Anonym bruker Skrevet 9. mars 2012 #1 Skrevet 9. mars 2012 Det er på hele slimhinna i underlivet, rundt endtetarmen, oppover slimhinnene ved kjønnsleppene. Hun er veldig rød og det er nesten som bobler, små runde bobler. Ser i bleia at det væsker. Har hele tiden trodd at det va vanlig bleiesår og har prøvd å ordne det med potetmel og at hun får løpe rundt naken for å lufte. Ser at det blir en liten bedring når hun har fått lufta det litt. Nå har det vart lengere enn vanlig bleiesår varer og det gir seg ikke. Igårkveld klagde hun på at det gjorde vondt i rompa. Hun fikk ikke sove for jeg innbiller meg at det svir. Ser ikke ut som det klør. Idag skulle jeg til HS for å få et lettvint råd, men hun var ikke tilstede. Dermed har jeg som alternativ nå å snakke med legevakten. Hvis hun klager mye på smerter i helga så kommer jeg nok til å kntakte legevakta. Er det noen som har peil på hva det kan være? Siden jeg ikke vet så vil jeg ikke bare smøre på noe. Kan og nevne at hun for tiden har ringorm på den ene armen. Den har jeg i lengre tid behandlet med Canesten. Er ikke imponert over at jeg ikke kan få noe bedre til henne enn Canesten. I tillegg mistenker jeg at hun begynner å få atopisk eksem. Har lurt på om det i rumpa kan være ringorm, og hvis jeg legger godviljen til så kan de boblene se ut som ringer, men siden det ikke klør tror jeg ikke det er det. Hva tror du?
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2012 #2 Skrevet 9. mars 2012 Det kan være at hun har fått en soppinfeksjon i bleieutslettet. Da kan det funke med Canesten eller med krystallfiolett. Ta en telefon til legevakta og spør, så kanskje du kan få råd derfra.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2012 #3 Skrevet 9. mars 2012 Jeg trodde soppinfeksjon ville klø? Stemmer ikke det? Det er tydelig at denne jenta har ondt. SIer vondt når hun sitter og tar seg til bleia og sier vondt. Skal nok ringe legevakten. HI
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2012 #4 Skrevet 9. mars 2012 Veit desverre ikke, men jenta mi har atopisk eksem og får ofte stygge bleieutslett. dette funker: -Bepathen barnesalve. Kjøpes på apoteket. den er genial! Bruker den på eksemet på resten av kroppen også. Den er rett og slett suveren på utslett... -Hun tåler IKKE pampers, antagelig pga lotionen i dem. Da blir hun VELDIG rød - Hun tåler IKKE engangskluter eller såpe i underlivet. Hvis de glemmer seg i barnehagen får hun veldig vondt i underlivet. Vi bruker bare Mesoftkluter med babyolje på, både på tiss og bæsjebleier.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2012 #5 Skrevet 9. mars 2012 Jeg bruker ikke våtservietter på denne jenta nettopp fordi jeg har vært redd for allergi, astma og eksem siden jeg har det selv. Men jeg har brukt det en og annen gang når jeg er på biltur uten vann i nærheten. Hjemme bruker jeg mesoft kluter og vanlige vaskekluter av tøy. Har lest litt på bleieutslett og tror at det kan være det. Nei, jeg skal ringe legevakta og spørre. Takk for svar HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå