Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Shanti ♥

Å sÅ godt Å høre, gratulerer!!! :-) Nyt følelsen!

PS - gynekologene (dvs egentlig programmet pÅ ultralydmaskinene) bruker litt forskjellige metoder for Å regne ut hvor langt du er pÅ vei utfra knøttets lengde.. Og det er uansett en unøyaktighet pÅ +- ca 4 dager.. SÅ om du er sikker pÅ EL-dato osv kan 7+2 godt stemme :-)

Å sÅ godt Å høre, gratulerer!!! :-) Nyt følelsen!

PS - gynekologene (dvs egentlig programmet pÅ ultralydmaskinene) bruker litt forskjellige metoder for Å regne ut hvor langt du er pÅ vei utfra knøttets lengde.. Og det er uansett en unøyaktighet pÅ +- ca 4 dager.. SÅ om du er sikker pÅ EL-dato osv kan 7+2 godt stemme :-)

Ja, får se når h*n vil ut:-P Tihi:-)

Takktakk :-):-)

Annonse

Så bra da kaklemor! :D

Til meg så gikk det også bra i dag, ble stillt litt tilbake, men det gjør ikke nå så lenge lille gullet i magen har det bra!

Fikk se en baby inni der ja, med 10 fingre og 10 tær,

utrolig godt! :D

Så bra da kaklemor! :D

Til meg så gikk det også bra i dag, ble stillt litt tilbake, men det gjør ikke nå så lenge lille gullet i magen har det bra!

Fikk se en baby inni der ja, med 10 fingre og 10 tær,

utrolig godt! :D

Så bra:-)

Lurer også på hvor langt på vei du er:-)?

vi var også på ul igår, og såg også fingre og tær :) Hærlig! :D Jeg er 12+1 i dag. :) og om en liten uke blir det 2. trim på meg :D

og lille vennen vår tok totten i munnen :D heilt utrolig!

<3

Hvis du er 12+1 så skal du være i 2.trimester.. det står her på siden. 12+1 betyr jo 12 fullgåtte uker og 1 dag inn i uke 13.. og når 12 uker er fullgått, går du over:)

vi var også på ul igår, og såg også fingre og tær :) Hærlig! :D Jeg er 12+1 i dag. :) og om en liten uke blir det 2. trim på meg :D

og lille vennen vår tok totten i munnen :D heilt utrolig!

<3

Hvis du er 12+1 så skal du være i 2.trimester.. det står her på siden. 12+1 betyr jo 12 fullgåtte uker og 1 dag inn i uke 13.. og når 12 uker er fullgått, går du over:)

Ja det er dette som forvirre meg, for inne på siden min når jeg leser om uken min, så står det at denne uken er den siste uken i 1. trim. helt nederst i teksten om mors uke 12.. så jeg tror man skal være 12+ 6 før man går over.

Annonse

:) Øverst på terminsidene her, så står det forklaring på når de gjelder.. og det står 1. trimester går frem til og med uke 12 i svangerskapet. tIlogmed uke 12, er jo 12+0 .. det der det alle jordmØdre sier og så.. men altså det bestemmer du selv.. jeg går helt klart over til 2 tri når jeg er 12+0;D hehe

:) Øverst på terminsidene her, så står det forklaring på når de gjelder.. og det står 1. trimester går frem til og med uke 12 i svangerskapet. tIlogmed uke 12, er jo 12+0 .. det der det alle jordmØdre sier og så.. men altså det bestemmer du selv.. jeg går helt klart over til 2 tri når jeg er 12+0;D hehe

Men på 2 trim står det fra og med uke 13?? og det er jo her på bim det står også at jeg nå er i min siste uke av 1. trim.. det som forvirrer meg og veldig mange andre her også..

vi har skrevet spØrsmål til jordmØdrene på deres forum, så får vi se om vi får svar.

Er det blitt helt vanlig å ha så tidlige ultralyder?! Jeg kjenner nesten at jeg føler meg litt unormal når jeg ikke skal på noe ul før den ordinære, når jeg er 18+3, mens "alle andre" har unnagjort både en og to ul før uke 12. Er det noen andre enn meg som følger standard svangerskapskontroller!?

mange drar jo på tidlig ul for å se om alt e bra med spiren,

imens andre gjør d pga SA/MA eller komplikasjona ved forrige svangerskap osv.. e mang grunna te at folk drar på tidlig ul å æ ser itj nå galt i det æ hvertfall.

Vi skal pga fosterdiagnostikk... føler og at mange må ha bekreftelse på at alt er bra. helt normalt å ikke dra på ul før uke 18. Husk på at mange av dem som sitter på slike forum er dem som er engstelig og ofte har hatt komplikasjoner..

Men på 2 trim står det fra og med uke 13?? og det er jo her på bim det står også at jeg nå er i min siste uke av 1. trim.. det som forvirrer meg og veldig mange andre her også..

vi har skrevet spØrsmål til jordmØdrene på deres forum, så får vi se om vi får svar.

ja, uke 13 starter når du er 12+1 :)

ja, uke 13 starter når du er 12+1 :)

Her er svar fra jordmor på nettop dette spØrsmål ang, når man går over til 2. trim. men jeg synes det svaret hØres veldig feil ut.. jeg ville ment det var 12 + 6 at man går over.. 12 + 0 mindre risiko..

Hei du!

Ja her er det lett å bli litt forvirret. Når man er 11+3 betyr det at man er 11 fullgåtte uker + 3 dager inn i uke 12. Når du er 12+0 har du fullfØrt 12 uker. Da ser man også en betydelig redusert risiko for å abortere.

1.trimester varer frem til 13+6 uker, 2. trimester fra 14+0 uke til 27+6 og 3.trimester fra 28+0 uker til fØdsel.

Håper dette var noe oppklarende.

God gravid helg!

Endret av Heidi <3

Når man er 12+0 så er det andre trimester man er i.

Det er det både lege og jordmor her sier.

ikke hvis du leser svaret fra jordmoren over her..

Men hun forklarte meg det i personlig melding at disse data er hentet fra håndboka for jordmødre, og det finnes flere forskjellige måter å regne trimestrer på..

Jeg tror bare at hvis alle gjør som de synes passer best for dem så er vi alle fornøjde :P en uke til eller fra er ikke så farlig.. Det som alle er enige om er hvertfald at når man er 12 +0 så er alle organer ferdig dannet, ( skal bare vokse ) og risikoen for spontan abort er betraktelig mindre!

Og det er jo veldig bra :D

ha en fin søndags kveld! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...