Appelsindyret Skrevet 8. mars 2012 #1 Skrevet 8. mars 2012 Hei! Er gravid for andre gang og godte-suget har meldt seg for fullt! Jeg er sikkert ikke den eneste som har det slik, men noen av dere sitter sikkert på noen gode tips til noe godt det går ann å dempe eller erstatte søt-suget med?
Transversus Skrevet 8. mars 2012 #2 Skrevet 8. mars 2012 Søtsuget kom ekstremt siste måneden på meg- da var det jul i tillegg... Heldigvis likerjeg mørk sjokolade og synes oppskåren frukt er knallgodt, men hadde mest lyst til å kaste meg over smågodis ja ; ) Snacks jeg spiste litt av: * Grønnsaker med hjemmelaget dipp. * Ristede nøtter som har ligget i vann over natten ( mye av fettet går ut i vannet og det blir ikke så kaloririkt og du kan spise mer enn bare en porsjon). * Vaniljekesam med biter av frisk frukt med litt revet 70-90 % kakao over. * Riskaker med agavesøtet syltetøy..mmmm * økologiske gulerøtter og peanøttsmør som dipp ( fra helsekosten) * Sunnere vafler ( har knallgod oppskrift ). Ellers kan man legge druer i fryseren. De blir som drops : )
petite fleur Skrevet 9. mars 2012 #3 Skrevet 9. mars 2012 Yoghurt naturell blandet med bringebær og litt natreen, utrolig godt! Cottage cheese blandet med mager kesam og lett jordbærsyltetøy = "riskrem". popcorn Epler med kanel, gjerne bakt i ovnen, med vaniljekesam. Ellers har de jo sukkerfrie sjokolader på helsekosten, de heter Cavalier og er kjempegode.
Appelsindyret Skrevet 9. mars 2012 Forfatter #4 Skrevet 9. mars 2012 ååååååh, gode forslag! Dumt at jeg leste dette litt tidlig på dagen for nå fikk jeg lyst på samtlige av disse tingene og har heeeele dagen på meg Neida, skal styre meg I går lagde jeg Guacamole som jeg gnafset med gulerøtter, kjempe godt og sunt faktisk
SpirenMin Skrevet 9. mars 2012 #5 Skrevet 9. mars 2012 Søtsuget kom ekstremt siste måneden på meg- da var det jul i tillegg... Heldigvis likerjeg mørk sjokolade og synes oppskåren frukt er knallgodt, men hadde mest lyst til å kaste meg over smågodis ja ; ) Snacks jeg spiste litt av: * Grønnsaker med hjemmelaget dipp. * Ristede nøtter som har ligget i vann over natten ( mye av fettet går ut i vannet og det blir ikke så kaloririkt og du kan spise mer enn bare en porsjon). * Vaniljekesam med biter av frisk frukt med litt revet 70-90 % kakao over. * Riskaker med agavesøtet syltetøy..mmmm * økologiske gulerøtter og peanøttsmør som dipp ( fra helsekosten) * Sunnere vafler ( har knallgod oppskrift ). Ellers kan man legge druer i fryseren. De blir som drops : ) Disse sunne vaflene tar jeg gjerne imot oppskriften på, hvis du deler den? Jeg har ikke merket økt sug nå, men jeg er gal etter vafler og blir egentlig ganske oppblåst av alle vaffeloppskriftene jeg har prøvd...
Transversus Skrevet 9. mars 2012 #6 Skrevet 9. mars 2012 Jeg deler gjerne - ligger her : http://www.aktivmamma.blogspot.com/2012/03/sunnere-vafler.html De er riktig nok "sunnere", men bedre enn vanlige vafler. Ellers kan du lage vafler med bakeprotein osv, men da snsakker vi oppblåst da Vafflene med smør på var utrolig digg btw.. jeg liker ikke brunost og var tom for annet godt, men med smør var de helt topp:)
Appelsindyret Skrevet 10. mars 2012 Forfatter #7 Skrevet 10. mars 2012 åååååååååååh! De så skikkelig gode ut! Må definitivt prøves
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå