Grunnen til at jeg begynte med kosestund var forresten også at jeg måtte trille/vugge ham i søvn på dagtid. Jeg tenkte da at kanskje om han bare er litt forberedt før jeg legger ham, så vil det gå lettere. Vi voksne liker jo også å ha en litt rolig stund før vi legger oss til å sove. Derfor har vi vår kosestund:) Om det har hjulpet...? Tja... Han ble jo også eldre, jeg synes at da han passerte 5 mndr trengte jeg å trille/bysse stadig sjeldnere. Nå er han 7 mndr, og sovner (nesten) alltid uten trilling/byssing, kun litt sutring i noen minutter.
Hannah- Skrevet 9. mars 2012 #4 Skrevet 9. mars 2012 Tja.. kan man kalle det å kle på og legge i vogna for en rutine? Jeg er dårlig på å gå tur, så de få gangene vi gjør det, så tror han at han skal sove, og blir ilsint hvis han ikke er trøtt. Vi triller i søvn da, men synes det er greit jeg. Går stort sett rimelig fort.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå