Anonym bruker Skrevet 8. mars 2012 #1 Skrevet 8. mars 2012 Kjøper dere "merke" sko som viking, reima, geox osv eller kan dere kjøpe sko på økonomi sko, obs osv..... Hva er viktigst for dere da dere kjøper sko til barna? (bortsett fra at skoa passer da)
GuttenMin09 ♥ Jentebaby i 2012 Skrevet 8. mars 2012 #2 Skrevet 8. mars 2012 Her går det stort sett i viking gore tex. Fordi de er breie nok til foten til gutten min, og vanntette. Det er viktigt med gode sko, derfor velger eg viking
LegallyBlond Skrevet 8. mars 2012 #3 Skrevet 8. mars 2012 Blir nok mest "merkesko" ja, og det er rett og slett fordi jeg veldig sjelden finner gode sko blant "billigmerkene". Når det er sagt er det jammen ikke alle dyre merkesko som er gode heller! Gode sko er utrolig viktig for at foten skal utvikle seg riktig og ha det bra. Synes gode sko er mye viktigere enn å ha mye merkeklær f.eks (med unntak fra uteklær), så hvis jeg må prioritere så prioriterer jeg gode sko. I tillegg til at det er viktig for foten som skal utvikle seg, og for så vidt også for hele kroppen, er det også ubehagelig å gå i dårlige sko. Følger råd i henhold til str på skoen, hva som er gode såler, at hælkappen skal være stiv nok osv Liker også at sko i barnehagen skal være vanntette, og at skoene generelt virker gode å ha på og at de puster så mye som mulig. Viktig å finne sko som passer ditt barns fot. Har minimum 2 par sko + støvler, er viktig at de får byttet litt på. Ofte blir det 3-4 par, men det er jo strent tatt ikke nødvendig og om sommeren har vi innimellom kjøpt noen lette tøysko som ikke er dyre og kanskje ikke er de beste men som er lette å tråkke i om de skal ut i hagen en tur. Om vår, sommer, høst har vi gjerne ett par med gore tex joggesko, ett par med lette gode joggesko og ett par som er litt finere sko, gjerne litt tøffe skinnsko. Alle pleier å være av kjente merker, men har gjerne handlet ett par eller tp på salg. Om vinteren blir det jo litt annerledes, da blir det jo stort sett cherrox/viking thermo/vinterstøvletter og så brukes de litt penere høstskoene når de skal være litt pyntet.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2012 #4 Skrevet 8. mars 2012 Hvilken sko vi ender opp med varierer fra gang til gang. Det viktigste når vi kjøper sko er at de er gode for ungene å bruke, om det er ett merke eller ei bryr jeg meg ikke om. Skoen bør helst ikke være for dyr heller, siden jeg har unger som sliter ut skoene like mye om de er billige eller dyre. Men slik blir det unger som er ute og overalt. Vi må også ha flere par sko siden de må ha noen å bytte på, de blir våte, sølete og trenger en vask. Slik som idag med slapsevær står det 4 par sko til tørk på badet fordelt på 3 barn.
Gjest Hercule Poirot Skrevet 9. mars 2012 #5 Skrevet 9. mars 2012 Kjøper IKKE sko på f.eks. ØkonomiSko eller Obs til verken meg selv eller barna. Unntaket kan være støvler, som jo ikke blir så mye brukt, eller "helsesko" til meg selv. Sko kjøper vi hos EuroSko, Skoringen eller sportsforretning. Godt skotøy er viktig.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2012 #6 Skrevet 9. mars 2012 Kjøper utelukkende merkesko til barna. Bruker generelt mye penger på ytterklær og sko.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2012 #7 Skrevet 9. mars 2012 Kjøper dere "merke" sko som viking, reima, geox osv eller kan dere kjøpe sko på økonomi sko, obs osv..... Hva er viktigst for dere da dere kjøper sko til barna? (bortsett fra at skoa passer da) Om vinteren går det i Viking eller Ecco. Om sommeren får de stort sett Asics joggesko som far kjøper billig i USA. Får de sandaler er det stor sett Ecco eller noe sånt. I år blir det nok heller crocs istedet for sandaler, for ungene vil heller ha det. Er ikke nøye med merker på klær generelt, men akkurat sko og vintertøy kjøper jeg det jeg vet har bra kvalitet.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2012 #8 Skrevet 9. mars 2012 Har endt opp med å ha et par goretex-sko (merke, men får det rimelig på tilbud omtrent på denne tiden) og sandaler med tupp. 4 år. "luftige joggesko (sånn med huller) hadde vi også i fjor, vurderer det samme i år. Handler som oftest på sportsforretninger (f.eks. xxl)
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2012 #9 Skrevet 9. mars 2012 Har du prøvd å leke ute en hel dag i sko fra økonomisko selv? Jeg kjøpte meg et par sko der engang bare for å prøve, og etter en halvtime hadde jeg skikkelig vondt under føttene. Det er ikke gode sko altså.... Greit at ungene er lette i kroppen og kanskje ikke trenger så mye demping i sålen som oss voksne, men de er mye ute på en dag og skoen må være god å tråkke på! Jeg kjøper alltid skikkelige sko til ungene, kan heller spare inn ved å kjøpe billige joggedresser og hverdagsklær i kjedebutikkene. Vi har sort sett brukt Ecco, Viking, Geox o.l. til barna, men har også hatt skobutikkenes egne merker som Pony o.l. når de var helt små. Du kan spare masse penger på å følge med i tilbudskampanjene på sko, jeg kjøper aldri sko til full pris. Akkurat nå har de Goretex joggesko fra Nike (eller var det adidas?) på G-max til 299,- f.eks. Tenkte jeg skulle dit i ettermiddag med 8-åringen min. Hver eneste sesongbytte (vår og høst) har Skoringen tilbud hvor du tar to par og betaler for bare et par, regner med det tilbudet kommer nærmere påske. Jeg handler alltid på den kampanjen siden jeg har fire barn og ofte trenger mange par sko om gangen. Blir jo 50% det! De store sportskjedene har ofte gode tilbud, følg med på G-max, XXL osv.
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2012 #11 Skrevet 9. mars 2012 Jeg i likhet med de andre som svarer prioriterer gode sko.. Det går i Ecco eller Viking vinterstøvler (har også forsøkt geox), og geox, timberland eller superfit joggesko.. Har aldri kjøpt "billig" sko, det billigste er vel skofus sko da småtten var mindre... Og det er jo også gode sko bare butikkens eget merke... Ville aldri kjøpt til ham på økonomisko, kjøper knapt sko til meg selv der.. De er uten unntak vonde å gå i, har forsøkt et par ganger og blitt like skuffet hver gang....
Anonym bruker Skrevet 9. mars 2012 #12 Skrevet 9. mars 2012 Mine barn har brukt coop sine friendssko og de har vært kjempebra til dem,brukes også ponny sine joggesko,sandaler og vintersko. Har ikke gått så mye etter pris, men når de er gode på beina, er det ikke vits i å kjøåe flærre par sko til 7-800 kr stykker.....er jo ikke alle som har så god råd...........
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå