Busy_bee Skrevet 8. mars 2012 #1 Skrevet 8. mars 2012 Er det noen som har gitt de små paracet mot tannplagene når det har stått på som verst? Mini hadde nesten 40 i feber i helgen, mest sannsynlig på grunn av jeksler som er på vei og fikk da paracet mot feberen. Den funket utrolig fort og siden har han ikke hatt feber, men har vært ekstremt sutrete og grinete hele uken. I dag toppet det seg for pappaen som var hjemme med ham, da han bare gråt og gråt og gråt. Hvor han til slutt gav ham en paracet i håp om at det ville hjelpe litt på smertene. Etter rundt 30 min var han visstnok en helt annen gutt og mye mer fornøyd. Jeg er egentlig ikke særlig glad i å gi paracet o.l. med mindre det er helt nødvendig. Nå er jo mini så liten enda at han ikke har noen annen måte enn gråt og sutring til å kommunisere ubehaget på. Er det noen andre som har gitt paracet til de små på de verste dagene med tenner? Dette er litt nytt, da alle de andre tennene har kommet gjennom rimelig enkelt i forhold til dette. Men det er ihvertfall 2 jeksler som driver og presser på, så jeg forstår jo at det gjør vondt for stakkars lille mannen min. :-)
Blabb00 Skrevet 8. mars 2012 #2 Skrevet 8. mars 2012 Selfølgelig gir jeg paracet mot tannplager.. Det skulle bare mangle.. Ville du ha hatt skikkelig tannpine, uten å tatt smertestillende?
Gjest Kira med en av hver Skrevet 8. mars 2012 #3 Skrevet 8. mars 2012 Vi har gitt smertestillende når frøkna har vist stort ubehag, uavhengig av om hun har hatt feber eller ei. Kan tenke meg at det gjør skikkelig vondt, og da synes jeg det er helt greit å gi dem en pille eller to.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2012 #4 Skrevet 8. mars 2012 Tenner gir IKKE 40 i feber! Så høy feber skyldes virus eller bakterier, så han var nok litt syk rett og slett, og da bryter gjerne tennnene fram samtidig. Men ja, jeg bruker Paracet når det står på som verst og når jeg er helt sikker på at det ikke er noe annet som er grunnen. Først og fremst på natterstid, hvis hun ikke får sove, og hvis melk, byssing, sang osv ikke funker i det hele tatt, og vi gjerne har holdt på i en times tid eller to uten resultat.
Anonym bruker Skrevet 8. mars 2012 #5 Skrevet 8. mars 2012 Man får ikke feber av tannfrembrudd. Høres ut som gutten deres har vært syk.
Honningmelon Skrevet 8. mars 2012 #6 Skrevet 8. mars 2012 Enig med de andre her som sier at man ikke får 40 i feber av tannfrembrudd. Da har han nok hatt et virus i kroppen i tillegg. Om barn får feber av tenner eller om feber gjør at tennene kommer fram, strides de lærde om. Men, så høy feber er det vel enighet om at de ikke får ved tannfrembrudd. Ellers så har jeg ingen betenkeligheter med å gi paracet når barnet er tydelig plaget av noe.
Busy_bee Skrevet 8. mars 2012 Forfatter #7 Skrevet 8. mars 2012 Takk for svar. Det kan veldig godt hende det var noe mer enn tenner som gav feberen i helgen, men den forsvant nå med paracet, så på legevakten sa de at det hendte de fikk høy feber på grunn av tenner, men det var ikke normalt. I og med at feberen forsvant, så var det ikke noe poeng i å komme opp for nærmere undersøkelser. De siste dagene har han bare vært sutrete, spesielt på ettermiddagene. Og all min intuisjon sier at det er tennene som sprenger på, heldigvis uten noe mer feber. Men det er godt å høre det er andre som bruker paracet når det står på som verst. Da trenger ikke jeg føle vi "doper" ungen fordi han får en paracet i ny og ne. Det var egentlig bare det jeg ville forsikre meg om. :-) Og ja, det har hjulpet ham med søvnen i kveld ihvertfall ser jeg, så da vet jeg ihvertfall at det har positiv effekt på ham om de neste dagene blir like ille. :-)
Honningmelon Skrevet 8. mars 2012 #8 Skrevet 8. mars 2012 Gi paracet med god samvittighet om du ser han er plaget du :-)
Puppen og lillemor Skrevet 9. mars 2012 #9 Skrevet 9. mars 2012 Jeg gir paracet når jenta pi er tydelig plaget med ett eller annet.. Men jeg gir ikke alltid mot feber, det kommer an på hvor høy feberen. Og hvordan allmenntilstanden er
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 10. mars 2012 #10 Skrevet 10. mars 2012 Sier som hun litt lengre oppi her; selvfølgelig gir vi paracet hvis ungen har vondt pga tannfrembrudd! Vi gir også paracet hvis ungen har over 40 i feber, har øreverk, vond hals, eller andre vondter... så gale er vi!
Gjest Mentha & Junior Skrevet 10. mars 2012 #11 Skrevet 10. mars 2012 Jeg var veldig imot å bruke paracet på småbarn, men det har jeg fått bite i meg igjen Når tennene kommer er det bare paracet som gjelder! Har vel gitt det ved omtrent hvert tannfrembrudd (her kommer det gjerne flere i slengen), om enn ikke med lett hjerte. Men jeg ser jo at han har det vondt og da vil jeg gjøre det jeg kan for å hjelpe. Tror ikke en paracet en sjelden gang gjør noen skade på barna
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå