Endelig mamma:):) Skrevet 9. mars 2012 #1 Skrevet 9. mars 2012 Jeg er i dag 7+2... Startet og blø forrige torsdag morgen, og har blødd jevnlig siden da. Mye mindre enn en mens, og kun hatt smerter den dagen blødningen startet. I perioder er det brunt gørr som kommer ut før det forandrer seg til friskt blod igjen. På fredag var jeg til UL som viste et embryo på 4 mm med hjerteaktivitet. Ny UL mandag viste at hjertet hadde stoppet, men det ble da funnet en tvilling hvor hjertet fortsatt slo. Denne lille var mindre enn hva den skulle være, og hjertet slo såpass sakte at man kunne forvente at også det ville stoppe.... Ny kontroll nå på mandag... Ble fortalt forrige mandag at om jeg begynte og blø kraftig må jeg ta kontakt med legevakta for utskraping da det er for mye vev der inne til at alt vil komme ut av seg selv... Jeg kjenner at jeg får panikk bare ved tanken på at jeg skal begynne og blø kraftig...akkurat nå kjennes mandag og ny kontroll med evt. henv. til utskraping så uendelig langt unna.... Noen med erfaring som har noen tanker/råd? Vil en evt. stor blødning være forbundet med sterke smerter på forhånd eller kan jeg bare begynne og blø uten forvarsel?
Lola2016 Skrevet 11. mars 2012 #2 Skrevet 11. mars 2012 Hei! Dette var trist, men vi er flere som har vært gjennom det samme:( Jeg blødde i 10 dager som en liten mens etter oppdaget på UL en MA i uke 8. Han sa at det muligens kom ut selv... Jeg gikk i 5 dager etter påvist MA med dødt foster. Grusomt og trist... Jeg drakk et glass rødvin i den store sorgen og den natten kom alt! Trodde jeg skulle slippe utskrapning. Det endte med akutt innleggelse på Ullevål sykehus. Jeg ante ikke hvor mye som var normalt å blø men jeg burde reist til legen MYE før! Blødde hele natten på do og der var mye. Mister 2.5 liter blod. Hadde jeg reist før hadde jeg sluppet det vonde hjemme. Jeg ønsker ikke skremme for jeg tilhører de sjeldne. Hadde en SA etter dette og det var en litt kraftig mens men noen klumper. Så det er ingen fasit på hvordan det skal gå. Midt råd er å avvente til timen og ikke nøle med å reise til sykehus hvis du bløt kraftig. De sier at kraftig blødning er mer enn 6 nattbind hver 2 time.. Jeg fossblødde i 2 og det var blod overtalt. På veggen, på alle klær. Så du merker om det er unormalt ... Kommer du på sykehus tar de godt vare på deg og heldigvis er Norge et greit land å bo i når vi blir syke. Håper du kan slappe av og ikke drikk rødvin... Jeg var veldig lettet da alt var over, selv om det var trist. Stor klem !
Silja81 Skrevet 13. mars 2012 #3 Skrevet 13. mars 2012 Hvordan går det med deg? Jeg hadde en MA for snart 3 uker siden. Blødde kraftig første 4 dagene og deretter ble det mindre og mindre. Er nå på dag 19 med blødning og bruker vel 3 bind per døgn. Stor klem
Lola2016 Skrevet 13. mars 2012 #4 Skrevet 13. mars 2012 Hei Silja81! Da har vi vært igjennom det samme på samme tid:( Jeg er også på dag 19 eller noe og fortsatt litt blødning. Ringte legen idag og lurte på om det kunne være noe igjen... Han ba meg ta en gravidtest om en uke. Hvis den var negativ var alt ok. Var den positiv skulle jeg ringe tilbake. Skjønner ikke hvordan jeg skal slappe av i neste svangerskap. Jeg blir kjapt gravid men mister i uke 6+~ Noen mener stress kan være årsak, men hvordan ikke stresse i hode når jeg nesten venter en ny abort:( pfff!
Silja81 Skrevet 13. mars 2012 #5 Skrevet 13. mars 2012 Hei kosekatt! Jeg tenkte ringe legen min hvis jeg fortsatt blør om en uke. Har vært til kontroll og det var litt igjen men så ellers greit ut... Har dere prøvd lenge? Vi har prøvd aktiv i 1,5 år og dette var første prøverørsforsøket som gikk i dass. Har heldigvis noen egg på frys som jeg håper å kunne benytte meg av i april. Om jeg slutter å blø og mensen kommer tilbake da... Håper å møte deg i 1.trimester snart. Stå på, vet hvor vondt det er... Jeg kommer ikke tro på en graviditet før jeg er over 12 uker. Klem
Lola2016 Skrevet 20. mars 2012 #6 Skrevet 20. mars 2012 Jeg har mistet 2 ganger nå. To tette SA... Ble gravid på naturlig måte og blir raskt gravid men det sitter ikke særlig lenge:( Så kjedelig at du mistet etter prøverør! Det er synd at du må igjennom dette på nytt , det finnes ingen fasit på hvorfor det skjer i det fleste tilfeller. Selv de som har prøverør, men kanskje desto verre når prosessen er lang:( Håper vi møtes snart igjen! Det blir nok ingen prøving før i mai/juni. Må bli psykisk klar for en ny spire... Det var veldig slitsomt å miste og masse blod. Lykke til i april! Stor klem fra meg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå