Gå til innhold

Når er det vanlig å ta keisersnittet?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tror det kommer litt an på hvilket sykehus du tilhører. Rundt 10 dager før termin er vel det som er mest utbredt. Men Det blir mer og mer vanlig at man planlegger ks tett opptil termin. Hvis sykehuset "ditt" sier en uke før, så stemmer nok det. Lykke til uansett!

Vanlig er 10-7 dager før termin. Og du bare gir KS-dato til NAV som termindato. Få jordmor til å signere på arket at KS-dato er termindato. Du får ikke noe mer nøyaktig fødselsdato enn KS dato uansett, termin er bare gjetting og KS er presis. Ikke si til NAV at det ikke er UL-termin fordi noen ansatte begynner plutselig å bli vrange.

Vanlig er 10-7 dager før termin. Og du bare gir KS-dato til NAV som termindato. Få jordmor til å signere på arket at KS-dato er termindato. Du får ikke noe mer nøyaktig fødselsdato enn KS dato uansett, termin er bare gjetting og KS er presis. Ikke si til NAV at det ikke er UL-termin fordi noen ansatte begynner plutselig å bli vrange.

Takk. Da håper jeg det går her og.

Annonse

Fikk beskjed av NAV at de helst ville ha ks dato og ikke ul dato.. Men det praktiseres veldig mye forskjellig på NAV

Dette hørtes mer logisk ut, men jeg har hørt om flere tilfeller hvor NAV slår seg vrange og insisterer på bruk av UL-termin selv om man har en KS-dato.

Jeg førte opp ks-dato som termindato,og fikk også bekreftelse på dette fra jordmor. Men jeg skrev i ekstra opplysninger-feltet at det var dato for ks, og hva UL-termin var. Slik at de ikke skulle "ta" meg på det etterpå.

Det gikk helt greit. Men sykehuset her har hatt et "oppgjør" med NAV lokalt for å få dem til å godta ks-dato ifbm permisjonsstart... Dessverre er det visst endel ulike oppfatninger ute og går ved lokale NAV-kontor. Dette er virkelig noe de burde ha ordnet opp i sentralt, slik at det blir likt for alle!

Jeg tok ks 38+0, så da har det ganske å mye å si mtp permisjonen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...