Anonym bruker Skrevet 9. mars 2012 #1 Del Skrevet 9. mars 2012 Hei. Trist, trist....-3 tøffe måneder ender....så meningsløst, eller er det noe mening kanskje, en slags straff kanskje...huff og huff! Jeg går bare å vente på at det barnet jeg mistet og som jeg enda bærer, går av naturlig vei. Kanskje jeg slipper utskrapning etc., for det gjorde jeg sist (i fjor, samme tid), da løsnet det bare av seg selv i uke 9. Nå er jeg uke 10+1. Ny legetime om en uke... Men det som er verst for meg er å måtte venne seg til at mannen min ikke er innstilt på å prøve igjen. Jeg mener nå har vi vært emosjonell 2 ganger i samme situasjon: 1.gang var han i sjokk, denne gangen tok han det mer med ro, og begynnte å planlegge permisjonen sin alt, og var også skuffet da vi fikk beskjeden om å miste også denne gangen... Nå har vi to friske barn fra før som enda er små (3+4) og vi er begge godt voksen (Jeg blir 40), dvs. at den biologiske klokken tikker for meg i all fall. Han sier at han har nok med de 2, og at han ikke tenkte å ha 3 barn,e og at vi er for gammel. Men jeg har veldig lyst og kanskje er noe desperat også, spesielt etter denne MA. Jeg er så innstilt å gi livet en siste sjanse liksom, og hvis det ikke vil gå bra denne gangen, så VET jeg at vi ikke er tenkt å ha 3 barn. Jeg har noe håp at han kanskje tenke litt over og er mer villig å prøve likevel, og så har jeg noe håp at det "bare skjer" fordi vi er noe uforsiktig og at det kanskje treffer denne gangen bedre (vi bruker kun kondom, så det er jo noen "sjanser"). Men sistnevnte er jo egoistisk, helt klart, ville jo helst at vi er enig i avgjørelsen, men jeg vet ganske sikker at han blir glad i barnet og situasjonen når det først har skjedd. Hva ville dere har gjort, noen som opplever det samme? Håper å få noe respons, kanskje litt støtte. Noen som vet noe "triks" for å overtale ham? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143916962-hvordan-overtale-mannen-til-%C3%A5-pr%C3%B8ve-igjen-etter-ma/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Splenda Skrevet 10. mars 2012 #2 Del Skrevet 10. mars 2012 Jeg har ingen erfaring med dette, synes bare din historie var så trist og vil bare si at jeg føler med deg. Det eneste rådet jeg har er at det er viktig å ta hensyn til hva mannen din føler. Han går i gjennom en sorgprosess nå, hvem vet, kanskje han vil forandre mening når han får litt tid på seg. Jeg ville iallefall vært litt forsiktig med å prøve å overtale ham til noe han ikke er klar for. Han synes kanskje det er vanskelig å se deg gå gjennom dette og er redd for hva som kan skje dersom dere skulle være så uheldige å måtte gå gjennom dette enda en gang. Min mann er iallefall sånn at han hater å se meg lide og vil gjøre alt for å unngå det, så han kunne nok ha ment at vi ikke skulle ha forsøkt igjen hvis vi hadde opplevd det samme som dere, bare for å spare meg for mer smerte. Hvis du forklarer ham at du føler deg sterk nok til til å prøve igjen, og at dette vil bli siste gang, så vil han kanskje se annerledes på det etterhvert. ønsker deg lykke til iallefall <3 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143916962-hvordan-overtale-mannen-til-%C3%A5-pr%C3%B8ve-igjen-etter-ma/#findComment-144068897 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå