Gå til innhold

Nå er det veldig tungt....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har siden mai i 2011 prøvd å bli gravid.

Uten hell.

Nå har jeg brukt pergotime og monitor for å hjelpe til men det har heller ikke prøvd.

Har endometriose og hørte med en spesialist på endometriose.no. og han anbefalte IVF.

Det må jeg innrømme var et større slag i magen enn jeg hadde trodd.

Jeg blir 25 år i mai og jeg var hos legen min for noen dager siden.

Jeg spør hva vi kan gjøre nå.

Svaret jeg får er: jeg vet ikke jeg.

*herlig*

Så sier hun noe som får meg så sint at jeg tror jeg spyr.

"Du er jo fortsatt ung da"

åH JA! er jeg ung, ja men DA skjønner jeg. For siden jeg er ung så gjør det ikke vondt å gå å vente på å bli gravid...!!!?

Selv om jeg er ung så gjør det fortsatt vondt. Veldig vondt...

Fikk hendvisning til kvinneklinikken og får se. Kanskje det skjer noe.

Hilsen MegaDeppa!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi er i samme båt jeg og du. Har prøvd siden mai 2011 og har endo jeg og.

Tok nettopp de to første pergoene for denne syklusen. Er på tredje syklus med pergo nå, uten pausemåned. Har igjen en runde til på resepten. Avtalte å komme tilbake etter siste brettene med pergo er spist, og jeg fremdeles ikke er gravid.

Jævlig surt! Jeg er noen år eldre enn deg da, blir straks 28, men jeg er fremdeles "ung" i så måte jeg og.

Får lyst å rive hodet av folk som sier: du er jo så ung, ikke stress med det, det skjer når det skjer.

Mhm.. Hvordan i helvete mener de det skal plutselig skje hvis noen har eggstokker dekt av endo og tette eggledere da, eller mannen har dårlige svømmere, og kanskje man ikke har frisk livmor? Tror de på jomfrufødsler eller hva er greia til den uvitende holdningen. Hater at folk tar ting så forgitt som det der. Like dumt er det å si at det ikke skjer når man TENKER på det. Ja jøss, for det finnes det forskningsresultater på, NEI, det er en myte! åååååååååååh!! %¤#¤%&/

Jeg vet ikke hva gyn kommer til å si når jeg kommer dit i mai. Om det anbefales lapraskopi eller IVF vet jeg ikke. Men jeg vil heller ta en lap enn IVF!

Skjønner deg så altfor godt, og vet akkurat hvor forbanna surt og bittert det er.

Tok meg friheten til en utblåsning på ditt HI jeg. Du er ikke alene, det skal du vite :)

Skrevet

Vi er i samme båt jeg og du. Har prøvd siden mai 2011 og har endo jeg og.

Tok nettopp de to første pergoene for denne syklusen. Er på tredje syklus med pergo nå, uten pausemåned. Har igjen en runde til på resepten. Avtalte å komme tilbake etter siste brettene med pergo er spist, og jeg fremdeles ikke er gravid.

Jævlig surt! Jeg er noen år eldre enn deg da, blir straks 28, men jeg er fremdeles "ung" i så måte jeg og.

Får lyst å rive hodet av folk som sier: du er jo så ung, ikke stress med det, det skjer når det skjer.

Mhm.. Hvordan i helvete mener de det skal plutselig skje hvis noen har eggstokker dekt av endo og tette eggledere da, eller mannen har dårlige svømmere, og kanskje man ikke har frisk livmor? Tror de på jomfrufødsler eller hva er greia til den uvitende holdningen. Hater at folk tar ting så forgitt som det der. Like dumt er det å si at det ikke skjer når man TENKER på det. Ja jøss, for det finnes det forskningsresultater på, NEI, det er en myte! åååååååååååh!! %¤#¤%&/

Jeg vet ikke hva gyn kommer til å si når jeg kommer dit i mai. Om det anbefales lapraskopi eller IVF vet jeg ikke. Men jeg vil heller ta en lap enn IVF!

Skjønner deg så altfor godt, og vet akkurat hvor forbanna surt og bittert det er.

Tok meg friheten til en utblåsning på ditt HI jeg. Du er ikke alene, det skal du vite :)

Fint at noen skjønner meg! :)

Jeg byttet fastlege i går. jeg klarer ikke sånne folk!

han spesialisten sa til meg at de operasjonen jeg har hatt (2stk) for å fjerne endrometriosen kan ha skadet egglederene mine... arg...

Og på ultralyder ser alt fint ut, og det har det alltid gjort, de har alltid måtte åpne meg for å finne endrometriosen for det synes tydligvis ikke på ultralyd.

åh ja det elsker jeg når folk sier: ikke tenk på det da skjer det ikke... åH JA FOR DET ER Så JææææVELIG LETT LISOM???

Haha her kan man slippe alt ut... deilig!!!

Jeg er bare på min andre runde med pergo. kan jeg spørre et dumt spørsmål?

det står: pillen tas fra 3 mensen dag. betyr dette at jeg tar den dag 3 eller betyr det at jeg tar den etter dag 3?

*puh*

Skrevet

Blæææh :P

Hun fant endo på eggstokker hos meg med UL og konkluderte med at det må være endo i forhold til historien min. Jeg er jo redd det er endo i egglederne også nå da. Men det må de vel åpne meg for å sjekke om. Vil gjerne bli gravid på naturlig måte, vi har ikek råd til IVF. Hu sa ingenting om lederne på undersøkelsen.

Ja sant. Som om tanker fungerer som prevensjon..

Da skal du ta pergo 3 mensdag (syklusdag) ja :) Jeg tar på dag 4-8.

Har du bivirkninger av pergo da?

Skrevet

Blæææh :P

Hun fant endo på eggstokker hos meg med UL og konkluderte med at det må være endo i forhold til historien min. Jeg er jo redd det er endo i egglederne også nå da. Men det må de vel åpne meg for å sjekke om. Vil gjerne bli gravid på naturlig måte, vi har ikek råd til IVF. Hu sa ingenting om lederne på undersøkelsen.

Ja sant. Som om tanker fungerer som prevensjon..

Da skal du ta pergo 3 mensdag (syklusdag) ja :) Jeg tar på dag 4-8.

Har du bivirkninger av pergo da?

Ish da... :(

Krysser fingrene for deg.

Vi har vel egentlig heller ikke råd til IVF men jeg vet at hvis jeg så mye som nevner det til min pappa så kommer han gledelig til å KASTE pengene etter meg... :) Han har LITT lyst til å bli morfar :)

Ja noen faktisk. jeg blir veeeeldig fort sur. Humørsvigninger yes!! hehe

du da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...