Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på kontroll, og fikk vite at babyen har lagt seg i tverrleie. Noen som har fått lignende beskjed? Er det vanlig at baby snur seg eller blir liggende slik?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lurer på det samme, men er i uke 33. Babyen ligger i tverrleie og har gjort det siden uke 18. Forrige lå i hodeleie hele tida. Legen min tok det kuli, men jeg lurer på når de gjør noen grep i forhold til det?

Skrevet

Min første lå også riktig vei hele tiden. Jeg begynner å stresse litt, da jeg fødte mer enn to uker før termin sist. Håper noe skjer før leiekontroll før fødsel, og at dersom jeg må ha keisersnitt at det blir satt opp i god tid. Er det noe fast tid i forhold til termin at slikt blir oppsatt?!

Setter veldig pris på svar:)

Skrevet

Hei!

Min første lå i tverrleie hele veien, snudde seg aldri dessverre. Ble satt opp til ks 9 dager før termin. Før det skulle jeg til et vendingsforsøk, men lille snupp fant ut at hun ville ut 17 dager før termin. Så da ble det ikke tid til vending. Startet vel utredningen ift leiekontroller og fødselsplan i uke 36 på sykehuset.

Er nå gravid igjen, og jammen ligger ikke denne snuppa her i tverrleie også... hmmm.. er bare i uke 32 enda, så håper hun snur seg da.. vil gjerne oppleve en vanlig fødsel. Men siden jeg fødte i uke 37 sist, vil jordmor sende meg til sykehuset i uke 34 hvis hun fortsatt ligger på tvers, så det er litt tid til å planlegge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...